Ušteda od 200 milijardi dolara godišnje

Kada automobilima budu upravljala računala, analitičari se nadaju da će se broj prometnih nesreća smanjiti za oko 90 posto, što će donijeti uštedu od oko 200 milijardi dolara godišnje

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 09.03.2015. / 09:21

Ušteda od 200 milijardi dolara godišnje

Tehnološke i automobilske kompanije posljednjih godina ulažu milijarde dolara u tzv. automobile bez vozača, odnosno tehnologiju i softver koji bi u budućnosti u potpunosti autonomno upravljati automobilima. Iz Volva su nedavno najavili kako su ostvarili puno veći napredak s ovom tehnologijom nego što to većina ljudi misli te bi već za dvije godine mogli predstaviti svoj prvi model automobila koji bi putnike sam odveo do željenog mjesta, bez potrebe da osoba na prednjem sjedištu uopće dotakne volan. Ipak, većina ostalih kompanija oprezna je oko predviđanja kada će njihovi automobili biti u potpunosti spremni za samostalnu vožnju po cestama pa Googleove automobile možemo očekivati tek između 2020. i 2025. godine. Jednom kada ovi automobili budu dominirali cestama, oni bi samo u SAD-u mogli godišnje uštedjeti čak 200 milijardi dolara, kako je pokazalo istraživanje McKinsey & Companyja koje je objavljeno na Tech Timesu.

Naime, kako se analitičari i automobilske kompanije nadaju da bi ovakvi automobili mogli smanjiti broj prometnih nesreća za čak 90 posto, kao rezultat smanjenog broja nesreća, ozlijeđenih i poginulih osoba, Amerikanci bi mogli uštedjeti oko 200 milijardi dolara. Svake godine u SAD-u šteta izazvana prometnim nesrećama (šteta na automobilima i imovini, cijena bolničkog liječenja i rehabilitacije teških ozljeda te smrt) iznosi oko 212 milijardi dolara, a ako bi se broj prometnih nesreća uvelike smanjio, jasno je da bi troškovi bili puno manji. Također, korištenje ovakvih automobila smanjilo bi prometne gužve, što znači i uštedu na vremenu kojeg će ljudi moći iskoristiti za druge aktivnosti, a s obzirom da ljudi neće morati voziti automobile, vjerojatno će to vrijeme iskoristiti za surfanje internetom sa svojih mobilnih uređaja. Hans-Werner Kaas iz McKinseyja kaže kako će se, zahvaljujući tom dodatnom vremenu kojeg ljudi provedu surfajući internetom, povećati zarada globalnih digitalnih medija (zbog većeg broja prikazivanja reklama na internetskim stranicama) i online trgovina jer će veliki dio ljudi s mobitela iz automobila obavljati šoping i slično. 

Foto: AFP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti