Hrvatska blogerska scena raste iz godine u godinu i postaje sve bolja. Zaključak je to istraživanja koje je predstavljeno na konferenciji DIABLOG.

Istraživanje je u listopadu ove godine provela agencija Dialog komunikacije, a u njemu je sudjelovao 171 aktivni bloger u Hrvatskoj. Tako je prosječan bloger žena (90,6 posto), koja živi u Središnjoj Hrvatskoj, ima između 25 i 35 godina i visoko je obrazovana (42,7 posto).

Iako svoj blog i dalje smatraju hobijem, u odnosu na prošlu godinu veći broj blogerica od njega zarađuje, a najviše su prisutne na Facebooku i Instagramu, čija upotreba je u porastu.

Iako su video, kao i prošle godine, istaknule kao trend, još uvijek se većina blogerica ne bavi video produkcijom.

Većina ih mjesečno zarađuje između 3 500 i 5 500 kuna.

Ispitanice su navele kako blogove pišu između tri i pet godina (36,6 posto) i kako mjesečno objavljuju dva do tri blog posta (42,1 posto). Najzastupljenije kategorije su ljepota (31 posto), gastro (17 posto), moda (10,5 posto) i putovanja (6,4 posto).

Velika većina blogerica surađuje s brendovima (77,8 posto), a suradnja uključuje kompenzaciju u novcu ili proizvodu/robi/usluzi.

Kao top trendove istaknule su javljanja "u živo", video i Instagram story.

Brendovima su poručile da očekuju više plaćenih suradnji, više poštovanja prema blogerskoj profesiji i otvaranje prema novim suradnjama i novim idejama.

Tijekom rasprave istaknuto je kako u Hrvatskoj postoje i blogeri koji pokrivaju druga područja poput knjiga i sporta, ali se ti blogeri još uvijek nisu dovoljno "probili", odnosno mnogo ih je manje nego beauty blogera.

Također su predstavljeni i primjeri veoma uspješnih suradnji između velikih brandova i hrvatskih blogera. No, istaknuto je kako je Hrvatska još uvijek premalo tržište za "ekskluzivnu" suradnju između nekog branda i blogera.