Afera Cambridge Analytica sve se više čini kao otvaranje Pandorine kutije kad je u pitanju privatnost korisnika Facebooka.

Prema novim informacijama koje je objavio New York Times, Facebook je imao posebne dogovore s više od 60 različitih tvrtki, među kojima su Apple, Amazon, Microsoft i Samsung, kojima je tim tvrtkama omogućen pristup velikim količinama privatnih podataka korisnika Facebooka.

Partnerski dogovori omogućili su tvrtkama pristup podacima korisnika i korisnikovih prijatelja, bez ikakva pristanka korisnika. Zabrinjava što su neke tvrtke mogle doći do privatnih podataka čak i ako su korisnikovi prijatelji zabranili bilo kakvo dijeljenje.

Iako je od izbijanja afere Cambridge Analytica Facebook raskinuo neke od tih ugovora, većina ih je i dalje važeća.

Problem je što su partnerstva većinom dogovorena s različitim proizvođačima hardvera, pametnih uređaja i tableta, a ti uređaji sami po sebi pohranjuju mnogo privatnih podataka u svojoj memoriji.

U Facebooku tvrde da su dogovori s tim tvrtkama "potpuno drukčiji" jer one koriste platformu drukčije od proizvođača aplikacija.

No otkriveno je kako neke od tvrtki mogu vidjeti korisnikov status veze, religiju, politička uvjerenja i događaje koje želi posjetiti.

Kao da ste ugradili vrata s lokotom, a onda otkrili da je bravar podijelio ključeve svim svojim prijateljima koji mogu doći i prekopavati vaše stvari bez vašeg dopuštenja, prokomentirao je bivši šef tehnologije u FTC-u Ashkan Soltani.

Hoće li ova nova otkrića dodatno potaknuti FTC na novu istragu protiv Facebooka, tek treba vidjeti.

Bit će zanimljivo čuti što će reći i europski parlamentarci koji kasnije danas imaju saslušanje u Europskom parlamentu, na kojem će jednu od glavnih uloga imati Christopher Wylie, zviždač koji je inicijalno otkrio svijetu cijelu aferu Cambridge Analytica.

Izvor: New York Times