Nakon što je Uber nedavno počeo s testiranjem autonomnih automobila, brojni su mediji zaključili kako je to početak kraja klasičnih taksija jer, ako će u budućnosti robot moći sigurno upravljati automobilom i voziti putnike na željene destinacije, taksisti više uopće neće biti potrebni. Ipak, proći će još dosta vremena dok se na cestama diljem svijeta pojave taksiji u kojima neće biti vozača, no to ne znači da taksistima ne prijeti opasnost od tehnoloških kompanija i njihovih servisa. Osim 'klasičnog' Ubera protiv kojeg su se pobunili taksisti diljem svijeta, servis koji bi mogao postati opasna konkurencija klasičnim taksistima već testira i Google.

Oni su prije nekoliko godina kupili kompaniju Waze koja razvija istoimenu aplikaciju za navigaciju koja vozačima pomaže u zaobilaženju gužvi i pronalaženju najlakšeg i najbržeg puta do odredišta, a u sklopu te aplikacije Googleovci sada razvijaju servis Waze Rider. Za razliku od Ubera kojeg korisnici pozivaju putem aplikacije i koji ih vozi na željenu destinaciju, Waze Rider su na Business Insideru opisali kao neku vrstu digitalnog autostopiranja putem aplikacije. Naime, ova će aplikacija povezivati vozače koji idu na određenu destinaciju (npr. na posao) s ljudima koji idu u istom smjeru – dakle, nije riječ o taksiju koji će ih voziti tamo gdje korisnici žele, već ako netko ide u određenom smjeru, može povesti nekoliko ljudi u automobilu koji idu u istom/sličnom smjeru. Google, odnosno Waze na početku neće naplaćivati korištenje ove aplikacije, no putnici će vozaču plaćati određeni iznos koji bi treba biti značajno manji u odnosu na cijenu koju bi im naplatio taksi.

O ovakvoj ideji dijeljenja prijevoza, osim u Googleu, razmišljaju i u Uberu – putem njihove postojeće aplikacije povezivali bi vozače koji idu u određenom smjeru s ljudima koji idu u istom smjeru. Iznos (koji bi također bio manji nego što bi ljudi platili taksi) putnici bi podijelili s vozačem, a ovaj bi projekt pridonio i smanjenju gužve na cestama i smanjenju zagađenja. U Uberu s ovim pilot projektom žele započeti u New Yorku, no napominju kako bi mogli imati problema sa zakonima i dozvolama, a ako bi eliminirali te birokratske zapreke svi bi profitirali – na cestama bi bilo manje automobila, a ljudi bi brže i jeftinije mogli koristiti prijevoz do posla.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju