Iako tehnološke tvrtke imaju velike planove oko dostave putem bespilotnih letjelica, takav način dostave još nije zaživio na način kako su to zamislili Amazon, Google i druge tvrtke. No one i dalje ulažu veliki novac u razvoj tehnologije, a dosadašnji testovi pokazali su se manje-više uspješnima.
Wing, tvrtka nastala iz Googlea, a koja je sada, kao i Google, dio Alphabeta, najavila je kako rade na razvoju tehnologije za dostavnu mrežu dronova koja bi uvelike trebala povećati učinkovitost dostave te očekuju kako će kroz godinu dana bez problema moći rješavati milijune narudžbi. Kompanija već testira svoje dostavne dronove na tržištu poput Logana u Australiji (gdje dostavljaju do tisuću paketa dnevno), na nekim tržištima u SAD-u te u predgrađu Dublina Lusku.
Trenutačno se dostava zračnim putem ne naplaćuje (nije poznato koliko će naplaćivati jednom kada krenu s komercijalnim servisom), a korisnicima se najviše isporučuju prehrambene namirnice, gotova hrana i kava.
Ipak, put do masovnog korištenja dronova u svakodnevnoj dostavi još je dug, a da bi se u tome uspjelo, stručnjaci najčešće spominju dvije stvari. Prva je, naravno, regulativa jer treba donijeti zakone s kojima će se urediti pravila oko načina korištenja dronova - gdje mogu letjeti, koliko nisko, sigurnost letova itd.
Druga važna stvar koja će biti nužna za uspjeh jest kako upravljati tako velikom količinom robota koji bi trebali letjeti svaki dan, 24 sata dnevno, komentirao je za BBC stručnjak za bespilotne letjelice Steve Wright sa Sveučilišta West of England. Upravo zato se ne treba iznenaditi kako su Amazon i Google, kompanije koje su među vodećima na tržištu upravljanja podacima, predvodnici na ovom tržištu jer za upravljanje velikom količinom bespilotnih letjelica, big data će biti od velike važnosti.
Dostavna mreža koju Wing razvija, prema direktoru tvrtke Adamu Woodworthu, tako će više podsjećati na učinkovitu podatkovnu mrežu, nego na tradicionalan sustav transporta. Njihovi dostavni dronovi neće samo prevoziti pakete s jedne adrese na drugu, već će samostalno moći pokupiti i ostaviti pakete, a kada baterija bude pri kraju, sami odletjeti na mjesto punjenja.
Prednost njihova mrežnog sustava jest što će se jednostavno moći prilagođavati povećanju potražnje na određenim područjima te brzo premještati mobilne stanice za punjenje dronova.
Dosadašnji testovi pokazali su se uspješnima, no postoje još neke stvari na kojima Wing mora poraditi. Stanovnici Logana tako su kritizirali buku koju stvaraju dronovi i koja im smeta, a iz Winga su naglasili kako će izbjegavati tzv. autoceste dronova, odnosno da bespilotne letjelice uvijek lete istim putem i time stvaraju još veću buku stanovnicima koji žive uz takve zračne prometnice.