Google proširuje svoje značajke pretraživanja koje pokreće umjetna inteligencija, uvodeći AI preglede (Overviews) široj javnosti, uključujući one koji nisu prijavljeni na Google servise. Osim toga, tvrtka testira novi alat za pretraživanje, AI Mode, dizajniran da nudi odgovore nalik chatbotu izravno unutar rezultata pretraživanja.
AI Mode: Chatbot usmjeren na pretraživanje
AI Mode funkcionira slično chatbotovima kao što su Perplexity ili ChatGPT Search. Trenutno je u fazi testiranja, a dostupan je samo pretplatnicima Google One AI Premium koji ga omoguće u odjeljku Labs pretraživanja. Korisnici koji se odluče za način rada s umjetnom inteligencijom dobit će odgovore generirane umjetnom inteligencijom dopunjene poveznicama za podršku, koristeći podatke u stvarnom vremenu iz Googleovog indeksa.
Ono što smo otkrili od ljudi koji koriste AI Overviews jest da Googleu stvarno postavljaju različite vrste pitanja. To su složenija pitanja, koja su prije možda bila malo teža, rekao je za The Verge Robby Stein, Googleov potpredsjednik proizvoda za pretraživanje. Uz integraciju modela Gemini 2.0, AI Overviews ima za cilj poboljšati odgovore na matematičke, kodne i složene upite razumijevanja.
Balansiranje AI i web prometa
Dok se Google oslanja na pretraživanje potaknuto umjetnom inteligencijom, pojavila se zabrinutost zbog smanjenog prometa na web stranicama. Stein ne misli tako.
S AI pregledima će ljudi dobiti kontekst i kliknuti na njega, a kada kliknu i odu na web stranice, ostat će dulje na njima, rekao je.
Stein također odbacuje nagađanja da AI Mode signalizira potpunu reviziju pretraživanja, ali priznaje njegov sve veći utjecaj na Googleovo iskustvo pretraživanja.