Zagolicali maštu mnogih: Postoji li još jedan planet u našem Sunčevu sustavu?

Martina Čizmić | 03.07.2023. / 10:04

Planet Devet, ilustracija (Foto: Getty Images)

Koliko planeta kruži Sunčevim sustavom? Rasprava koja traje godinama i koja uključuje pitanje je li Pluton planet ili ne, upravo je postala još zanimljivija.

Naime, međunarodni tim istraživača u novoj je studiji nagovijestio moguće postojanje još jednog, dosad neotkrivenog planeta. Kako navode u radu, koji će biti objavljen u časopisu MNRAS Letters, svemirski objekt veličine planeta mogao bi se skrivati u Oortovom oblaku, sferičnom području koje okružuje Sunčev sustav, a za koje se smatra da skriva različite ledene objekte.

Planet Saturn FOTO Pogledajte sliku Saturna kakvu dosad nismo imali prilike vidjeti, prstenovi izgledaju zapanjujuće

Smatra se da su dinamičke nestabilnosti među divovskim planetima gotovo sveprisutne i da kulminiraju izbacivanjem jednog ili više planeta u međuzvjezdani prostor, pojašnjavaju istraživači. Otkrili smo da je dio planeta koji bi inače bili izbačeni umjesto toga zarobljen na vrlo širokim orbitama poput onih kometa u Oortovom oblaku.

To bi moglo objasniti čudne gravitacijske sile koje naizgled privlače orbite Neptuna i Urana. Do sad su znanstvenici teoretizirali da se radi o "Planetu X" koji vreba u Kuiperovom pojasu.

Baekdu i Halla, ilustracija Nova svemirska zagonetka: Otkriven egzoplanet koji zapravo ne bi trebao postojati

No, znanstvenici ističu kako svoju teoriju još ne mogu dokazati. Naime, njihova simulacija pokazala je da postoji tek sedam posto šanse da je ledeni div zarobljen u Oortovom oblaku. Osim toga, ni jedna misija koju su ljudi poslali u svemir, još nije uspjela doći do Oortova oblaka. Najbliže tom pothvatu su NASA-ine misije Voyager 1 i 2, ali će njihovi izvori energije potrebni za pokretanje motora biti ispražnjeni stoljećima prije nego što dosegnu početak Oortovog oblaka.

Čini se da ćemo na potvrdu o tome postoji li "Planet X" ipak morati pričekati još neko vrijeme. Ili dok znanstvenici ne smisle neki drugi način da ga pronađu.