Apple kvartalno okreće desetke milijardi dolara prihoda, a dobar dio tog prihoda dobivaju od Googlea. Riječ je o "lakoj lovi" jer sve što Apple treba napraviti jest u Safariju i drugim servisima poput npr. glasovne asistentice Siri kao tražilicu koristiti - Google. Prije 6 godina vrijednost tog ugovora iznosila je milijardu dolara godišnje, no danas je ona puna veća i, prema nekim predviđanjima, Google Appleu plaća čak između 8 i 12 milijardi dolara za korištenje svoje tražilice kao defaultne.



Iako Google plaća veliki novac, riječ je o win-win situaciji za obje kompanije jer Google te milijarde nadoknadi zaradom od prikaza oglasa uz rezultate pretraživanja. Ovo je partnerstvo prilično zanimljivo jer se radi o kompanijama koje su konkurenti na brojnim tržištima, no kada to odgovara obostranim interesima, one surađuju u interesu većeg dobra, a to veće dobro je, naravno, novac.

Imamo jedan čudan termin u Silicijskoj dolini - co-opetition. Imate brutalnu konkurenciju, ali u isto vrijeme, imate nužnu suradnju, rekao je i razgovoru za NY Times Appleov glavni savjetnik između 2009. i 2017. Bruce Sewell.

No takva vrsta suradnje sada je ugrožena te se Google nalazi pod pritiskom ministarstva pravosuđa koje je protiv tvrtke podiglo tužbu zbog monopola koji ostvaruju sa svojom tražilicom te sputavanja konkurencije. Dio te tužbe uključuje i suradnju s Appleom, što znači da za obje kompanije milijarde dolara vise u zraku. Prema nekim analitičarima i ljudima upoznatim sa situacijom, prekid suradnje puno bi teže pao Googleu - u toj kompaniji taj scenarij smatraju "zastrašujućim". Naime, skoro polovica prometa na Googleovoj tražilici dolazi od pretraživanja putem Appleovih uređaja, stoji u navodima ministarstva pravosuđa tako da bi Google izgubio značajan promet na svojoj tražilici.



Manje prometa, znači manje prikaza oglasa te, naravno, puno manju zaradu. Iz Googlea se pravdaju te kažu kako oni nemaju monopol, već da ljudi njihovu tražilicu koriste zato što to sami žele. Također, podsjećaju kako i Microsoft ima ugovor s Appleom da se njihov Bing pojavljuje kao druga opcija na tražilici, a naglašavaju kako i npr. Coca-Cola plaća za svoje mjesto na policama pa zašto bi bio problem ako Google plaća za svoju prvu poziciju na Appleovim uređajima.

Problem vezan uz Google, njegovu dominaciju i monopol puno je kompleksniji od samog plaćanja za poziciju na Appleovim uređajima i čini se da je pred kompanijom vrlo izazovno razdoblje koje bi, u slučaju negativne sudske presude, moglo uzdrmati dosadašnje poslovanje tvrtke.

Izvor: NY Times