Žele konkurirati Uberu kao cjenovno povoljan taksi-prijevoznik, a njihovi automobili nemaju volan, niti papučice gasa i kočnica

Zoox je zatražio dozvolu za testiranje autonomnih vozila u kojima nema mjesta za vozača koji bi mogli preuzeti kontrolu u slučaju problema s tehnologijom.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 20.07.2022. / 14:46

Zooxovi autonomni automobili (Foto: zoox)

Na pitanje koliko smo daleko od umjetne inteligencije koja će moći upravljati automobilima bolje od ljudi i u koju ćemo se u potpunosti moći pouzdati odgovora nema, no jasno je da smo svakog dana sve bliži tom cilju. Još jedan takav korak želi napraviti i Zoox, tehnološka tvrtka koja razvija autonomnu tehnologiju, a koja je u vlasništvu Amazona.

Slika nije dostupna Vizija je postala stvarnost: Amazonov Zoox predstavio robotaksi u kojem nema mjesta za vozača

Kompanija se prijavila za dozvolu za testiranje svojih autonomnih vozila u Kaliforniji, no za razliku od tvrtki poput npr. Wayma čiji su automobili napravljeni kako bi njima upravljali i ljudi, Zooxova su vozila potpuno drukčija.

Zooxovi autonomni automobili (Foto: zoox)

Naime, njihovim automobilima ne mogu upravljati ljudi jer u njima nema niti volana, niti papučica za gas i kočnicu. Vozilo nazvano VH6 ima mjesta za četiri putnika, pri čemu sjedala nisu napravljena kao u klasičnim automobilima, već su okrenuta jedno prema drugom. Iz Zooxa kažu kako trenutačna kriza nije utjecala na njihovo poslovanje te namjeravaju povećati broj zaposlenih s 1400 koliko su imali početkom godine na 2000 do kraja 2022. Također, dok su prije bili fokusirani na prijevoz tereta, sada im je u prvom planu prijevoz ljudi, što je financijski isplativije.

Možemo se natjecati s, npr. Uberom i Lyftom i zarađivati novac i biti vrlo cjenovno konkurentni čak i u ranim danima ove tehnologije, komentirao je za Reuters suosnivač tvrtke i glavni tehnološki direktor Jesse Levison.

Jeff Bezos Automobili bez vozača: Amazon preuzeo kompaniju koja razvija autonomnu tehnologiju

Autonomni automobili već prevoze putnike u SAD-u i do sada nisu zabilježeni neki veći problemi s robotima kao vozačima taksija. Usluga je prvo pokrenuta u dijelu Phoenixa, a ove godine su Waymo i Cruise dobili dozvolu za testiranje tehnologije, tj. autonomnih automobila i na zahtjevnim cestama San Francisca.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti