Znanstvenici u oceanu otkrili bizarno i izgledom pomalo izvanzemaljsko biće

Znanstvenici su naletjeli na zadivljujuću novu morsku vrstu čiji dijelovi neodoljivo podsjećaju na jedan svima dobro znani plod.

Branimir Vorša | 14.08.2023. / 10:21

Promachocrinus fragarius
Promachocrinus fragarius (Foto: McLaughlin, Wilson, Rouse/Invertebrate Systematics)

Znanstvenici koji istražuju vode u blizini Antarktike otkrili su dosad nepoznatu vrstu, koja oblikom nevjerojatno podsjeća na jagodu. Riječ je o morskom biću koje je sve samo ne obično.

Novootkrivena zagonetna vrsta može se pohvaliti jedinstvenim izgledom sa svojim nizom dodataka, do njih 20 ukupno, koji sadrže mješavinu neravnih i pernatih tekstura. Profesor Greg Rouse, stručnjak za morsku biologiju na Kalifornijskom sveučilištu u San Diegu, otkrio je uvide o tom intrigantnom stvorenju u razgovoru za Business Insider.

Rouse je, u suradnji s kolegama istraživačima Emily McLaughlin i Neridom Wilsonom, detaljno opisao svoja otkrića u studiji objavljenoj u časopisu Invertebrate Systematics. Iako usporedba s jagodom možda neće biti odmah uočljiva, pomnije ispitivanje vrha stvorenja - mala izbočina na vrhu krakova, otkriva iznenađujuću sličnost s veličinom i oblikom ploda.

"Kukac ubojica" Znanstvenici došli do neobičnog otkrića: Pronašli su "kukca ubojicu" koji u lovu koristi alat

Sličnost s jagodom

Naime, kružne izbočine na tijelu stvorenja služe kao točke pričvršćivanja za njegove manje strukture nalik pipcima zvane cirusi. Ti cirusi, opremljeni sitnim pandžama, igraju ključnu ulogu u interakciji stvorenja s morskim dnom. Pomicanjem nekih cirusa znanstvenici su otkrili točke njihova pričvršćivanja, na dio tijela stvorenja koji ih je podsjetio na jagodu.

Uklonili smo hrpu cirusa tako da možete vidjeti dijelove na koje su pričvršćeni, a to je ono što izgleda kao jagoda, pojasnio je Rouse. Ti cirusi, sa svojim ekstremitetima s kandžama, omogućuju stvorenju da se sigurno usidri za dno oceana.

"Ruke" od nježnog perja

Njegovi prepoznatljivi dodaci, nalik na nježno perje, pridonose njegovoj pokretljivosti. Te su "ruke" obično raširene, osiguravajući i stabilnost i kretanje, dok su cirusi usmjereni prema dolje.

Službeno identificirana kao Promachocrinus fragarius, ova novootkrivena vrsta spada u klasu Crinoidea, koja obuhvaća raznolik niz morskih organizama kao što su morske zvijezde, morski ježevi i morski krastavci.

Proces imenovanja nove vrste

Etimologija imena vrste jednako je fascinantna. Fragarius je izveden iz latinske riječi "fragum", što znači jagoda, što je znanstveni naklon neočekivanoj sličnosti ovog stvorenja s jagodama. Njezin neslužbeni nadimak "Antarktička pernata zvijezda" odaje počast pernatom izgledu tog stvorenja.

Rouse je otkrio značaj ovog otkrića tijekom intervjua rekavši da je u početku kategorija antarktičke pernate zvijezde uključivala samo jednu vrstu, Promachocrinus kerguelensis. Međutim, tijekom opsežnog uzorkovanja u Južnom oceanu, međunarodni tim istraživača, koji dolazi iz Australije i SAD-a, otkrio je još četiri nove vrste.

Pametni sat, ilustracija Znanstvenici napravili bizaran "pametni sat" sa živim bićem u njemu koje treba hraniti: "Osjećaj je bio kao da su u određenoj vezi"

Antarktičku pernatu zvijezdu jagodu izdvaja upravo ogroman broj krakova koje posjeduje. Većina zvijezda perjanica ima do 10 krakova, dodao je Rouse.

Stanovnik oceanskih dubina

To iznimno otkriće proširilo je kategoriju antarktičke zvijezde perjanice, uključivši ukupno osam vrsta, uključujući novoidentificirane i prethodno pogrešno klasificirane organizme.

Intrigantno morsko stvorenje obitava na dubinama koje se kreću od otprilike 65 do 1200 metara ispod površine oceana. Znanstvenici su u studiji primijetili zadivljujuću, gotovo izvanzemaljsku kvalitetu plivačkih pokreta stvorenja.

Iako otkriće novih vrsta nije neuobičajeno, Rouse je naglasio rigorozan proces imenovanja i kategorizacije. Njegov laboratorij na Oceanografskom institutu Scripps, povezanom sa Sveučilištem Kalifornije u San Diegu, svake godine identificira oko 10 do 15 vrsta, naglašavajući pedantne napore potrebne za točnu klasifikaciju.

Izvor: Business Insider