Brojke na tržištu virtualne stvarnosti poražavajuće su za Marka Zuckerberga

Tijekom ove godine prodaja VR uređaja u padu je u odnosu na 2020. godinu, dok bi sljedeće godine Meta trebala dobiti novu i opasnu konkurenciju na ovom tržištu.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 29.12.2022. / 14:30

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Prošlo je više od godinu dana od kada je Mark Zuckerberg najavio radikalnu promjenu za svoju kompaniju. Osim promjene samog imena, puno je važnija promjena smjera i fokusa koji se s društvenih mreža i komunikacijskih platformi okreće prema virtualnoj stvarnosti, odnosno metaversu.

Slika nije dostupna Vremena se mijenjaju: Djeca za džeparac više ne žele pravi, već virtualni novac

Dovoljan je samo jedan pogled na kretanje cijene dionice Mete kako bi zaključili da Zuckerberg nikako ne može biti zadovoljan sa situacijom, pri čemu treba naglasiti da su mnoge (tehnološke) kompanije u velikom minusu na burzi, no Meta je ipak među najgorima. No stanje na burzi nije jedini razlog zašto bi Mark Zuckerberg trebao biti zabrinut.

Kako su objavili na CNBC-u, na temelju istraživanja NPD Groupa, prodaja uređaja za virtualnu stvarnost (koji su temelj metaversa i svih virtualnih svjetova) do početka prosinca u SAD-u je pala za oko dva posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Vrijednost tržišta tijekom ovog razdoblja iznosila je do tada oko 1,1 milijarde dolara, što je cifra koju Facebook od oglašavanja zaradi za tri dana.

Pad prodaje ove godine zabilježio je i Metin uređaj za virtualnu stvarnost Quest 2, iako kako smatra analitičar NPD-a Ben Arnold, razlog za to leži i u odličnoj prodaji tog modela prošle godine koju nisu mogli ponoviti i u 2022. Meta je nedavno predstavila još jedan VR uređaj - Quest Pro, no s obzirom na to da njegova cijena iznosi više od tisuću dolara, ne treba očekivati da će utjecati na povećanje potražnje za virtualnu stvarnost.

Još su gore brojke za globalno tržište. Naime, prema analitičkoj kompaniji CSS Insights, isporuke uređaja za virtualnu i proširenu stvarnost ove su godine pale za više od 12 posto na 9,6 milijuna. Takva situacija, kao i procjene za buduće isporuke i prodaju VR uređaja stvaraju “problematičnu sliku za Metu”. Naime, s obzirom na to da će, slično kao i 2022., i sljedeću godinu djelomično obilježiti recesija i globalni gospodarski problemi, ne treba očekivati povećanje potražnje za naočalama za virtualnu i proširenu stvarnost.

Slika nije dostupna Iz Mete demantirali glasine: Mark Zuckerberg neće odstupiti s pozicije izvršnog direktora kompanije

Sljedeće godine na ovom bi se tržištu trebala povećati i konkurencija - Sony će predstaviti PS VR2, a očekujemo i prvi Appleov VR uređaj, što svakako nisu dobre vijesti za Metu i Zuckerberga.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti