zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

"Čak 90 posto podataka danas je nestrukturirano i nitko ih ne analizira, a skrivaju pravo blago!"

Do 2020 više će ljudi posjedovati mobilni uređaj nego četkicu za zube, a mi se kao marketingaši moramo preobraziti kako bismo se mogli nositi s tim promjenama, ističe Svetlana Stavreva.

Martina Čizmić | 20.07.2017. / 07:00 komentari

Podijeli

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kad je nedavno bila u posjetu Zagrebu i sudjelovala na konferenciji IBM Think Marketing, Svetlana Stavreva u svom je predavanju govorila o tome koliko se marketing promijenio otkako je postao digitalan.

tri vijesti o kojima se priča Google Chrome U pitanju je vaša sigurnost Koristite Google Chrome? Odmah prestanite i napravite ovo! Jensen Huang Ima i pozitivnih najava Šef Nvidije ima poruku koja se neće svidjeti većini ljudi: "Doći će do problema..." Hodanje (Foto: Thinkstock) Bitan je volumen, a ne intezitet Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka"

To nam je ujedno bio povod da porazgovaramo s tom Bugarkom koja je u svojoj karijeri bila novinarka, predavačica, ali i vrsna stručnjakinja za marketing i komunikacije.

Nedavno ste gostovali u Zagrebu gdje ste održali zanimljivo predavanje o tome kako se marketing (ali i svijet općenito) promijenio tijekom godina. Što je, po vašem mišljenju, najveća promjena koja se dogodila i koja je najviše utjecala na nas?

Sjećate li se dobrih starih dana kada je “A Client Service" najčešće korišten za naše prigovore o krivoj veličini cipela, krivoj boji haljine ili ostatku novca koji su vam izvratili? To je bilo zgodno imati, ali gotovo uvijek klijenti su se osjećali razočarano. Sad se prebacite u današnje vrijeme: zamislite da ste na brodu na predivnim Kornatima i istovremeno možete koristiti svoj mobilni telefon kako biste zatražili novu putovnicu ili na internetu pronašli onaj oldtimer koji ste uvijek željeli kupiti. Tehnologija i eksplozija podataka i društvenih mreža dramatično su promijenili i marketingaše i klijente, dajući klijentima moć, ali i nama marketingašima cijelu novu paletu načina kako se izraziti.

Što mislite, kako će se digitalni marketing razvijati u sljedećih pet godina? Hoće li tehnologija i njezin razvoj utjecati na digitalni marketing?

Bez obzira zovete li vi to digitalnim marketingom, marketingom jedan na jedan ili personaliziranim marketingom – jasno je da dolazi brzinom klika. Danas se sve seli u digitalno ili već je digitalno, a do 70 posto procesa kupovine završeno je prije no što se pravi prodavač uključi. Razmislite o ovome: Danas stvaramo 2.5 kvintilijuna (10 na 30) bajtova podataka, što je otprilike kao preko pola milijarde filmova visoke definicije.

Od 2006. do 2020. obujam podataka povećat će se 300 puta i dosegnuti 40 zetabajta illi 40 trilijuna gigabajta što je otprilike kao 57 puta sva zrnca pijeska sa svih plaža diljem svijeta.

Do 2020 više će ljudi posjedovati mobilni uređaj nego četkicu za zube, a mi se, kao marketingaši, moramo preobraziti kako bismo se mogli nositi s tim promjenama. Tradicionalno, marketing je uvijek bio odgovoran za poznavanje klijenta odnosno potrošača i definiranje toga što i kako promovirati. S digitalnom disrupcijom koju vidimo, mi kao marketingaši moramo se osigurati da potražnja pronađe nas.

Također ste spomenuli kako ljudi gube sposobnost koncentracije do te točke da im je koncentracija kraća nego kod zlatne ribice. Zašto do toga dolazi i kako to mijenja način na koji komuniciramo (privatno ali i profesionalno)?

Smanjenje koncentracije kod ljudi rezultat je “digitalnog” stila života i naših navika da radimo više stvari odjednom (multitaskinga). To čini ulogu digitalnog marketinga još važnijom jer se moramo biti sigurni da smo pobudili interes za našim uslugama u manje od osam sekundi. Zapravo, ako ste došli do ovog dijela intervjua, čestitam vam!!!

Svakog dana ljudi proizvode ogromne količine podataka – kroz fotografije, videe i društvene mreže. Kako će, prema vašem mišljenju, marketingaši koristiti te podatke u budućnosti? I što ljudi mogu napraviti kako bi zaštitili osjetljive osobne podatke, a istovremeno dobivali personalizirane ponude i iskusili nove proizvode?

Razmislite malo koliko mi kao pojedinci dopuštamo tvrtkama i svijetu da znaju o nama? Slobodno dijelimo kamo i kako idemo, što jedemo, koja smo mjesta posjetili, što volimo ili ne volimo, koliko vježbamo i sl. Zašto? Svaki put kad tvrtka ponudi dobru uslugu ili stvarnu vrijednost (npr. personaliziranu ponudu, novi proizvod) nama kao pojedincima, spremni smo odustati od dijela naše privatnosti. Takva svojevrsna “pravedna trgovina” nastavit će se sve dok tvrtke nastave pružati obećano, ali i odnositi se odgovorno prema nama i našim podacima. Marketing može dodati stvarnu vrijednost tom procesu, a tehnologija tu igra ključnu ulogu.

Gartner će uskoro objaviti svoju godišnju anketu CMO-a o potrošnji za 2016. godinu. Prema njoj CMO-i (Chief Marketing Officer – glavni direktor marketinga op.a.) odvojili su 3,24 posto prihoda za potrošnju na tehnologiju, što je veoma blizu onih 3,4 posto koje CIO-i (Chief Information Officer – direktor informatike o.p.) planiraju potrošiti za istu namjenu. To znači da će do kraja 2017. CMO potrošiti više na tehnologiju nego CIO!

Što se tiče zaštite osobnih podataka, kako je IBM-ova šefica Ginni Rometty nedavno rekla, podaci su prirodni resursi za sljedeće stoljeće. Naša je odgovornost kao pojedinaca, kompanija i marketingaša da zaštitimo te prirodne resurse i prema njima se odnosimo odgovorno. Mi kao pojedinici to ne smijemo zaboraviti.

Što mislite, kako će umjetna inteligencija, kao što je IBM-ov Watson promijeniti svijet? Na bolje ili na lošije?

Ja sam definitivno optimist i svi koji nisu sigurni kako kognitivne tehnologije mogu pomoći ljudima, organizacijama i svijetu trebali bi doći u Opatiju u rujnu na IBM-ov regionalni forum Watson SEE Summit.

Za nas kognitivno se odnosi na računalni sustav koji može predvidjeti ishode i poduzeti radnje koje će ih promijeniti. Ti sustavi sposobni su prepoznati uzorke i veze u različitim podacima, čak i u nestrukturiranim podacima koji proizlaze iz videa, društvenih mreža, nosivih tehnologija, senzora, zvukova, a nevidljivi su današnjim računalima. Čak 90 posto podataka danas je nestrukturirano i nitko ih ne analizira ili poduzima nešto oko njih.

U jugoistočnoj Europi kognitivno predstavlja neiskorištene mogućnosti za inovacijom, prihvaćanjem novih modela, otvaranju novih tržišta i globalnom natjecanju. Još uvijek smo na početku putovanja i IBM je prva kompanija koja je potaknula poslovne razgovore oko kognitivnog u regiji. Već imamo neke primjere koji pokazuju kako kognitivne tehnologije pomažu tvrtkama diljem regije, a imat ćemo ih i više tijekom Watson SEE Summita u Opatiji.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Matematička olimpijada: Brončana medalja i četiri pohvale za hrvatske učenike
Bravo!
Matematička olimpijada: Brončana medalja i četiri pohvale za hrvatske učenike
Ljeto je vrijeme za promatranje Perzeida: Evo kad i kako ih možete promatrati
Podignite pogled
Ljeto je vrijeme za promatranje Perzeida: Evo kad i kako ih možete promatrati
Znate li kako vam pametni telefon može spasiti život ako dođe do potresa?
Znanstveno dokazano
Znate li kako vam pametni telefon može spasiti život ako dođe do potresa?
Perplexity napada Google na njihovom teritoriju: Cometom žele zamijeniti Chrome na telefonima
Pregovori u tijeku
Perplexity napada Google na njihovom teritoriju: Cometom žele zamijeniti Chrome na telefonima
Čelnik Porschea priprema radnike: "Situacija je i dalje ozbiljna"
Novi paket štednje
Čelnik Porschea priprema radnike: "Situacija je i dalje ozbiljna"
Hrvatska dio zajedničke europske inicijative za praćenje ugroženih jesetri
Inovativne metode
Hrvatska dio zajedničke europske inicijative za praćenje ugroženih jesetri
Šef Nvidije ima poruku koja se neće svidjeti većini ljudi: "Doći će do problema..."
Ima i pozitivnih najava
Šef Nvidije ima poruku koja se neće svidjeti većini ljudi: "Doći će do problema..."
Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka"
Bitan je volumen, a ne intezitet
Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka"
Koristite Google Chrome? Odmah prestanite i napravite ovo!
U pitanju je vaša sigurnost
Koristite Google Chrome? Odmah prestanite i napravite ovo!
Znate li kako vam pametni telefon može spasiti život ako dođe do potresa?
Znanstveno dokazano
Znate li kako vam pametni telefon može spasiti život ako dođe do potresa?
Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati
Dobro čitajte što piše
Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati
Ljeto je vrijeme za promatranje Perzeida: Evo kad i kako ih možete promatrati
Podignite pogled
Ljeto je vrijeme za promatranje Perzeida: Evo kad i kako ih možete promatrati

Vezane vijesti

Pokrovitelj Lošinj Hotels & Villas

Ritam ljeta pod zvijezdama: Sea Breeze Party na Lošinju donosi glazbeni spektakl koji se ne propušta...

Krenite putem financijske slobode i izgradite svoj investicijski portfelj uz Bitpandu

Kriptovalute dosežu rekorde, a analitičari najavljuju da će se taj trend nastaviti. Kako brzo i sigurno iskoristiti tu priliku

KAKAV BEZOBRAZLUK

"Gledaj selje s Audijem": Slovenac prelazio trake, pretjecao preko pune linije – na kraju uslijedio šok...

Ne propustite ni ovo

vijesti
Detalji stravičnog slučaja iz Zagreba: Beba je u komi, ocu određen istražni zatvor
Određen mu istražni zatvor
Detalji slučaja teško ozlijeđene bebe: Sve se dogodilo oko 6 sati ujutro, dijete od 10 mjeseci je plakalo u kolijevci
Novi incident u BiH! Pucali iz auta s arapskim zastavama
Objavljeni detalji
Novi incident u BiH! U većinski hrvatskom mjestu pucali iz auta s arapskim zastavama
Rastu štete i broj unesrećenih uslijed obilnih kiša u Južnoj Koreji
JUŽNA KOREJA
Tisuće evakuiranih zbog velikih poplava: Pale rekordne količine kiše, ima mrtvih
show
Na koncertu Beyonce ozlijeđeno jedanaest osoba
strašan incident
Ono čega su se svi pribojavali na Thompsonovu koncertu, dogodilo se na nastupu velike svjetske zvijezde!
Oglasio se Splićanin Šime poslije prisnih fotografija s Majom Šuput s naše obale
"da vam svima..."
Oglasio se Splićanin Šime poslije prisnih fotografija s Majom Šuput s naše obale!
Miraju Grbiću preminula majka
shrvan je
Omiljenog Čombu nakon rođendana dočekala najtužnija vijest: ''Ti si sada slobodna i sretna...''
zdravlje
Deblja li lubenica? Evo što trebate znati o omiljenoj voćki
Piše nutricionistica
Deblja li lubenica? Evo što trebate znati o omiljenoj voćki
Iz cjepiva se povlači kontroverzni sastojak? Evo što trebate znati
Godinama se povezivao s autizmom
Iz cjepiva se povlači kontroverzni sastojak? Evo što trebate znati
L-glutamin: Čemu služi i kome se preporučuje?
Nije samo obična aminokiselina
L-glutamin: Čemu služi i kome se preporučuje?
zabava
Pogledajte kako se turisti sprdaju sa smještajem na obali: "Koji su idioti odlučili napraviti gradove u pola planine?"
Hmm...
Pogledajte kako se turisti sprdaju sa smještajem na obali: "Koji su idioti odlučili napraviti gradove u pola planine?"
"Turizam u Hrvatskoj je gotov": Snimka iz trgovine u Dubrovniku podigla prašinu na društvenim mrežama
Jao…
"Turizam u Hrvatskoj je gotov": Snimka iz trgovine u Dubrovniku podigla prašinu na društvenim mrežama
Kad malo previše popiješ u Hrvatskoj: Turistkinje krivo protumačile slikovnicu i umrle od smijeha
AUTO JE AUTISTIČAN?
Kad malo previše popiješ u Hrvatskoj: Turistkinje krivo protumačile slikovnicu i umrle od smijeha
tech
Šef Nvidije ima poruku koja se neće svidjeti većini ljudi: "Doći će do problema..."
Ima i pozitivnih najava
Šef Nvidije ima poruku koja se neće svidjeti većini ljudi: "Doći će do problema..."
Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka"
Bitan je volumen, a ne intezitet
Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka"
Ljeto je vrijeme za promatranje Perzeida: Evo kad i kako ih možete promatrati
Podignite pogled
Ljeto je vrijeme za promatranje Perzeida: Evo kad i kako ih možete promatrati
sport
VIDEO Pogledajte bombu u bradu kojom je Usik ugasio Duboisa
PO KRATKOM POSTUPKU
VIDEO Pogledajte bombu u bradu kojom je Usik ugasio Duboisa
Usik se poigrao s Duboisom: Deklasirao ga i završio u petoj rundi
NEDODIRLJIV!
Usik se poigrao s Duboisom: Deklasirao ga i završio u petoj rundi
Livakovićevi najteži trenuci karijere: Ispred njega je sezona u kojoj neće braniti!?
Grozna situacija
Livakovićevi najteži trenuci karijere: Ispred njega je sezona u kojoj neće braniti!?
tv
Leyla: Koju cijenu je spremna platiti kada osveta ode predaleko? Saznajte što donose nove epizode serije ''Leyla''
LEYLA
Koju cijenu je spremna platiti kada osveta ode predaleko? Saznajte što donose nove epizode serije ''Leyla''
Daleki grad: Ima li smisla boriti se za iskrenu ljubav doznajte u novim epizodama serije "Daleki grad"
DALEKI GRAD
Ima li smisla boriti se za iskrenu ljubav doznajte u novim epizodama serije "Daleki grad"
Daleki grad: I dalje nema vijesti - ne znaju gdje je
DALEKI GRAD
I dalje nema vijesti - ne znaju gdje je
putovanja
Hrvatska Malta: Otok zmija, skrivenih uvala i ukradenoga blaga
Odisejev otok
Hrvatska Malta: Otok zmija, skrivenih uvala i ukradenoga blaga
Kako napraviti blitvu na lešo?
Najpopularniji ljetni prilog
3 osnovne pogreške zbog kojih nam blitva s krumpirom ne ispada dobro
Kviz općeg znanja: Za one koji čitaju (i pamte) dalje od naslova
15 pitanja
Kviz općeg znanja: Za one koji čitaju (i pamte) dalje od naslova
novac
Napustio Bentley da bi prodavao Neveru, za Forbes objašnjava kako prodati automobil od 2 milijuna eura
Oblikovanje budućnosti
Napustio Bentley da bi prodavao Neveru, za Forbes objašnjava kako prodati automobil od 2 milijuna eura
Žito je najveći IPO u Hrvatskoj, ali je li najuspješniji? Imamo dva bolja primjera
Što je uspjeh?
Žito je najveći IPO u Hrvatskoj, ali je li najuspješniji? Imamo dva bolja primjera
Ne umišljate, stvarno se događa: Umjetna inteligencija preuzima poslove u tehnološkom sektoru
Valovi otpuštanja
Ne umišljate, stvarno se događa: Umjetna inteligencija preuzima poslove u tehnološkom sektoru
lifestyle
Ulična moda: Zagrebačko street style izdanje u kratkim hlačama i mokasinkama
ODLIČNA!
Izdanje iz centra Zagreba za koje odmah pomislite to je to, ova dama zna kako nositi kratke hlačice
Deblja li lubenica? Evo što trebate znati o omiljenoj voćki
Piše nutricionistica
Deblja li lubenica? Evo što trebate znati o omiljenoj voćki
Ulična moda: Najljepše haljine sa zagrebačke špice
za sve ukuse
Izdvojili smo 10 najljepših haljina sa zagrebačke špice, koju biste vi odabrali?
sve
Na koncertu Beyonce ozlijeđeno jedanaest osoba
strašan incident
Ono čega su se svi pribojavali na Thompsonovu koncertu, dogodilo se na nastupu velike svjetske zvijezde!
Oglasio se Splićanin Šime poslije prisnih fotografija s Majom Šuput s naše obale
"da vam svima..."
Oglasio se Splićanin Šime poslije prisnih fotografija s Majom Šuput s naše obale!
VIDEO Pogledajte bombu u bradu kojom je Usik ugasio Duboisa
PO KRATKOM POSTUPKU
VIDEO Pogledajte bombu u bradu kojom je Usik ugasio Duboisa

1.245,00 €

AER COMPACT 60/4 60W

SAZNAJ VIŠE

51.800,00 €

BMW X2 sDrive18d automatik

SAZNAJ VIŠE

14.200,00 €

Ford Fiesta 1.1i, 14.200,01

SAZNAJ VIŠE

24.900,00 €

NEW*TOYOTA*RAV4*2.5 HYB-218KS*AUT*2019.G**KAMERA*NAVI*LED*24900E

SAZNAJ VIŠE

Nastavi čitati

Business
Oliver Blume
Novi paket štednje

Čelnik Porschea priprema radnike: "Situacija je i dalje ozbiljna"

piše Hina
Business
Leo Mršić
Computer and data science

Pokreće se prvi privatni doktorski studij iz polja računarstva u Hrvatskoj

piše Martina Čizmić
Business
Howard Lutnick
Idu u paketu

Novi pristup SAD-a: Ako Kina želi naše AI čipove, morat će pregovarati i o ovome

piše Hina
Business
Inovacije, ilustracija
Ljestvica EIS

Je li Europa inovativna? Rezultati Hrvatske mogli bi vas iznenaditi

piše Martina Čizmić
Business
HUP panel o korištenju umjetne inteligencije
Objavio HUP-ICT

Prvo nacionalno istraživanje o umjetnoj inteligenciji: Tvrtke prepoznaju njenu važnost, ali ju većina i dalje ne koristi

piše Martina Čizmić
Business
Jensen Huang
Lobiranje uspjelo

Nvidija trlja ruke: Trump odobrio prodaju naprednih AI čipova te tvrtke Kini

piše Branimir Vorša
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima