zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

"Čak 90 posto podataka danas je nestrukturirano i nitko ih ne analizira, a skrivaju pravo blago!"

Do 2020 više će ljudi posjedovati mobilni uređaj nego četkicu za zube, a mi se kao marketingaši moramo preobraziti kako bismo se mogli nositi s tim promjenama, ističe Svetlana Stavreva.

Martina Čizmić | 20.07.2017. / 07:00 komentari

Podijeli

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kad je nedavno bila u posjetu Zagrebu i sudjelovala na konferenciji IBM Think Marketing, Svetlana Stavreva u svom je predavanju govorila o tome koliko se marketing promijenio otkako je postao digitalan.

tri vijesti o kojima se priča Vojni dronovi, ilustracija Naglasak na djelotvornosti Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja Djelomična pomrčina Sunca, arhiva Jedinstven događaj Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro Parkiralište, ilustracija Jednostavna ideja “Više se ne morate brinuti…”: Nova opcija u Googleovim kartama mnogima će olakšati živote

To nam je ujedno bio povod da porazgovaramo s tom Bugarkom koja je u svojoj karijeri bila novinarka, predavačica, ali i vrsna stručnjakinja za marketing i komunikacije.

Nedavno ste gostovali u Zagrebu gdje ste održali zanimljivo predavanje o tome kako se marketing (ali i svijet općenito) promijenio tijekom godina. Što je, po vašem mišljenju, najveća promjena koja se dogodila i koja je najviše utjecala na nas?

Sjećate li se dobrih starih dana kada je “A Client Service" najčešće korišten za naše prigovore o krivoj veličini cipela, krivoj boji haljine ili ostatku novca koji su vam izvratili? To je bilo zgodno imati, ali gotovo uvijek klijenti su se osjećali razočarano. Sad se prebacite u današnje vrijeme: zamislite da ste na brodu na predivnim Kornatima i istovremeno možete koristiti svoj mobilni telefon kako biste zatražili novu putovnicu ili na internetu pronašli onaj oldtimer koji ste uvijek željeli kupiti. Tehnologija i eksplozija podataka i društvenih mreža dramatično su promijenili i marketingaše i klijente, dajući klijentima moć, ali i nama marketingašima cijelu novu paletu načina kako se izraziti.

Što mislite, kako će se digitalni marketing razvijati u sljedećih pet godina? Hoće li tehnologija i njezin razvoj utjecati na digitalni marketing?

Bez obzira zovete li vi to digitalnim marketingom, marketingom jedan na jedan ili personaliziranim marketingom – jasno je da dolazi brzinom klika. Danas se sve seli u digitalno ili već je digitalno, a do 70 posto procesa kupovine završeno je prije no što se pravi prodavač uključi. Razmislite o ovome: Danas stvaramo 2.5 kvintilijuna (10 na 30) bajtova podataka, što je otprilike kao preko pola milijarde filmova visoke definicije.

Od 2006. do 2020. obujam podataka povećat će se 300 puta i dosegnuti 40 zetabajta illi 40 trilijuna gigabajta što je otprilike kao 57 puta sva zrnca pijeska sa svih plaža diljem svijeta.

Do 2020 više će ljudi posjedovati mobilni uređaj nego četkicu za zube, a mi se, kao marketingaši, moramo preobraziti kako bismo se mogli nositi s tim promjenama. Tradicionalno, marketing je uvijek bio odgovoran za poznavanje klijenta odnosno potrošača i definiranje toga što i kako promovirati. S digitalnom disrupcijom koju vidimo, mi kao marketingaši moramo se osigurati da potražnja pronađe nas.

Također ste spomenuli kako ljudi gube sposobnost koncentracije do te točke da im je koncentracija kraća nego kod zlatne ribice. Zašto do toga dolazi i kako to mijenja način na koji komuniciramo (privatno ali i profesionalno)?

Smanjenje koncentracije kod ljudi rezultat je “digitalnog” stila života i naših navika da radimo više stvari odjednom (multitaskinga). To čini ulogu digitalnog marketinga još važnijom jer se moramo biti sigurni da smo pobudili interes za našim uslugama u manje od osam sekundi. Zapravo, ako ste došli do ovog dijela intervjua, čestitam vam!!!

Svakog dana ljudi proizvode ogromne količine podataka – kroz fotografije, videe i društvene mreže. Kako će, prema vašem mišljenju, marketingaši koristiti te podatke u budućnosti? I što ljudi mogu napraviti kako bi zaštitili osjetljive osobne podatke, a istovremeno dobivali personalizirane ponude i iskusili nove proizvode?

Razmislite malo koliko mi kao pojedinci dopuštamo tvrtkama i svijetu da znaju o nama? Slobodno dijelimo kamo i kako idemo, što jedemo, koja smo mjesta posjetili, što volimo ili ne volimo, koliko vježbamo i sl. Zašto? Svaki put kad tvrtka ponudi dobru uslugu ili stvarnu vrijednost (npr. personaliziranu ponudu, novi proizvod) nama kao pojedincima, spremni smo odustati od dijela naše privatnosti. Takva svojevrsna “pravedna trgovina” nastavit će se sve dok tvrtke nastave pružati obećano, ali i odnositi se odgovorno prema nama i našim podacima. Marketing može dodati stvarnu vrijednost tom procesu, a tehnologija tu igra ključnu ulogu.

Gartner će uskoro objaviti svoju godišnju anketu CMO-a o potrošnji za 2016. godinu. Prema njoj CMO-i (Chief Marketing Officer – glavni direktor marketinga op.a.) odvojili su 3,24 posto prihoda za potrošnju na tehnologiju, što je veoma blizu onih 3,4 posto koje CIO-i (Chief Information Officer – direktor informatike o.p.) planiraju potrošiti za istu namjenu. To znači da će do kraja 2017. CMO potrošiti više na tehnologiju nego CIO!

Što se tiče zaštite osobnih podataka, kako je IBM-ova šefica Ginni Rometty nedavno rekla, podaci su prirodni resursi za sljedeće stoljeće. Naša je odgovornost kao pojedinaca, kompanija i marketingaša da zaštitimo te prirodne resurse i prema njima se odnosimo odgovorno. Mi kao pojedinici to ne smijemo zaboraviti.

Što mislite, kako će umjetna inteligencija, kao što je IBM-ov Watson promijeniti svijet? Na bolje ili na lošije?

Ja sam definitivno optimist i svi koji nisu sigurni kako kognitivne tehnologije mogu pomoći ljudima, organizacijama i svijetu trebali bi doći u Opatiju u rujnu na IBM-ov regionalni forum Watson SEE Summit.

Za nas kognitivno se odnosi na računalni sustav koji može predvidjeti ishode i poduzeti radnje koje će ih promijeniti. Ti sustavi sposobni su prepoznati uzorke i veze u različitim podacima, čak i u nestrukturiranim podacima koji proizlaze iz videa, društvenih mreža, nosivih tehnologija, senzora, zvukova, a nevidljivi su današnjim računalima. Čak 90 posto podataka danas je nestrukturirano i nitko ih ne analizira ili poduzima nešto oko njih.

U jugoistočnoj Europi kognitivno predstavlja neiskorištene mogućnosti za inovacijom, prihvaćanjem novih modela, otvaranju novih tržišta i globalnom natjecanju. Još uvijek smo na početku putovanja i IBM je prva kompanija koja je potaknula poslovne razgovore oko kognitivnog u regiji. Već imamo neke primjere koji pokazuju kako kognitivne tehnologije pomažu tvrtkama diljem regije, a imat ćemo ih i više tijekom Watson SEE Summita u Opatiji.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Appleovi uređaji i Googleov Chrome na udaru hakera: Svi korisnici odmah trebaju nadograditi softver
Najopasnija vrsta propusta
Appleovi uređaji i Googleov Chrome na udaru hakera: Svi korisnici trebaju odmah napraviti ovu stvar
Električni automobili nisu problem: Evo koja su najopasnija vozila za pješake
Nova studija
Električni automobili nisu problem: Evo koja su najopasnija vozila za pješake
U Njemačkoj provedena anketa o zabrani društvenih mreža za mlađe od 16: Rezultati su znakoviti
Jesu li oni sljedeći na redu?
U Njemačkoj provedena anketa o zabrani društvenih mreža za mlađe od 16: Rezultati su znakoviti
AI izazvala paniku u školi, pozvana i policija: Razlog je razbjesnio roditelje
Je li moguće?
AI izazvala paniku u školi, pozvana i policija: Razlog je razbjesnio roditelje
Nova analiza o sigurnosti cjepiva pokazala da ne postoji uzročna veza između cijepljenja i autizma
Objavili iz WHO-a
Nova analiza o sigurnosti cjepiva pokazala da ne postoji uzročna veza između cijepljenja i autizma
Zabrinjavajuća i uspješna hakerska taktika: Pretvaraju se da su policija i traže osobne podatke
Mnogi su nasjeli
Zabrinjavajuća i uspješna hakerska taktika: Pretvaraju se da su policija i traže osobne podatke
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Naglasak na djelotvornosti
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Appleovi uređaji i Googleov Chrome na udaru hakera: Svi korisnici odmah trebaju nadograditi softver
Najopasnija vrsta propusta
Appleovi uređaji i Googleov Chrome na udaru hakera: Svi korisnici trebaju odmah napraviti ovu stvar
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Jedinstven događaj
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
Nova nada za pacijente
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
Američka vojska će se za veću ubojitost na bojištu oslanjati na umjetnu inteligenciju, a Googleov Gemini je prvi u redu
AI će odlučivati o životima?
Američka vojska će se za veću ubojitost na bojištu oslanjati na umjetnu inteligenciju, a Googleov Gemini je prvi u redu
“Više se ne morate brinuti…”: Nova opcija u Googleovim kartama mnogima će olakšati živote
Jednostavna ideja
“Više se ne morate brinuti…”: Nova opcija u Googleovim kartama mnogima će olakšati živote

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Muškarac koji je ubio suprugu pa sebe nedavno se vratio iz Njemačke
velika tragedija
Muškarac koji je ubio suprugu pa sebe vratio se iz Njemačke: "Imali su četvero djece, kupio im je namještaj i evo..."
U Bedekovčini ubio ženu pa sebe
SLIJEDI OČEVID
Strava u Zagorju! Ubio ženu pa sebe, cure detalji zločina
Pucnjava u Australiji
VIŠE JE ŽRTAVA
UZNEMIRUJUĆE SNIMKE Najmanje 12 ubijenih u pucnjavi na popularnoj plaži, među njima i djeca: "Prizori su šokantni"
show
Marijan Kustić i Nika Perenčević potvrdili vezu?
bili u društvu Dalića
Više ne skrivaju vezu? Predsjednik HNS-a i jedna od najbogatijih Hrvatica snimljeni zajedno na koncertu!
Pobjednik Dječjeg Eurosonga 2025. je Francuska
Što kažete?
Francuska je pobjednik Dječjeg Eurosonga, evo kako se plasirao naš Marino!
Antonela Srna snimljena na zagrebačkoj špici
snimljena na cvjetnom
Tko je ova prekrasna brineta? Njezinog slavnog strica i brata svi znamo
zdravlje
Ovo je jedina kombinacija koja dokazano topi najopasniju masnoću u tijelu!
Visceralna mast
Ovo je jedina kombinacija koja dokazano topi najopasniju masnoću u tijelu!
Ovaj neobičan simptom može predvidjeti srčani udar – provjerite ga na vrijeme!
Alarmantni rezultati nove studije
Ovaj neobičan simptom može predvidjeti srčani udar – provjerite ga na vrijeme!
KOPB simptomi: 8 upozorenja koja nikako ne smijete zanemariti
Među 10 je najčešćih uzroka smrti
KOPB simptomi: 8 upozorenja koja nikako ne smijete zanemariti
zabava
Neobičan posjetitelj zgrozio kupce trgovine! Pogledajte tko se sakrio među peciva
Pronađite uljeza
Neobičan posjetitelj zgrozio kupce trgovine! Pogledajte tko se sakrio među peciva
Pogledao kroz prozor na zgradi, a ono što je vidio morao je podijeliti s drugima
Zanimljivo
Pogledao kroz prozor na zgradi, a ono što je vidio morao je podijeliti s drugima
Ova snimka dvoboja između orke i morskog psa pokazuje prirodu u svom najopasnijem stanju
Wow!
Ova snimka dvoboja između orke i morskog psa pokazuje prirodu u svom najopasnijem stanju
tech
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Naglasak na djelotvornosti
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Appleovi uređaji i Googleov Chrome na udaru hakera: Svi korisnici odmah trebaju nadograditi softver
Najopasnija vrsta propusta
Appleovi uređaji i Googleov Chrome na udaru hakera: Svi korisnici trebaju odmah napraviti ovu stvar
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
Nova nada za pacijente
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
sport
Fruk ima novu destinaciju, Rijeka već spremila zamjenu: Stiže li zvijezda Vatrenih s Eura u Francuskoj?
BIT ĆE POSLA
Fruk ima novu destinaciju, Rijeka već spremila zamjenu: Stiže li zvijezda Vatrenih s Eura u Francuskoj?
Garcia pokazao Livaji petlju: Dinamo u gadnom sosu, Kovačević na rubu
Komentar Ivice Mede
Garcia pokazao Livaji petlju: Dinamo u gadnom sosu, Kovačević na rubu
VIDEO Pogledajte "munje i gromove" iz meča Plazibata i Mahiedinnea: Kako ovdje nitko nije pao!?
ANTONIO, NEDOSTAJAO SI!
VIDEO Pogledajte "munje i gromove" iz meča Plazibata i Mahiedinnea: Kako ovdje nitko nije pao!?
tv
MasterChef: Iza Stjepana je zanimljiv i neobičan put do kuhinje! "Ne znam koliko ljudi zna, ali..."
KAKVA PRIČA!
Iza Stjepana je zanimljiv i neobičan put do kuhinje! "Ne znam koliko ljudi zna, ali..."
MasterChef: Mark otkrio svoje planove nakon odlaska iz MasterChefa: "Postoji cijela priča!"
ELIMINIRAN
Mark otkrio svoje planove nakon odlaska iz MasterChefa: "Postoji cijela priča!"
Kumovi: Glumac koji nas nasmijava pred kamerama i izvan njih
KUMOVI
Glumac koji nas nasmijava pred kamerama i izvan njih
putovanja
10 pogrešaka koje Nijemci ne opraštaju: Pravila ponašanja na autocesti, u liftu, trgovinama...
Neke su i protuzakonite
10 pogrešaka koje Nijemci ne opraštaju: Pravila ponašanja na autocesti, u liftu, trgovinama...
Podlijevati ili ne? Trik za savršeno pečenu puricu bez straha od presušenog mesa
S hrskavom kožicom
Podlijevati ili ne? Trik za savršeno pečenu puricu bez straha od presušenog mesa
Qspace modularni stanovi u Nizozemskoj
Pametna rješenja iz Europe
Pogledajte kako izgledaju državni stanovi za mlade od 21 kvadrata, a koštaju samo 45 tisuća eura
novac
Slovenac hakirao ruter i putem YouTubea dobio gotovo milijun eura
uspjeh iz susjedstva
Slovenac hakirao ruter i putem YouTubea dobio gotovo milijun eura
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Rimac Technology s partnerima razvija novu generaciju baterija. Prva primjena u Bugattiju?
stvaraju budućnost
Rimac Technology s partnerima razvija novu generaciju baterija. Prva primjena u Bugattiju?
lifestyle
Brineta iz Zagreba u bež kombinaciji i robusnim Ugg gležnjačama
Tip-Top
Kombinacija brinete iz Zagreba pravi je primjer kako izgledati top i kad je zima, pogledajte čizme
Recept za bajadera tortu bez pečenja
Divota!
Teško je riječima opisati koliko je dobra: Pročitajte recept za kremastu i raskošnu bajaderu bez pečenja
Najbolja slastičarka u Hrvatskoj za vas je izdvojila tri glavna savjeta za suhe kolače
zlata vrijedni
Treći je neočekivan: Najbolja slastičarka u Hrvatskoj podijelila tri važna savjeta za suhe kolače
sve
Fruk ima novu destinaciju, Rijeka već spremila zamjenu: Stiže li zvijezda Vatrenih s Eura u Francuskoj?
BIT ĆE POSLA
Fruk ima novu destinaciju, Rijeka već spremila zamjenu: Stiže li zvijezda Vatrenih s Eura u Francuskoj?
Marijan Kustić i Nika Perenčević potvrdili vezu?
bili u društvu Dalića
Više ne skrivaju vezu? Predsjednik HNS-a i jedna od najbogatijih Hrvatica snimljeni zajedno na koncertu!
Garcia pokazao Livaji petlju: Dinamo u gadnom sosu, Kovačević na rubu
Komentar Ivice Mede
Garcia pokazao Livaji petlju: Dinamo u gadnom sosu, Kovačević na rubu
 

Nastavi čitati

Business
SAD i EU, ilustracija
Stav je jasan

Velika pravila, velike kazne: EU tjera američki Big Tech da se pokori europskom tržištu, a pritisak iz SAD-a sve je manje bitan

piše Branimir Vorša
Business
Volkswagen
Fokus na Njemačku i Europu

VW signalizira skromnija ulaganja do 2030.

piše Hina
Business
Ivona Poljak
Startaj Hrvatska 2025.

Spoj emocija i okusa: Keksići koji podižu raspoloženje i nude predah od rutine

piše Zimo
Business
Fintech, ilustracija
Balint Fischer, Dorsum

Intervju sa stručnjakom za fintech: "AI i fintech neće uništiti banke. Pretvorit će ih u nešto bolje"

piše Martina Čizmić
Business
Amazonov paket, ilustracija
I nije jedini

Amazon platio 180 milijuna eura zbog talijanske istrage o mogućoj poreznoj prijevari

piše Hina
Business
Mark Zuckerberg
Gube novac

Meta mijenja strategiju: Metaverse više nije bitan?

piše Branimir Vorša
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima