zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

"Čak 90 posto podataka danas je nestrukturirano i nitko ih ne analizira, a skrivaju pravo blago!"

Do 2020 više će ljudi posjedovati mobilni uređaj nego četkicu za zube, a mi se kao marketingaši moramo preobraziti kako bismo se mogli nositi s tim promjenama, ističe Svetlana Stavreva.

Martina Čizmić | 20.07.2017. / 07:00 komentari

Podijeli

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kad je nedavno bila u posjetu Zagrebu i sudjelovala na konferenciji IBM Think Marketing, Svetlana Stavreva u svom je predavanju govorila o tome koliko se marketing promijenio otkako je postao digitalan.

tri vijesti o kojima se priča Cjepivo protiv bolesti COVID-19 BioNTecha Provedena na 30 milijuna ljudi Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije Širenje stanica raka Novo istraživanje upozorava Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati Peklo Neprestano razvijaju nova rješenja Ukrajinci sada imaju širok raspon oružja dugog dometa za napade duboko u ruski teritorij

To nam je ujedno bio povod da porazgovaramo s tom Bugarkom koja je u svojoj karijeri bila novinarka, predavačica, ali i vrsna stručnjakinja za marketing i komunikacije.

Nedavno ste gostovali u Zagrebu gdje ste održali zanimljivo predavanje o tome kako se marketing (ali i svijet općenito) promijenio tijekom godina. Što je, po vašem mišljenju, najveća promjena koja se dogodila i koja je najviše utjecala na nas?

Sjećate li se dobrih starih dana kada je “A Client Service" najčešće korišten za naše prigovore o krivoj veličini cipela, krivoj boji haljine ili ostatku novca koji su vam izvratili? To je bilo zgodno imati, ali gotovo uvijek klijenti su se osjećali razočarano. Sad se prebacite u današnje vrijeme: zamislite da ste na brodu na predivnim Kornatima i istovremeno možete koristiti svoj mobilni telefon kako biste zatražili novu putovnicu ili na internetu pronašli onaj oldtimer koji ste uvijek željeli kupiti. Tehnologija i eksplozija podataka i društvenih mreža dramatično su promijenili i marketingaše i klijente, dajući klijentima moć, ali i nama marketingašima cijelu novu paletu načina kako se izraziti.

Što mislite, kako će se digitalni marketing razvijati u sljedećih pet godina? Hoće li tehnologija i njezin razvoj utjecati na digitalni marketing?

Bez obzira zovete li vi to digitalnim marketingom, marketingom jedan na jedan ili personaliziranim marketingom – jasno je da dolazi brzinom klika. Danas se sve seli u digitalno ili već je digitalno, a do 70 posto procesa kupovine završeno je prije no što se pravi prodavač uključi. Razmislite o ovome: Danas stvaramo 2.5 kvintilijuna (10 na 30) bajtova podataka, što je otprilike kao preko pola milijarde filmova visoke definicije.

Od 2006. do 2020. obujam podataka povećat će se 300 puta i dosegnuti 40 zetabajta illi 40 trilijuna gigabajta što je otprilike kao 57 puta sva zrnca pijeska sa svih plaža diljem svijeta.

Do 2020 više će ljudi posjedovati mobilni uređaj nego četkicu za zube, a mi se, kao marketingaši, moramo preobraziti kako bismo se mogli nositi s tim promjenama. Tradicionalno, marketing je uvijek bio odgovoran za poznavanje klijenta odnosno potrošača i definiranje toga što i kako promovirati. S digitalnom disrupcijom koju vidimo, mi kao marketingaši moramo se osigurati da potražnja pronađe nas.

Također ste spomenuli kako ljudi gube sposobnost koncentracije do te točke da im je koncentracija kraća nego kod zlatne ribice. Zašto do toga dolazi i kako to mijenja način na koji komuniciramo (privatno ali i profesionalno)?

Smanjenje koncentracije kod ljudi rezultat je “digitalnog” stila života i naših navika da radimo više stvari odjednom (multitaskinga). To čini ulogu digitalnog marketinga još važnijom jer se moramo biti sigurni da smo pobudili interes za našim uslugama u manje od osam sekundi. Zapravo, ako ste došli do ovog dijela intervjua, čestitam vam!!!

Svakog dana ljudi proizvode ogromne količine podataka – kroz fotografije, videe i društvene mreže. Kako će, prema vašem mišljenju, marketingaši koristiti te podatke u budućnosti? I što ljudi mogu napraviti kako bi zaštitili osjetljive osobne podatke, a istovremeno dobivali personalizirane ponude i iskusili nove proizvode?

Razmislite malo koliko mi kao pojedinci dopuštamo tvrtkama i svijetu da znaju o nama? Slobodno dijelimo kamo i kako idemo, što jedemo, koja smo mjesta posjetili, što volimo ili ne volimo, koliko vježbamo i sl. Zašto? Svaki put kad tvrtka ponudi dobru uslugu ili stvarnu vrijednost (npr. personaliziranu ponudu, novi proizvod) nama kao pojedincima, spremni smo odustati od dijela naše privatnosti. Takva svojevrsna “pravedna trgovina” nastavit će se sve dok tvrtke nastave pružati obećano, ali i odnositi se odgovorno prema nama i našim podacima. Marketing može dodati stvarnu vrijednost tom procesu, a tehnologija tu igra ključnu ulogu.

Gartner će uskoro objaviti svoju godišnju anketu CMO-a o potrošnji za 2016. godinu. Prema njoj CMO-i (Chief Marketing Officer – glavni direktor marketinga op.a.) odvojili su 3,24 posto prihoda za potrošnju na tehnologiju, što je veoma blizu onih 3,4 posto koje CIO-i (Chief Information Officer – direktor informatike o.p.) planiraju potrošiti za istu namjenu. To znači da će do kraja 2017. CMO potrošiti više na tehnologiju nego CIO!

Što se tiče zaštite osobnih podataka, kako je IBM-ova šefica Ginni Rometty nedavno rekla, podaci su prirodni resursi za sljedeće stoljeće. Naša je odgovornost kao pojedinaca, kompanija i marketingaša da zaštitimo te prirodne resurse i prema njima se odnosimo odgovorno. Mi kao pojedinici to ne smijemo zaboraviti.

Što mislite, kako će umjetna inteligencija, kao što je IBM-ov Watson promijeniti svijet? Na bolje ili na lošije?

Ja sam definitivno optimist i svi koji nisu sigurni kako kognitivne tehnologije mogu pomoći ljudima, organizacijama i svijetu trebali bi doći u Opatiju u rujnu na IBM-ov regionalni forum Watson SEE Summit.

Za nas kognitivno se odnosi na računalni sustav koji može predvidjeti ishode i poduzeti radnje koje će ih promijeniti. Ti sustavi sposobni su prepoznati uzorke i veze u različitim podacima, čak i u nestrukturiranim podacima koji proizlaze iz videa, društvenih mreža, nosivih tehnologija, senzora, zvukova, a nevidljivi su današnjim računalima. Čak 90 posto podataka danas je nestrukturirano i nitko ih ne analizira ili poduzima nešto oko njih.

U jugoistočnoj Europi kognitivno predstavlja neiskorištene mogućnosti za inovacijom, prihvaćanjem novih modela, otvaranju novih tržišta i globalnom natjecanju. Još uvijek smo na početku putovanja i IBM je prva kompanija koja je potaknula poslovne razgovore oko kognitivnog u regiji. Već imamo neke primjere koji pokazuju kako kognitivne tehnologije pomažu tvrtkama diljem regije, a imat ćemo ih i više tijekom Watson SEE Summita u Opatiji.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Stiže Googleov gadget koji bi jednom mogao zamijeniti pametne telefone
Povratak na tržište
Stiže Googleov gadget koji bi jednom mogao zamijeniti pametne telefone
Povijesna odluka stupila je na snagu: Prva zemlja na svijetu zabranila je društvene mreže za mlađe od 16 godina
Zabrana
Povijesna odluka stupila je na snagu: Prva zemlja na svijetu zabranila je društvene mreže za mlađe od 16 godina
Nezaustavljivi robotaksiji: Broj vožnji raste velikom brzinom, a najavljeno je širenje na nova tržišta
Veliki uspjeh
Nezaustavljivi robotaksiji: Broj vožnji raste velikom brzinom, a najavljeno je širenje na nova tržišta
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Provedena na 30 milijuna ljudi
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Još jedan proizvođač automobila eksperimentira s oglasima tijekom vožnje, vozači izvan sebe od bijesa
Kontroverzna praksa
Još jedan proizvođač automobila eksperimentira s oglasima tijekom vožnje, vozači izvan sebe od bijesa
Naš prvi suparnik na SP-u: Je li ovo tajno oružje engleske nogometne reprezentacije?
Ulažu veliki novac
Naš prvi suparnik na SP-u: Je li ovo tajno oružje engleske nogometne reprezentacije?
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Provedena na 30 milijuna ljudi
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Jedinstveno nalazište
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati
Novo istraživanje upozorava
Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati
Kineske mobilne kompanije žele Appleu oteti korisnike: Ovo je njihov najveći adut u borbi s iPhoneom
Nemilosrdna borba
Kineske mobilne kompanije žele Appleu oteti korisnike: Ovo je njihov najveći adut u borbi s iPhoneom
Ukrajinci sada imaju širok raspon oružja dugog dometa za napade duboko u ruski teritorij
Neprestano razvijaju nova rješenja
Ukrajinci sada imaju širok raspon oružja dugog dometa za napade duboko u ruski teritorij
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
Nova nada za pacijente
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Trovanje ugljičnim monoksidom u okolici Našica
OPASNA SITUACIJA
Užas na istoku Hrvatske: Majka uključila dva uređaja istovremeno, djeca završila u bolnici!
Beba koja je promijenila statistiku u Zaboku
VELIKA RADOST
Beba koja je promijenila statistiku: Rodilište slavi poseban trenutak
Djevojčica iz Engleske preminula zbog opasnog online trenda
Roditelji upozoravaju
Tragedija u obiteljskoj kući: 13-godišnjakinja preminula zbog opasnog trenda
show
Gdje je danas Marko Bošnjak?
više nije u zagrebu
Marko Bošnjak nakon mjeseci šutnje otkrio gdje trenutačno živi i što radi
Tko je supruga Davora Gobca?
samozatajna plavuša
Tko je supruga Davora Gopca? Nekad je i sama punila pozornice, no onda se povukla iz javnosti
Ana Uršula Najev nastupila na humanitarnom koncertu Hrvatske vojske
naradena ljepotica
Svi se dive njenom talentu: Zvijezdu Kumova na posljednjem nastupu ponijeli osjećaji
zdravlje
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
Piše liječnik
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
Šokantno otkriće: Lijek koji žene već godinama koriste mogao bi spriječiti najagresivniji rak dojke!
Važno za žene u rizičnoj skupini
Šokantno otkriće: Lijek koji žene već godinama koriste mogao bi spriječiti najagresivniji rak dojke!
7 namirnica bogatih proteinima koje žene starije od 50 godina trebaju jesti svaki tjedan
Za očuvanje mišićne i koštane snage
7 namirnica bogatih proteinima koje žene starije od 50 godina trebaju jesti svaki tjedan
zabava
Ovako se Balkanac prevozi Mercedes! Scena nasmijala cijelu regiju
Urnebesno
Ovako Balkanac prevozi Mercedes! Scena nasmijala cijelu regiju
Konobar u poznatom njujorškom restoranu progovorio na hrvatskom i oduševio sve prisutne
Reakcije gostiju su sve
Konobar u poznatom njujorškom restoranu progovorio na hrvatskom i oduševio sve prisutne
Pomogla pri radovima i postala viralni hit! Pogledajte zašto
Pokažite što znate!
Pomogla pri radovima i postala viralni hit! Pogledajte zašto
tech
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Provedena na 30 milijuna ljudi
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Jedinstveno nalazište
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati
Novo istraživanje upozorava
Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati
sport
Arsenal i Rijeka u "punom jeku pregovora" oko Tonija Fruka?
Bomba!
Toni Fruk pred transferom u giganta Premier lige? "Očekuje se da će uskoro potpisati"
Hajduk krenuo po ofenzivca koji je hit SHNL-a?
VELIKA VIJEST
Hajduk krenuo po ofenzivca koji je hit SHNL-a?
Baturina ostaje u Italiji: Englezi pokušali, odgovor stigao ekspresno
Javlja Fabrizio
Neočekivana ponuda za Baturinu iz Premier lige: Odgovor iz Italije sve je iznenadio
tv
MasterChef: Četvero kandidata ulazi u stres test, a zadatak je replika jela Gorana Kočiša
ODMJERAVANJE SNAGA
Četvero kandidata ulazi u stres test, a zadatak je replika jela Gorana Kočiša
MasterChef: Najveće iznenađenje večeri! Maestralan desert koji je zaslužio pljesak!
SVAKA ČAST!
Najveće iznenađenje večeri! Maestralan desert koji je zaslužio pljesak!
Kumovi: Spavat će s njom - ipak je to najbolja opcija
KUMOVI
Spavat će s njom - ipak je to najbolja opcija
putovanja
Qspace modularni stanovi u Nizozemskoj
Pametna rješenja iz Europe
Pogledajte kako izgledaju državni stanovi za mlade od 21 kvadrata, a koštaju svega 45 tisuća eura
Kolači bez dodanog bijelog šećera recepti
Idealni za blagdane
Ovi kolači i torte jako su slatki i fini, a ne sadrže ni gram bijelog šećera
Lako i jednostavno: domaći likeri kao božićni poklon
Domaće i fino
Lako i jednostavno: Domaći likeri kao savršen božićni poklon
novac
Milan Nedeljković bit će novi predsjednik Uprave BMW-a
vjeran kompaniji
Srbin postaje šef BMW-a
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Hrvatska nema gospodarske uvjete koji bi zaustavili iseljavanje, mora duboko promijeniti ekonomsku politiku i izgraditi nove gradove
analiza migracija
Hrvatska nema gospodarske uvjete koji bi zaustavili iseljavanje, mora duboko promijeniti ekonomsku politiku i izgraditi nove gradove
lifestyle
Ovo izdanje Ane Maslać Plenković nadmašilo je i stil krlajice Letizije i vojvotkinje Catherine
poput princeze
Ana Maslać Plenković izgleda spektakularno – evo zašto je njezin pariški stajling pun pogodak
Štikle koje čine razliku: Ana Maslać Plenković pogodila je modni jackpot
Odlične štikle!
Koliko su samo lijepe! Ana Maslać Plenković u štiklama koje imaju sve
Recept za kolač djedov brk
Obožavamo ih!
Znate li koji je ovo kolač? Imamo provjereni recept, zapravo je vrlo jednostavna priprema
sve
Ovo izdanje Ane Maslać Plenković nadmašilo je i stil krlajice Letizije i vojvotkinje Catherine
poput princeze
Ana Maslać Plenković izgleda spektakularno – evo zašto je njezin pariški stajling pun pogodak
Štikle koje čine razliku: Ana Maslać Plenković pogodila je modni jackpot
Odlične štikle!
Koliko su samo lijepe! Ana Maslać Plenković u štiklama koje imaju sve
Gdje je danas Marko Bošnjak?
više nije u zagrebu
Marko Bošnjak nakon mjeseci šutnje otkrio gdje trenutačno živi i što radi
 

Nastavi čitati

Business
SAD i EU, ilustracija
Stav je jasan

Velika pravila, velike kazne: EU tjera američki Big Tech da se pokori europskom tržištu, a pritisak iz SAD-a sve je manje bitan

piše Branimir Vorša
Business
Volkswagen
Fokus na Njemačku i Europu

VW signalizira skromnija ulaganja do 2030.

piše Hina
Business
Ivona Poljak
Startaj Hrvatska 2025.

Spoj emocija i okusa: Keksići koji podižu raspoloženje i nude predah od rutine

piše Zimo
Business
Fintech, ilustracija
Balint Fischer, Dorsum

Intervju sa stručnjakom za fintech: "AI i fintech neće uništiti banke. Pretvorit će ih u nešto bolje"

piše Martina Čizmić
Business
Amazonov paket, ilustracija
I nije jedini

Amazon platio 180 milijuna eura zbog talijanske istrage o mogućoj poreznoj prijevari

piše Hina
Business
Mark Zuckerberg
Gube novac

Meta mijenja strategiju: Metaverse više nije bitan?

piše Branimir Vorša
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima