Hrvatska tvrtka Tvornica Istraživanja ispitala je kako se u Hrvatskoj koristi Facebook.
Tijekom srpnja provela je anketu među svojim korisnicima u kojoj je sudjelovalo 346 ispitanika. Iako uzork nije reprezentativan, ipak daje određeni uvid u navike korištenja Facebooka koji je Hrvatima za sada još nedvojbeno prvi izbor među društvenim mrežama. Nije stoga čudno da se broj aktivnih korisnika Facebooka u Hrvatskoj ove godine procjenjuje na oko 1,8 milijuna, što čini nešto manje od pola ukupne populacije Hrvatske.
Popularnost Facebooka je evidentna i u drugim brojkama. Iz Tvornice istraživanja su saznali da je 39 posto ispitanika cijelo vrijeme logirano u svoje račune, a tek se njih 11 posto tijekom dana ulogira jednom i rjeđe. Većina ispitanih korisnika je duže od 6 godina na Facebooku, ali to ne smanjuje njihov entuzijazam.
Korištenje Facebooka se pretvorilo u dnevnu rutinu za mnoge od njih, pa čak 46 posto ispitanika koristi Facebook od jednog do četiri sata dnevno, a skoro pola njih nije uspjelo u zadnjih mjesec dana niti jedan dan biti bez Facebooka.
Broj osoba koje prate njihove svakodnevne lajkove i postove na Facebooku prelazi stotine te u prosjeku ispitanici imaju oko 409 prijatelja. Ipak, ispitani korisnici potvrđuju da se mogu osloniti samo na mali dio tih „prijatelja" ako im zatreba pomoć, u prosjeku na njih 35.
Možda je razlog takvim brojkama i činjenica da se skoro svim ispitanicima sa zahtjevom za prijateljstvo često javljaju i nepoznati ljudi, pa stoga 65 posto ispitanika navodi da ne poznaje sve svoje prijatelje na Facebooku.
Osim postova prijatelja koji su im vrlo važni, koncentraciju korisnicima često odvlače reklame na Facebooku.
Gotovo 70 posto ispitanika navodi da Facebook ima previše reklama, a pola njih ih nastoji ignorirati. Nekima to ne uspijeva pa njih skoro 50 posto potvrđuje da su kupili nešto nakon što su vidjeli reklamu na Facebooku.
Više o rezultatima istraživanja pogledajte u video prilogu Tvornice istraživanja.