Za većinu društvenih mreža i komunikacijskih platformi primarni način zarade bio je od oglašavanja. No tvrtke poput Mete (podsjetimo, to je novo ime Facebooka), Twittera i drugih eksperimentiraju i s novim načinima ostvarivanja prihoda, a jedan od tih načina jest naplatom pristupa sadržaju, odnosno uvođenjem pretplate. Svima je jasno da bi uvođenjem nekakve opće pretplate za sve korisnike platforme brzo izgubile veliki broj korisnika te je ideja korisnicima omogućiti uvođenje pretplate za nekakav vlastiti dodatni sadržaj.
U takvom slučaju pratitelji plaćaju pretplatu samim korisnicima, a platforme uzimaju svoju proviziju. Tako je nešto najavio Twitter, a uskoro možemo očekivati i od Instagrama. Naime, u posljednjoj nadogradnji aplikacije za iOS i Androide pojavila se nova mogućnost kupovine unutar aplikacije nazvana Instagram Subscriptions, odnosno pretplata unutar Instagrama.
Službeno iz Mete još ne govore o toj opciji i ona još nije dostupna (pojavila se samo u verziji za korisnike u SAD-u), no prema pisanju tehnoloških medija, nova je opcija usmjerena prema kreatorima sadržaja na toj mreži. Oni će u budućnosti sadržaj koji objavljuju moći naplaćivati te će korisnicima biti dostupne dvije opcije mjesečne pretplate - u iznosi od 0,99 i 4,99 dolara.
Ovime se otvara mogućnost svim kreatorima - bilo da je riječ o influencerima, pjevačima, glumcima i drugim osobama s većim brojem pratitelja da počnu zarađivati dodatni novac na Instagramu. Službeno, dakle, još ništa nije objavljeno tako da nije poznato tko će sve imati priliku uvesti pretplatu na svoje profile, odnosno koliko će broj pratitelja osoba morati imati da bi počela zarađivati od pretplate.