Istraživanje otkrilo koliko Hrvata kupuje putem interneta i koje su najpopularnije kategorije proizvoda

Prema novom istraživanju, 75 posto Hrvata kupuje putem interneta, što je u prosjeku EU.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 13.06.2023. / 14:57 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Svjetsko tržište posljednjih se godina radikalno promijenilo, a jedna od konstantni jest porast popularnost kupovine putem interneta. Ljudi sve više kupuju putem interneta te su s vremenom porasla njihova očekivanja od iskustva online šopinga. Danas se tako očekuje ugodno iskustvo kupovine te brza i pouzdana dostava, pri čemu je jedan od najvažnijih kriterija besplatna dostava, a zatim slijedi i besplatan povrat te kupnja bez skrivenih naknada. Također, od velike su važnosti i praćenje paketa u realnom vremenu i sloboda odlučivanja o mjestu njihove isporuke.

tri vijesti o kojima se priča Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora" Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha"

Slika nije dostupna Oprez prilikom šopinga na društvenim mrežama: Facebook i Instagram su "Divlji zapad za prevare"

Sve ove podatke pokazalo je nedavno istraživanje Geoposta za 2022. provedeno u 22 europske i 9 zemalja izvan EU. Među inim, podaci obuhvaćaju i Hrvatsku u kojoj je broj kupaca putem interneta porastao u odnosu na razdoblje prije pandemije pa danas tako čak 75 posto hrvatskog stanovništva kupujem online.

Iako su po toj statistici Hrvati dio europskog prosjeka, razlika je u tome što su u kupovini putem interneta hrvatski kupci manje impulzivni u odnosu na prosjek u EU. Što se tiče prosjeka redovnih online kupaca (oni koji kupuju najmanje jednu kategoriju proizvoda svaki mjesec), hrvatski online kupci su ipak nešto ispod europskog prosjeka i ta brojka iznosi 40 posto. U tom prosjeku redovitih online kupaca, iako u tu kategoriju spadaju osobe sve dobi koje prosječno naručuju 4,3 paketa mjesečno, posebno se ističe se jedan tipičan profil hrvatskog online kupca: 42-godišnja žena, udana, veće platežne moći koja živi u urbanoj sredini.

Također, od ukupnog broja online kupaca čak 59% redovnih e-kupaca čine žene.

Jedan od glavnih trendova uočenih u 2022. je popularnost internetske prodaje između pojedinaca, pri čemu je istraživanje pokazalo da Hrvati masovno (čak 90 posto) koriste društvene mreže u svrhu kupovine.

Slika nije dostupna Policija ima važan savjet za sve koji kupuju preko interneta

U odnosu na europski prosjek hrvatski online kupci aktivniji su u traženju velikih popusta te više od 60 posto njih smatra da online kupovinom štede novac, ali i vrijeme. Što se ostale zanimljive statistike tiče, Hrvati su najviše naručivali proizvode iz kategorije moda (53%), potom obuću (49%), a na trećem mjestu proizvode iz kategorije ljepota i njega (47%).

 

Vezane vijesti