Pandemija koronavirusa utjecala je, među inim, i na potpunu promjenu načina rada jer su mnogi poslodavci, ali i zaposlenici uvidjeli da se posao može jednako učinkovito obavljati i udaljeno, iz kućnih ureda. Mark Zuckerberg uvjeren je kako budućnost donosi još jednu revoluciju u načinu rada te da bi klasične i kućne urede, mogli zamijeniti s uredima u - virtualnoj stvarnosti.

tri vijesti o kojima se priča Automobil, ilustracija Kako to?! Ova tehnologija u automobilima spašava živote, no mnogi je vozači - deaktiviraju Netflix, ilustracija We're goin' up, up, up… Jeste li ga pogledali? Ovo je najgledaniji film na Netflixu svih vremena Dobar bot, loš bot, ilustracija Ako ne zaštite djecu Američki državni odvjetnici poslali oštru poruku AI kompanijama: Odgovarat ćete za svoje postupke

Slika nije dostupna Meta pokreće online trgovinu za prodaju digitalne odjeće za avatare

No pred njegovom idejom metaversa, odnosno virtualnog mjesta u kojem će ljudi živjeti, zabavljati se i raditi puno je još problema i izazova.

Što se rada u virtualnoj stvarnosti tiče, čini se kako ga je, barem za sada - najbolje preskočiti. Takav se zaključak nameće na temelju rezultata istraživanja koje je provela ekipa s nekoliko sveučilišta (Coburg, Cambridge, Primorska) u suradnji s istraživačima Microsofta. Oni su proveli najveći dosadašnji eksperiment rada u virtualnoj stvarnosti i rezultati su, dakle, razočaravajući obeshrabrujući.

Ispitanici su proveli radni tjedan u trajanju od 40 sati u virtualnoj stvarnosti, za što su koristili Meta Quest 2, Metin naglavni VR uređaj te Logitechovu tipkovnicu i trackpad. Treba naglasiti kako danas već postoje neki uređaji koji su bolji od Questa, no ovim istraživanjem znanstvenici su htjeli stvoriti virtualne radne uvjete kakvi su danas dostupni, a ne one koji su idealni.

U virtualnom okruženju tako je povećano radno opterećenje za 35 posto, zaposlenici su bili 42 posto više frustrirani, 11 posto njih imalo je problema s anksioznosti, dok je kod skoro 50 posto zaposlenika zabilježeno povećano naprezanje očiju. Također, smanjena je i produktivnost za 16 posto, a dobrobit za 20 posto, a dva sudionika istraživanja već su prvog dana napustili studiju jer su zbog rada u VR-u dobili migrenu, mučninu i tjeskobu.

Slika nije dostupna “Otac iPoda” nema dobro mišljenje o metaversu jer smatra da bi mogao biti toksičan

Iako su neki od ovih negativnih faktora s vremenom, odnosno dužom radom u virtualnoj stvarnosti ipak smanjili, ukupni rezultat pokazuje kako su ocjene rada u takvom okruženju metaversa za većinu faktora “značajno negativne”.

Izvor: PC World