Div društvenih mreža Facebook doživio je pad broja dnevnih aktivnih korisnika po prvi put u svojoj 18-godišnjoj povijesti.
Facebookova matična tvrtka Meta Networks kaže da je broj dnevnih aktivnih korisnika pao na 1,929 milijardi u po posljednjem tromjesječju 2021. godine, u usporedbi s 1,930 milijardi u prethodnom tromjesečju.
Tvrtka je također upozorila na usporavanje rasta prihoda zbog konkurencije poput TikToka i YouTubea, dok oglašivači isto tako smanjuju potrošnju.
Dionice Mete oslabile su za više od 20 posto na burzama nakon dnevnog zatvaranja u New Yorku. Pad cijene dionice Mete izbrisao je oko 200 milijardi dolara s tržišne vrijednosti tvrtke.
Dionice na drugim platformama društvenih medija, uključujući Twitter, Snap i Pinterest, također su naglo pale u proširenom trgovanju.
Šef Mete Mark Zuckerberg rekao je da je rast tvrtke stao jer je publika, osobito mlađi korisnici, otišla konkurentima.
Iz Mete, koja posjeduje drugu najveću svjetsku platformu za digitalno oglašavanje nakon Googlea, također ističu da su ih pogodile promjene privatnosti na Appleovom operativnom sustavu.
Promjene su otežale brendovima ciljanje i mjerenje svog oglašavanja na Facebooku i Instagramu i mogle bi imati učinak u rangu od 10 milijardi dolara za ovu godinu, projekcija je Metinog glavnog financijskog direktora Davea Wehnera.
Ukupni prihodi Mete, od kojih najveći dio dolazi od prodaje oglasa, porastao je na 33,67 milijardi dolara u posljednjem tromjeseječju 2021., za dlaku nadmašivši tržišna predviđanja. Wehner je prognozirao i prihod od 27 do 29 milijardi dolara za sljedeće tromjesečje, što je niže očekivanja analitičara.
Iako je tvrtka ulagala u video kako bi se natjecala s TikTokom, koji je u vlasništvu kineskog tehnološkog diva ByteDance, zarađuju manje novca tim putem od svojih tradicionalnih Facebook i Instagram feedova.
Zuckerberg kaže da je uvjeren da će se ulaganja u video i virtualnu stvarnost isplatiti, kao što se to dogodilo i u slučajevima mobilnog oglašavanja i Instagram priča. Zuckerberg je međutim istaknuo da se tad tvrtka nije morala boriti s konkurencijom tijekom prethodnih promjena strategije.
Timovi rade prilično dobro i proizvod raste vrlo brzo. Ono što je ovdje donekle jedinstveno je da je TikTok već tako veliki konkurent i također nastavlja rasti priličnom brzinom, priznaje Zuckerberg.
Početak Metinog kraja?
Facebook je dosad uvijek bio platforma koja raste. Za svaki kvartal u svom postojanju globalni brojevi su išli u jednom smjeru - prema gore.
Ipak, u posljednjih nekoliko godina, rast je zastao u Europi i SAD-u, no to je bilo prikriveno porastom broja korisnika iz ostatka svijeta.
Facebook jednostavno nije toliko popularan među mlađim ljudima kao što je to prije bio. Prema vlastitom priznanju iz Mete, TikTok šteti njihovom poslovanju.
No, postoje i drugi razlozi zbog kojih su investitori zabrinuti za Metu.
Meta je promijenila ime jer se željela usredotočiti na takozvani metasvemir (Metaverse). Ali Meta još nije ni blizu izgradnje metasvemira i trenutno, to je samo san.
Umjesto toga, ulaže milijarde dolara u pokušaj stvaranja jednog ogromnog rizika, samo zato što Zuckerberg misli da postoji apetit za to.
Facebook (Meta) se ranije konkurencije rješavao tako što ih je jednostavno kupio, no američki regulatori kupovinu TikToka nikada ne bi dopustili zbog zakona o zaštiti tržišnog natjecanja.
U međuvremenu, Facebook sad mnogi u Silicijskoj dolini vide kao otrovan brend. To sigurno nije cool mjesto za rad na isti način kao prije deset godina što otežava i privlačenje talenata.
Meta ima ozbiljnih problema u budućnosti, a ova prekretnica mogla bi biti samo početak.
Izvor: BBC