S obzirom na to da gotovo sve automobilske kompanije danas ulažu veliki novac u istraživanje i razvoj električnih vozila i baterijske tehnologije, jasno je kako u budućnosti možemo očekivati brojne inovacije na ovom tržištu. Inovacije koje bi većina korisnika htjela vidjeti odnose se na poboljšanje kvalitete i izdržljivosti baterija i brzinu punjenja, a za još veći prodajni uspjeh vozila s električnim motorima od velike će važnosti biti i njihova cijena.
Upravo takve automobile - s baterijama većeg dometa koje će se puniti brže, a bit će cjenovno povoljnija, u budućnosti namjerava predstaviti Toyota. Iz ove su kompanije nedavno objavili planove za razvoj baterijske tehnologije do kraja desetljeća koji uključuju četiri vrste baterija nove generacije, a ako se njihove najave ispune, već za pet godina moći ćemo se u njihovom električnom automobilu voziti oko 1000 km prije zaustavljanja na stanici za punjenje. Osim fokusa na inovacije vezane uz same baterije, Toyota želi povećati taj doseg primjenom poboljšanja i inovacija u aerodinamici, kao i proizvodnom procesu.
Prilikom nedavnog otvaranja nove tvornice za električne automobile iz japanske su kompanije najavili kako očekuju da će do 2026. godine predstaviti nove modele električnih vozila koje će pokretati nova tzv. Performance litij-ionska baterija zahvaljujući kojoj bi doseg trebao iznositi oko 800 km. U odnosi na Toyotin prvi električni automobil bZ4X, novi modeli trebali bi biti 20 posto jeftiniji, uz podršku za brzo punjenje baterije do 20 minuta ili manje.
Nakon toga, Toyota planira predstaviti baterije kojima u prvom planu neće biti doseg već niži troškovi. Automobili s takvim baterijama trebali bi biti čak do 40 posto jeftiniji u odnosu na bZ4X, uz bolji doseg od oko dvadeset posto što bi, naglašavaju na Electreku, trebalo iznositi oko 600 km.
Također, Toyota razvija i bateriju velikih performansi s dosegom do čak tisuću kilometara, a prve automobile s takvom baterijom možemo očekivati 2027. ili 2028. godine. Ipak, najveći napredak očekuje se od tzv. solid-state baterija. Prema optimističnim planovima, prve automobile s takvim baterijama na tržištu očekujemo za 4 do 5 godina, a njihove će performanse biti fantastične - doseg od oko tisuću kilometara uz superbrzo punjenje za manje od deset minuta. Njihovi dugoročni planovi uključuju i bateriju koja bi mogla izdržati čak 1200 km, no pitanje je kada će takva baterija biti spremna za uporabu.
Iako je, naravno, pitanje hoće li Toyota svoje ambiciozne planove zaista ostvariti u spomenutom vremenskom roku, jasno je kako su njihovi dugoročni planovi vezani uz elektrifikaciju i električna vozila koja će imati veliki doseg.