U Meti razmišljaju o naplaćivanju određenih opcija na Facebooku, Instagramu i WhatsAppu

Čini se kako, barem za sada, ne razmišljaju o uvođenju pretplate, no mogli bi predstaviti nove opcije i mogućnosti koje bi korisnici trebali platiti.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 01.09.2022. / 08:17 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Većina društvenih mreža i komunikacijskih platformi godinama je radila na povećanju broja korisnika, a najčešći izvor zarade bio je od oglašavanja. U posljednje vrijeme situacija na tržištu polako se mijenja. Iako su društvene mreže i komunikacijske platforme poput Twittera, Snapchata i Telegrama i dalje besplatne, kompanije su uvele mjesečnu pretplatu koja korisnicima daje neke nove mogućnosti i pristup novim opcijama.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

Snapchat i Facebook (Foto: AFP) Snapchat službeno uvodi pretplatu, poznata je i cijena

Očito pratimo što se događa u industriji, rekao je u razgovoru za The Verge John Hegeman, Metin potpredsjednik za monetizaciju i naglasio kako je više kompanija napravilo zanimljive stvari u tom prostoru te da oni mogu nešto naučiti od njih.

Na što konkretno misli, nije rekao, no Meta je zato osnovala novi odjel nazvan New Monetize Experiences s kojim, kako i samo ime kaže, žele razvijati neke nove opcije i iskustva za svoje korisnike, a ta nova iskustva će i - naplaćivati.

Poznato je kako Meta najviše novaca zarađuje od oglasa koji se prikazuju na Facebooku, Instagramu i WhatsAppu, no kako su zbog globalne krize kompanije pažljivije oko oglašivačkih budžeta, a probleme je izazvao i Apple s promjenom načina praćenja korisnika na svojim uređajima, to nije dobro djelovalo na prihode Zuckerbergove kompanije.

Oglašavanje će, tvrdi Hegeman, i dalje biti prioritet kompanije te, barem za sada, nemaju namjere omogućiti ljudima gašenje oglasa unutar svojih aplikacija. Umjesto toga, fokusirat će se na razvoj novih proizvoda, opcija i iskustava koje će ljudi htjeti platiti. O kakvim se to novitetima i iskustvima radi, nije rekao.

Slika nije dostupna Telegram službeno uveo pretplatu, poznata je i cijena

Kratkoročno, plaćene opcije na Facebooku ne bi trebale predstavljati značajni dio poslovanja, no dugoročno, kroz rok od kojih pet godina, stvari bi se mogle promijeniti i mogle bi postati značajan izvor zarade za kompaniju. Bit će zanimljivo vidjeti kakve će to biti opcije i koliko će ljudi zaista htjeti platiti za njihovo korištenje.

Izvor: The Verge
 

Vezane vijesti