U Meti razmišljaju o naplaćivanju određenih opcija na Facebooku, Instagramu i WhatsAppu

Čini se kako, barem za sada, ne razmišljaju o uvođenju pretplate, no mogli bi predstaviti nove opcije i mogućnosti koje bi korisnici trebali platiti.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 01.09.2022. / 08:17

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Većina društvenih mreža i komunikacijskih platformi godinama je radila na povećanju broja korisnika, a najčešći izvor zarade bio je od oglašavanja. U posljednje vrijeme situacija na tržištu polako se mijenja. Iako su društvene mreže i komunikacijske platforme poput Twittera, Snapchata i Telegrama i dalje besplatne, kompanije su uvele mjesečnu pretplatu koja korisnicima daje neke nove mogućnosti i pristup novim opcijama.

Snapchat i Facebook (Foto: AFP) Snapchat službeno uvodi pretplatu, poznata je i cijena

Očito pratimo što se događa u industriji, rekao je u razgovoru za The Verge John Hegeman, Metin potpredsjednik za monetizaciju i naglasio kako je više kompanija napravilo zanimljive stvari u tom prostoru te da oni mogu nešto naučiti od njih.

Na što konkretno misli, nije rekao, no Meta je zato osnovala novi odjel nazvan New Monetize Experiences s kojim, kako i samo ime kaže, žele razvijati neke nove opcije i iskustva za svoje korisnike, a ta nova iskustva će i - naplaćivati.

Poznato je kako Meta najviše novaca zarađuje od oglasa koji se prikazuju na Facebooku, Instagramu i WhatsAppu, no kako su zbog globalne krize kompanije pažljivije oko oglašivačkih budžeta, a probleme je izazvao i Apple s promjenom načina praćenja korisnika na svojim uređajima, to nije dobro djelovalo na prihode Zuckerbergove kompanije.

Oglašavanje će, tvrdi Hegeman, i dalje biti prioritet kompanije te, barem za sada, nemaju namjere omogućiti ljudima gašenje oglasa unutar svojih aplikacija. Umjesto toga, fokusirat će se na razvoj novih proizvoda, opcija i iskustava koje će ljudi htjeti platiti. O kakvim se to novitetima i iskustvima radi, nije rekao.

Telegram Telegram službeno uveo pretplatu, poznata je i cijena

Kratkoročno, plaćene opcije na Facebooku ne bi trebale predstavljati značajni dio poslovanja, no dugoročno, kroz rok od kojih pet godina, stvari bi se mogle promijeniti i mogle bi postati značajan izvor zarade za kompaniju. Bit će zanimljivo vidjeti kakve će to biti opcije i koliko će ljudi zaista htjeti platiti za njihovo korištenje.

Izvor: The Verge
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti