Tehnologija umjetne inteligencije korištena u ruskoj studiji uspjela je pogoditi takozvanih "velikih pet" karakternih osobina promatrajući selfije pojedinaca - savjesnost, neurotičnost, ekstraverziju, ugodnost i otvorenost i to iznad razine slučajne procjene.
Studija je provedena promatranjem 31.000 selfie fotografija.
Od navedenih karakternih osobina, savjesnost se pokazala kao najprepoznatljivija, kao što je studija pokazala da je procjena karakternih osobina kod žena pouzdanija nego kod muškaraca.
Rezultati studije objavljeni su u znanstvenom časopisu Scientific Reports i sa sobom nosi značajne implikacije, obzirom da se pokazalo kako umjetna inteligencija može biti korištena za pronalazak "najboljih parova" u korisničkim službama, dating aplikacijama i online podučavanjima.
Odavna se pokušavalo izraze lica povezati s karakternim osobinama, no moderna znanost većinu je takvih pokušaja srušila.
Ipak, postoje snažni teoretski i evolucijski argumenti koji sugeriraju da je određeni dio informacija o karakternim osobinama, posebice onima ključnim za društvenu komunikaciju, vidljiv na ljudskom licu.
Na kraju krajeva, ljudsko lice i ponašanje su oboje oblikovani genima i hormonima i socijalna iskustva koja proizlaze iz izgleda pojedinca, mogu utjecati i na razvoj osobnosti tog pojedinca. No nedavni dokazi iz neuroznanosti sugeriraju da umjesto traganja za specifičnim izrazima lica, ljudski mozak obrađuje slike lica na holistički način (tijelo, um i duh).
Studiju su provela dva moskovska sveučilišta, odnosno Viša ekonomska škola (HSE) te Otvoreno sveučilište za humanizam i ekonomiju i u suradnji s rusko-britanskom starup kompanijom BestFitMe.
Zajedno su obučavali kaskadu neuralnih mreža kako bi takva umjetna inteligencija mogla donositi pouzdane prosudbe karaktera bazirane samo na fotografijama ljudskog lica.
Rezultat koji su ostvarili ovim pristupom pokazao se bolji i precizniji od prijašnjih sličnih studija koje su koristile ljudske stručnjake ili pak tehnologiju strojnog učenja.
Ne samo da je AI pogađao karakterne osobine pojedinaca rezultatom iznad slučajnosti, već su ti rezultati bili konzistentni i kod različitih fotografija istih pojedinaca.
U istraživanju je sudjelovalo 12.000 volontera, koji su ispunili upitnik kojim se kod njih mjerilo pet navedenih karakternih osobina i koji su napravili ukupno 31.000 selfija.
Sudionici studije podijeljeni su u dvije skupine, jednu za vježbu i jednu za testiranje.
Serija neuronskih mreža korištena je kako bi se fotografije korisnika unijele u sustav i prije istraživanja kako bi se osigurala konzistentnost kvalitete i karakteristika te izbacile fotografije lica s emocionalnim izrazima, kao i fotografije slavnih osoba ili kućnih ljubimaca. Nakon toga neuronska mreža zadužena za klasifikaciju fotografija uvježbana je rastavljanju fotografija na 128 karakzteristika, za čim je slijedio višeslojcni perceptron koji je koristio invarijante na fotografijama za predviđanje karakternih osobina.
Rezultati su pokazali da AI na taj način može pogoditi karakterne osobine osobine nasumičnih pojedinaca u 58 posto slučajeva. U svakom slučaju dobiven rezultat nadilazi prosječan rezultat ljudskog ekvivalenta.
Izvor: psychcentral.com