2014. godini bliži se kraj, a pred nama je nova godina u kojoj možemo očekivati razne izazove i novine, pogotovo kad je riječ o tehnologiji i svijetu interneta.

Donosimo vam top 10 stvari koje će svojih pet minuta slave dočekati u 2015. godini.

Internet naš svagdašnji

Uskoro će apsolutno sve biti povezano internetom, a ta će se povezanost će se dogoditi u gotovo svim područjima gospodarstva, u kućanstvu, počevši od kućanskih uređaja, u prijevozu i zdravstvu.

Velika baza podataka

'Big Data' - pojam koji upućuje na nove alate koji tvrtkama pomažu analizirati ogromne količine podataka - prerast će u jedno veliko tržište, a tvrtke će nastaviti koristiti podatke u većoj mjeri.

Pametni nosivi gadgeti

Pripremite se i na nove fitness gadgete, zdravstvene monitore i pametne naočale.

Bolji i unaprijeđeniji pristup internetu

Google i Facebook pokušavaju povećati brzinu i više se povezati u SAD-u i inozemstvu. U 2015. godini možemo očekivati napredak Googleovog projekta Loon i Google Fiber, kao i Facebook projekta Internet.org.

Oblak za poduzetnike

Sve će više kompanija svoje dijelove poslovanja polako preseliti i pohraniti na Oblak (Cloud). Amazon Web Services danas je jedan od najvećih pružatelja usluga za poduzetnike, ali Google i Microsoft će u narednoj godini, nakon AWS-a, svoju ulogu u ovom području zasigurno odigrati malo agresivnije.

Plaćanja

Iako Apple nije bio prva kompanija koja je led probila mogućnošću mobilnog plaćanja, Apple Pay usluga je trenutno uspješnija od svojih prethodnika, a u 2015. godini možemo očekivati samo rast ovakvih stvari.

Amazon vs. svi ostali

Amazon broji znatno više internetske prodaje nego bilo tko drugi - očekivanu 91 milijardu dolara ove godine, više nego svih desetak najvećih online prodavača zajedno. Ovaj će se trend nastaviti i sljedeće godine, no Google, Alibaba, eBay i ostali će velikim i malim lokalnim igračima pokušati pomoći kako bi uzvratili udarac.

Programsko oglašavanje

Programske platforme, koje automatiziraju proces kupnje i prodaje, pripremaju se za temeljno preoblikovanje cjelokupnog digitalnog oglašavanja. Uskoro ćemo svjedočiti poboljšanju tehnologije, povećanju broja platformi i medija.

Poboljšanje ciljanog oglašavanja

Vještina pretraživanja (oglašavanja) napokon dolazi na svoje. Oglašavanje će uskoro biti prilagođenije našim interesima.

Virtualna/Proširena stvarnost

Oculus i Google Glass najveća su imena u virtualnoj stvarnosti, ali startup naziva 'Magic Leap' na scenu je kročio ove jeseni s 542 milijuna dolara ulaganja od strane Googlea. Ipak, ova tehnologija treba još puno inovacija i poboljšanja, a to možemo očekivati već od iduće godine.