25. rođendan "revolucionarnog" telekoma: Od Vipneta do suradnje s Centrom za sigurniji internet

Tadašnji Vipnet, a sad A1 Hrvatska tijekom godina uvela je brojne promjene na tržište telekomunikacija, ali i izvan njega.

Martina Čizmić | 01.07.2024. / 13:53

Dejan Turk (Foto: A1 Hrvatska)

 A1 Hrvatska obilježava 25. godišnjicu svog osnutka. Kako su podsjetili, svoje poslovanje započeli su 1999. godine pod imenom Vipnet, a od tad do danas uveli su revolucionarnih inovacija među kojima su prva služba za korisnike dostupna 24/7, prva usluga na bonove te mParking usluga koja je u potpunosti osmišljena i implementirana od strane Vipnet stručnjaka davne 2001. godine.

U A1 Hrvatska ponosni smo na sve što smo postigli u proteklih četvrt stoljeća i zahvalni smo našim korisnicima na povjerenju koje nam ukazuju. Sretni smo što im možemo omogućiti najbolje iz svijeta zabave i telekomunikacija, a sve na brzoj i stabilnoj mreži uz odličan omjer cijene i kvalitete proizvoda i usluga. Prošle smo godine ostvarili rekordne investicije, a ulagali smo prvenstveno u ubrzanu izgradnju fiksnih gigabitnih priključaka te modernizaciju mobilne mreže. Izgrađeno je 140 tisuća optičkih priključaka diljem Hrvatske te danas 800 tisuća kućanstva ima dostupan A1 gigabitni priključak. Intenzivno radimo na digitalizaciji svih dijelova Hrvatske u suradnji s institucijama i partnerima, poput HAKOM-a, Hrvatske udruge poslodavaca, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva. Do danas smo postigli i 98 postotnu pokrivenost populacije 5G mrežom. Naša misija za budućnost je jasna – biti lider u inovacijama, pružati najbolju uslugu na tržištu i ulagati u naše zaposlenike. Vjerujemo da su ljudi i tehnologija temelj našeg uspjeha, a naš cilj je nastaviti predvoditi tržište s novim, uzbudljivim i inovativnim rješenjima, ističe Dejan Turk, predsjednik Uprave A1 Hrvatska.

Osim uvođenja prve službe za korisnike i prve usluge na bonove, A1 Hrvatska omogućio je i slanje prvih MMS poruka koje su poslane 2002. godine, a prvi videopozivi uspostavljen je 2003. godine. Kupnjom B.neta 2011. godine ostvarena je najveća akvizicija na domaćem tržištu, vrijedna čak 93 milijuna eura, čime se ostvario snažniji ulazak na tržište fiksne telefonije te je po prvi puta A1 ponudio i TV usluge. Ovaj potez omogućio je daljnje širenje i različitost usluga, čime je kompanija postala još konkurentnija na tržištu.

Kompanija je također uvela mogućnost plaćanja putem Revoluta i KEKS Paya. Osim toga, među prvima je ponudila i uslugu Osiguranje ekrana – potpuno digitalnu uslugu koja korisnicima omogućuje brzo i jednostavno osiguranje svojih mobilnih uređaja. Također, početkom 2024. uvedena je i usluga Putnog osiguranja za A1 korisnike.

Kako ističu, A1 Hrvatska od svog osnutka posvećena je ulaganju u zajednicu. Prvih 12 godina svog poslovanja u Hrvatskoj, tadašnji Vipnet bio je posvećen razminiranju Hrvatske. Ukupno je uloženo više od 11 milijuna kuna za razminiranje gotovo milijun i pol četvornih metara, što je veličina gotovo cijele Dubrovačko-neretvanske županije. Također, svoj društveni angažman kompanija je pokazala i u situacijama elementarnih nepogoda i kriza, od poplava u istočnoj Slavoniji 2012. godine, migrantske krize pa do potresa u Zagrebu i Banovini te razdoblja koronavirusa. Krajem 2023. A1 Hrvatska donirala je 100 000 eura domovima za starije i nemoćne za uređenje soba za druženje i okućnica, a kroz fundraising inicijativu Čini pravu stvar, koja je pokrenuta 2016., prikupljeno je više od 386 tisuća eura za razne udruge kojima je potrebna pomoć, poput udruga Mali zmaj i Sve za nju.

Kompanija već dugi niz godina provodi brojne aktivnosti u suradnji s Centrom za sigurniji Internet (CSI). Sve te aktivnosti provode se pod nazivom #BoljiOnline, a neke od njih su obilježavanje Dana sigurnijeg interneta, Škola odgovornog influensanja, Gen Z Akademija te mnoge druge. U ožujku 2024. godine, u A1 centru u Gajevoj ulici otvoreno je i prvo CSI savjetovalište u Zagrebu, u kojem CSI stručnjaci pružaju korisnicima dodatnu podršku i informacije o sigurnom korištenju interneta.

Od samih početaka, A1 Hrvatska ulaže značajna sredstva u razvoj i edukaciju svojih zaposlenika, prepoznajući njihovu ključnu ulogu u uspjehu kompanije i stvaranju vrhunskih usluga za korisnike. Već godinama je na listi najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj, a ove godine prva je na listi u IT sektoru prema istraživanju „Poslodavac prvog izbora“. U nacionalnom istraživanju sudjelovalo je preko 25.000 ispitanika, a ključni faktori za odabir A1 Hrvatska bili su brojne prilike za napredovanje, dobri međuljudski odnosi i briga o zaposlenicima.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti