Iz Amazona su jučer najavili svoju drugu najveću akviziciju do sada, preuzimanje MGM-a teško 8,45 milijardi dolara. Četiri godine ranije Bezosova je kompanija obavila najveći šoping u svojoj povijesti kada je preuzela Whole Foods u poslu vrijednom čak 13,7 milijardi dolara. MGM ima katalog od oko 4 tisuće filmova i televizijskih emisija te iz Amazona kažu kako je najveća financijska vrijednost ove akvizicije upravo u intelektualnom vlasništvu i velikom katalogu koji planiraju redizajnirati i razviti uz pomoć “talentirane ekipe MGM-a”.

Osim po legendarnom filmskom studiju koje će sada biti dio Amazona, MGM je poznat i velikim i poznatim franšizama poput Jamesa Bonda i Rockyja. Dio analitičara smatra kako je ovaj Amazonov potez jasan znak kako je kompanija spremna posegnuti duboko u džep kako bi ostala konkurenta na tržištu streaminga na kojem se za korisnike bore Netflix, Amazon i druge kompanije.

Iako Amazon svake godine ulaže sve više novaca u audio i videosadržaj (2019. potrošili su 7,8 milijardi dolara, a prošle godine čak 11 milijardi), njihov medijski biznis i dalje predstavlja relativno mali udio poslovnog carstva Bezosove kompanije. Amazonov videoservis dio je i pretplatničkog programa Amazona Prime koji korisnicima, tj. pretplatnicima pruža različite pogodnosti pri kupovini na njihovim stranicama i trgovinama, mogućnost brze i besplatne dostave stvari kupljenih putem interneta itd.

Broj korisnika programa Prime veći je od 200 milijuna globalno, a čak više od 175 milijuna njih prošle je godine streamalo videosadržaj. Investiranjem u video i preuzimanjem kompanija poput MGM-a, čime se značajno širi ponuda dostupnog sadržaja, stvara se, kako je to jednom Bezos nazvao, “efekt zamašnjaka”.

Naime, kvalitetan sadržaj na Prime Videu mnogima bi mogao biti dodatan razlog da postanu pretplatnici programa Prime, a takvi korisnici često troše puno više novaca, odnosno više kupuju putem Amazona tako da se ulaganje u video na kraju isplati povećanjem ne samo broja pretplata na Prime, već i s povećanjem potrošnje na njihovim stranicama.

Informacije o prodaji MGM-a, koji je u vlasništvu privatnih tvrtki poput Anchorage Capital Groupa, Highland Capital Managementa i drugih, nisu iznenađenje jer su se prve glasine da se traži potencijalni kupac pojavile još krajem prošle godine. Tada se još nije spominjao Amazon, no tijekom svibnja više medijskih izvještaja upućivalo je na to da bi upravo ovaj gigant e-trgovine mogao postati novi vlasnik MGM-a, što se na kraju i pokazalo istinitim.

Izvor: Cnet