Otprilike jedna od sto tisuća osobe koje su primile cjepivo Pfizer-BioNTecha protiv COVID-19 imala je ozbiljnu alergijsku reakciju, izjavili su američki zdravstveni dužnosnici istaknuvši da koristi cijepljenja uvelike nadmašuju poznate rizike.

To su podaci američkog Centra za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) koji je dokumentirao 21 slučaj anafilaksije nakon ubrizgavanja 1.893.360 doza cjepiva od 14. do 23. prosinca.

To u prosjeku iznosi 11,1 slučajeva anafilaksije na milijun primljenih doza, rekla je u srijedu novinarima dužnosnica CDC-a Nancy Messonnier.

Za usporedbu, cjepivo protiv gripe prouzrokuje oko 1,3 slučaja anafilaksije na milijun doza, tako da je stopa anafilaksije kod Pfizerova cjepiva otprilike deset puta veća.

Messonnier je dodala da su slučajevi anafilaksije i dalje "izuzetno rijetki" te da je u najboljem interesu ljudi da se cijepe, posebice u kontekstu pandemije COVID-19 koja je puno opasnija za njihovo zdravlje.

Loši ishodi od COVID-19 još uvijek su veći od rizika od cjepiva, istaknula je.

Nasreću, znamo kako liječiti anafilaksiju i osigurali smo da su na lokacijama gdje se provodi cijepljenje ljudi koji daju cjepiva spremni za liječenje anafilaksije.

Zabilježeni 21 slučaj anafilaksije - akutne, po život opasne alergijske reakcije - pojavio se kod cijepljenih ljudi u dobi od 27 do 60 godina, u prosjeku 40 godina, i svi su osim dvoje tretirani epinefrinom.

Devetnaest slučajeva (90 posto) dogodilo se kod žena, a prosječno vrijeme u kojem su se pojavili simptomi bilo je 13 minuta, iako je bilo onih koji su se pojavili nakon dvije do 150 minuta.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju