Balon koji bi mogao puknuti: Jesu li marketinški milijuni bačeni u prazno?

Različita su mišljenja o učinkovitosti influencer marketinga – neki smatraju da je učinkovit, dok neka istraživanja pokazuju kako je riječ o milijunima bačenim u prazno.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 01.11.2018. / 16:04 komentari
Influencer (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Ako brendovi žele koristiti content marketing i povećati svoju poziciju na tražilicama, najgori način na koji to mogu napraviti jest, kako je pokazalo nedavno istraživanje, plaćanjem influencera. Utjecajne osobe na društvenim mrežama i YouTubeu posljednjih su godina postale snažan marketinški alat brojnih brandova te je samo prošle godine na Instagramu objavljeno gotovo 13 milijuna sponzoriranih objava, a jasno je kako će ove godine ta brojka biti još i veća.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Nakon što je britanska kompanija specijalizirana za contnet marketing Kaizen objavila rezultate istraživanja o vrijednosti influencera i njihovih marketinških kampanja, pitanje je koliko se brandovima plaćanje ovakvih kampanja uopće isplati – dijelu kompanija, pogotovo onima koji surađuju s poznatijim (i skupljim) utjecajnim korisnicima na društvenim mrežama, sigurno se isplati jer njihove objave vide milijuni ljudi, no što je s ostalim i onim manje poznatim utjecajnim osobama na internetu.

Ova je kompanija istražila učinkovitost više od 2 tisuće infografika, interaktivnih alata i vodiča, videozapisa i članaka koje su napisali i obavili influenceri (sav sadržaj odnosi se na industriju putovanja) te se pokazalo da je sadržaj influencera prilično neučinkovit za brendove.

Čak i na području na kojem su utjecajne osobe prilično jake – a to je dijeljenje sadržaja putem društvenih mreža, sadržaj influencera je podbacio te ga korisnici nisu dijelili često kako su to očekivali u ovoj kompaniji. Isto je istraživanje pokazalo kako se, kada je u pitanju dijeljenje sadržaja putem društvenih mreža, posjete stranicama i slično najučinkovitijim pokazao interaktivni sadržaj.

Npr. korisnici su interaktivni sadržaj prosječno putem društvenih mreža dijelili 4136 puta – objave koje nisu objavili influenceri podijeljen je više od 1380 puta (pri čemu je prosječan broj dijeljenja video sadržaja iznosi više od 1200 puta) , dok ta prosječna brojka za sadržaj influencera iznosi samo oko 150 dijeljenja.

Kao najučinkovitiji sadržaj s najviše interakcija pokazao se sadržaj čije objave počinju s upitnom riječi (kako, što, gdje, kada i slično, a najpopularnija je riječ kako).

Stav oko influncera je različit – npr. jedno drugo ranije istraživanje pokazalo je da veliki broj marketinških stručnjaka koji koriste influencere za marketing smatra kako je takav oblik oglašavanja (neki će reći i prikrivenog oglašavanja) učinkovit, no na ZDnetu, komentirajući istraživanje Kaizena, kažu kako se čini da je influencer marketing balon koji bi brzo mogao puknuti, pogotovo što danas svi s malo većim brojem pratitelja sebe smatraju utjecajnim osobama i pokušavaju unovčiti taj svoj utjecaj.

Ovo nije prvi put da možemo pročitati kritike influencera, pogotovo kada je u pitanju industrija putovanje te se npr. hoteli često žale kako im se konstantno javljaju osobe s malim brojem pratitelja i žicaju besplatan smještaj i putovanje. Također, pitanje je i koliko ovakve preporuke mogu biti vjerodostojne jer ako hotel nekome plati putovanje i smještaj, recenzije će često biti puno bolje od stvarnog stanja, pogotovo jer će i influenceri dobiti poseban tretman, kakav neće dobiti i drugi gosti.

Izvor: ZDnet
 

Vezane vijesti