Današnji gameri, odnosno njihovi zahtjevi i želje značajno su se promijenili posljednjih godina, a njihovim zahtjevima moraju se prilagoditi i izdavači videoigara i proizvođači konzola. A ta prilagodba, među inim, znači da kompanije poput Microsofta i Sonyja više ne bi trebale razvijati naslove koji će biti ekskluzivni, odnosno dostupni samo za njihov hardver, već bi trebali biti dostupni na svim platformama. Ta, tzv. platformska ekskluzivnost je Ahilova peta modernog razvoja videoigara i ovog tržišta, smatra Shawn Layden.
Riječ je o stručnjaku na ovom tržištu koji je godinama imao različite uloge u Sonyju, uključujući i ulogu predsjednika odjela koji je sada preimenovan u PlayStation Studios, a trenutačno je zaposlen u Tencent Gamesu, kao strateški savjetnik.
U razgovoru za tehnološke medije on je istaknuo velike troškove razvoja najjačih igara koje mogu premašiti čak 200 milijuna dolara. Kako bi zaradili na takvim igrama, one ne mogu biti dostupne samo na jednoj hardverskoj platformi jer je time njihova potencijalna baza igrača puno manja u odnosu ako je ta igra dostupna na svim ili na većini popularnih platformi.
Iako se do sada takva taktika ekskluzivnosti isplatila za proizvođače hardvera, u budućnosti to više neće biti slučaj, Zato proizvođači hardvera moraju prihvatiti novu budućnosti u kojoj će gameri njihovim igrama pristupati na različite način i na različitim mjestima. Također, smatra kako je takva ekskluzivnost nema nikakvog smisla u današnjem svijetu brojnih servisa u kojima gameri igraju uživo jedni protiv drugih i u kojem su dostupne brojne besplatne igre.
Sony i Microsoft već su krenuli u tom smjeru. Sony je tako najavio kako namjeravaju neke igre koje su do sada bile ekskluzivne samo za njihovu igraću konzolu omogućiti i na osobnim računalima, a prošli mjesec i Microsoft je najavio otvaranje svojih igara za druge platforme, PlayStation i Nintendo Switch. Tako će uskoro četiri naslova koja su do sada bila rezervirana samo za Xbox biti dostupna i za druge konzole, a najpoznatiji naslov je svakako Sea of Thieves koji su već prednaručili brojni korisnici plejke.
Što se tiče mobilnog tržišta, tu je situacija kaotičnija, ponajviše zbog Applea koji čvrsto kontrolira svoju trgovinu aplikacijama i igrama, odnosno to je radio sve do nedavno. Podsjetimo, zbog europskih regulatora Apple je morao popustiti i, samo na području EU-a, omogućiti aplikacije i trgovine aplikacija trećih strana. Među inim, to znači da će (europski) korisnici iPhonea ponovno moći preuzeti Fortnite na svoje telefone.
Izvor: Tech Spot