Šef BMW-a upozorava: EK najavom carina na kineske automobile škodi europskim interesima

Carine su uvijek posljednja opcija i politička mjera i često su najgore rješenje, naglasio je njemački ministar gospodarstva.

Hina | 14.06.2024. / 13:59

Kineski električni automobili
Kineski električni automobili (Foto: Afp)

Europska komisija škodi europskim interesima najavom kaznenih carina na uvoz električnih automobila iz Kine, izjavio je šef njemačkog proizvođača automobila BMW-a, nadovezavši se na pozive iz vlade na pregovore s Pekingom kako bi se otklonila prijetnja trgovinskog sukoba.

EK je u srijedu objavio da bi od početka srpnja mogao uvesti preliminarne dodatne carine na uvoz električnih automobila na baterije iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog "nepoštenih subvencija" proizvođačima. Dodali su ipak da su stupili u kontakt s kineskim vlastima kako bi razmotrili moguća rješenja, u skladu s propisima Svjetske trgovinske organizacije (WTO). 

Prijetnja carinama naišla je na val kritika u njemačkoj vladi i poslovnim krugovima. 

Ministar prometa Volker Wissing upozorio je u srijedu da bi carine negativno utjecale na njemačke tvrtke.

BYD Njemački ministar je protiv zatvaranja tržišta i kaznenih carina za kineska električna vozila

Kaznene carine EK pogodit će njemačke tvrtke i njihove vrhunske proizvode. Vozila moraju pojeftiniti kroz žešću konkurenciju, otvorena tržišta i znatno bolje uvjete proizvodnje u EU, a ne kroz trgovinske ratove i zatvaranje tržišta, napisao je ministar prometa na društvenoj mreži X.

Ministar gospodarstva Robert Habeck zatražio je pregovore kako bi se izbjegla "carinska utrka" s azijskim divom, upozorivši da EU riskira eskalaciju trgovinskog sukoba.

Ključno je da sada razgovaramo, naglasio je njemački ministar gospodarstva. Carine su uvijek posljednja opcija i politička mjera i često su najgore rješenje. 

Njemačka je orijentirana na trgovinu i na izvoz i potrebno joj je otvoreno tržište i ravnopravno natjecanje, rekao je Habeck.  

Bilo bi uistinu loše kada bi se carine koristile kao protekcionistički alat, kada bismo ušli u carinsku utrku s Kinom, zaključio je, nadovezujući se na glasove iz kineskih državnih krugova da bi Peking trebao podići carine na uvoz velikih automobila s pogonom na benzin.

Carlos Tavares Šef Stellantisa upozorava: Carine na kineske električne automobile neće riješiti problem - preživjet će samo najjači

Šef BMW-a Oliver Zipse složio se s ministrom gospodarstva, ocijenivši da su carine "pogrešan put" i da bi protekcionizam mogao pokrenuti spiralu novih uvoznih nameta i izolacije.

Europska komisija škodi europskim tvrtkama i europskim interesima, ustvrdio je Zipse u srijedu.

Sa stajališta BMW Grupe, protekcionističke mjere poput uvođenja uvoznih carina ne pomažu nam u natjecanju na međunarodnim tržištima, poručio je šef njemačkog proizvođača luksuznih vozila.

BMW u Kini proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper koje prodaje na tržištu Europske unije. U matičnoj Njemačkoj proizvode pak modele 4, 6, 7, i7 i 8 koje izvoze u Kinu.

Volvo Zbog straha od carina na uvoz iz Kine, Volvo Cars bi mogao prebaciti proizvodnju automobila u Belgiju

Europski parlament citirao je pak u izvješću objavljenom u listopadu navode "više izvora da kineske tvrtke (primjerice BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno malo automobila i da dvije trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koje etablirane kompanije iz EU i SAD-a proizvode u Kini".

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti