Apple ponovno ruši rekorde: Vrijednost branda premašila je sva očekivanja

Umjetna inteligencija lansirala je i Nvidiju među najvrijednije brendove, po prvi put otkako se ljestvica radi.

Hina | 14.06.2024. / 09:12

Apple (Foto: Afp)

Apple je prvi brend čija je vrijednost premašila bilijun dolara, a u vrh se probila i Nvidija s gotovo trostruko većom vrijednošću nego lani, pokazalo je istraživanje Kantarovog BrandZ-a.

Vrijednost Appleovog brenda uvećana je za 15 posto u odnosu na prošlu godinu i zacementirala njegovu vodeću poziciju na svjetskoj ljestvici, treću godinu zaredom. 

Na drugom je mjestu Google vrijednost čijeg je brenda dosegnula 753 milijarde dolara, a na trećem Microsoft sa 713 milijardi dolara, izvijestio je Kantar.

Početkom tjedna Apple je predstavio nove značajke umjetne inteligencije (AI) koje bi trebale potaknuti potražnju za iPhoneom i preokrenuti silazni trend u prodaji u uvjetima nestabilne potrošnje u SAD-u i snažne konkurencije.

Apple kontinuirano uspijeva plasirati proizvode, usluge i (marketinške) poruke koje nailaze na dobar odjek kod potrošača, stvarajući jaku bazu obožavatelja brenda, rekao je analitičar Counterpointa Varun Mishra.

Jensen Huang Dok se šef potpisuje na grudnjake obožavateljica, ova je kompanija prestigla Apple i sada vrijedi više od 3 bilijuna dolara

Apple je s tržišnom kapitalizacijom od 3,18 bilijuna dolara ispred Nvidije, moćnog proizvođača čipova za umjetnu inteligenciju čija tržišta vrijednost iznosi 2,97 bilijuna dolara.

Vrijednost Nvidijinog brenda gotovo je utrostručena u odnosu na prošlu godinu, dosegnuvši 200 milijardi dolara. Surfajući na valu oduševljenja umjetnom inteligencijom i procvata potražnje za čipovima, Nvidia se tako prvi put probila među 10 najvrednijih svjetskih brendova na Kantarovoj ljestvici, zauzevši šesto mjesto. 

Nvidia je posebna zato što i mali i institucionalni ulagači vjeruju da će odigrati središnju ulogu u tektonskim promjenama u tehnologiji, objašnjavaju u Kantaru.

Među 10 najvrednijih svjetskih brendova probio se i Oracle, koji nudi usluge u oblaku bazirane na umjetnoj inteligenciji, zauzevši deveto mjesto, s 58 posto većom vrijednošću brenda nego lani, od 145 milijardi dolara.

Kantarovo istraživanje bazira se na više od 4,3 milijuna razgovora s potrošačima u 532 kategorije i obuhvaća 21.000 različitih brendova na 54 tržišta.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti