Prema pravilima EU o borbi protiv klimatskih promjena, svi novi modeli kamiona do 2025. morat će smanjiti emisiju ugljičnog dioksida za 15 posto, odnosno 30 posto do 2030. godine u odnosu na 2019. godinu. Kompanijama koje ne budu ispunile te kriterije prijete velike kazne pa se proizvođači kamiona već sada moraju pripremati i testirati svoje modele za budućnost s manjim emisijama.

Trajekt na vodikov pogon Sea Change Trajekt na vodikov pogon sprema se zaploviti u San Franciscu: "Ovo će biti novi standard"

Njemačka tvrtka Daimler Truck već je najavila tranziciju s tradicionalnih motora s unutarnjih izgaranjem prema “čišćim” tehnologijama poput gorivih ćelija i baterija te se nadaju kako će do kraja desetljeća prodaja takvih vozila iznositi do 60 posto ukupne prodaje.

U tom smjeru ide i njihova najava kamiona kojeg će pokretati tekući vodik. Daimler Truck već je krenuo s njegovim razvojem, a prema informacijama iz te tvrtke doseg kamiona s punim tankom trebao bi iznositi 1000 km. Već su obavljeni i neki inicijalni testovi, a prava testna faza flote kamiona koje pokreće tekući vodik najavljena je za sredinu ovog desetljeća.

Slika nije dostupna Partnerstvo za čisti vodik osigurat će 2,5 milijuna eura za razvoj gorivih ćelija s niskim udjelom ugljika za podatkovne centre

Ako proizvodnja i sva testiranja prođu bez problema, početak proizvodnje takvih kamiona planiran je u drugoj polovici ovog desetljeća.

Izvor: DPA
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju