Jedna od brojnih negativnih posljedica društvenih mreža postala je ovisnost o lajkovima te ljudi često objavljuju sadržaj samo kako bi netko pokazao palac gore. Također, lajkovi su često postali i mjerilo popularnosti zbog kojih djeca i tinejdžeri (ali i oni stariji) osjećaju pritisak da svaka objava ima veliki broj lajkova, a ako prođe nezapaženo, neki čak i brišu objave kako druge osobe ne bi vidjeli mali broj lajkova. Sve to utječe na emocionalno stanje i ponašanje pa mladi postaju depresivni te su opsjednuti poboljšanjem svoje online reputacije, zanemarujući obveze iz stvarnog svijeta.
Ekipa iz Instagrama pokušava stati na kraj takvoj situaciji te su još ranije najavili radikalni potez koji će utjecati na više od milijardu korisnika mreže – skrivanje broja lajkova. Skrivanje broja lajkova ne znači da lajk nestaje, već samo da korisnici više neće moći vidjeti koliko lajkova imaju objave drugih korisnika na Instagramu. Korisnici će i dalje objavama moći pokazati palac gore, no sam broj lajkova bit će vidljiv jedino osobama koje objavljuju statuse, fotografije i videozapise.
Today a small portion of people on Instagram worldwide will no longer be able to see the number of likes other people's photos get. Our hope is to better understand how this idea changes how people feel about using our platform, particularly young people. https://t.co/NdODxtKbky
— Adam Mosseri (@mosseri) November 14, 2019
Nedavno su testiranje skrivanja broja lajkova proširili i na SAD-a, a jučer su iz Zuckerbergove kompanije (podsjetimo, Instagram je dio Facebooka) najavili da počinju s globalnom primjetnom te opcije, što znači da će promjenu osjetiti i dio korisnika u Hrvatskoj. No barem na početku, lajkovi neće biti skriveni svim korisnicima, već samo ograničenom broju u svakoj državi. Kako je krenulo, čini se da u budućnosti više nitko na Instagramu neće moći vidjeti broj lajkova na objavama drugi korisnika, osim njihovih kreatora.
S druge strane, veliki broj ljudi upravo je na popularnosti na društvenim mrežama, tj. na broju lajkova i interakcija korisnika s njihovim objavama stvorio poslovne modele i žive od objava na Instagramu, YouTubeu i Facebooku te oni sigurno neće biti oduševljeni tim promjenama.
Izvor: Cnet