Zadnjih mjesec dana internet je preplavila vijest o novoj besplatnoj društvenoj mreži Ello, mreži koja neće imati oglase i koja je svojevrsni konkurent Facebooku. 

Recode je popričao s osnivačem Ello-a Paula Budnitzem koji je otkrio malo više detalja nove društvene mreže. 

Prije samo mjesec dana, Ello je imao oko 90 korisnika, pretežito prijatelje Paula i njegove prijatelje, a mreža je bila zatvorena za javnost i dostupna samo onima koji su dobili pozivnice. U kompaniji je radilo “10-12” ljudi, istaknuo je Budnitz koji ujedno ima i drugu kompaniju koja se bavi biciklima Budnitz Bicycles. 

No zadnjih nešto više od 15-ak dana, stvari su se poprilično ubrzale, a o Ello-u pišu svi mediji diljem svijeta, većinom kao “ubojici Facebooka” i slične stvari, što je naravno smiješno reći jer je Ello star tek nešto više od godinu i pol, od čega je veliku veličinu proveo kao zatvoren servis, dok s druge strane Facebook ima itekako dobro posloženi biznis i oko 1.3 milijarde korisnika. 

Jedan od razloga zašto je Ello postao viralna tema, jest činjenica da su pokretači ovog servisa promovirali Ello kao društvenu mrežu bez oglasa i koja neće prodavati vaše podatke drugim kompanijama, no postoji trik, jer svaki servis treba zaraditi novac da bi opstao, zar ne? 

Ello će zarađivati na jedan drugi način, a to je nuditi korisnicima različite mogućnosti koje će naplaćivati između dolar i dva. Primjerice, ako želite imati poslovni profil ili ste možda glazbenik, umjetnik, slikar, što već, i uz to želite imati osobni profil, potrebna su vam dva računa. Ello će to naplaćivati par dolara. “To je odlično, jer ne žele svi ljudi sve mogućnosti”, dodaje Budnitz. 

Trenutno, korisnici se mogu prijaviti na Ello, no morat će čekati svoju pozivnicu, jer je lista prilično duga, a u kompaniji ne žele pustiti sve korisnike od jednom, jer bi se serveri konstantno rušili, stoga puštaju onoliko koliko im je to u mogućnosti, stoga ukoliko ste se već prijavili ili se kanite prijaviti, budite strpljivi, možda će potrajati. 

Dakle, Ello nikad neće imati reklame, što je dobro za korisnike, jer ne žele postati oglašivačka platforma kao što je Facebook, već želi dati ljudima mogućnost komunikacije. “Facebook je prenatrpan i pun je oglasa, i jedva mogu pronaći svoje prijatelje. Uz to sve češće se mogu vidjeti promovirani postovi, a iz nekog razloga Facebook je odlučio da sam ja žena u srednjim godinama, te mi prikazivao reklame za najlonke.”, kroz smijeh je istaknuo Budnitz. 

Činjenica jest da je Ello prilično uspješan u svom prvom "životnom ciklusu", no naravno čeka ih još mnogo posla, i ono najvažnije ne smiju iznevjeriti postojeće korisnike i one koji će to postati, ne smiju postati kao Facebook. “Ne natječemo se s Facebookom. Ne smatramo čak Facebook društvenom mrežom”, kaže Paul te dodaje “ne želimo biti igra brojeva, radimo ono što mislimo da je dobro.” 

Na svojim stranicama Ello je jasno naglasio svoj manifest, a ako se ne slažete s njima, link na gumb “I disagree” odvest će vas tamo gdje vam je mjesto — na Facebook!

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju