Ako se po jutru dan poznaje, dan za Facebook i Marka Zuckerberga ne miriši na dobro. Dva su velika problema. Prvi je vezan uz WhatsApp i najavljene promjene pravila prema kojima bi korisnici morali dodatne podatke dijeliti s Facebookom. Čini se da Zuckerberg i ekipa ništa nisu naučili tijekom svih godina tijekom kojih su ih korisnici kritizirali zbog odnosa prema privatnosti te su prilično iznenadili kada su im pokazali palac dolje i WhatsApp zamijenili s Telegramom i Signalom. Nakon toga promjena pravila je odgođena.

Drugi problem s kojim je suočen Facebook puno je ozbiljniji te bi mogao rezultirati velikim financijskim gubicima, odnosno smanjenjem očekivane zarade. I u ovom je slučaju riječ o promjeni pravila, no ovog puta tu je promjenu najavio Apple, a velika žrtva trebao bi biti upravo Facebook. Naime, Apple će uskoro korisnicima iPhonea i iPada poslati obavijest u kojoj će na brz i jednostavan način moći odlučiti žele li da ih aplikacije i servisi koje koriste prate ili ne.

Nije teško pretpostaviti da će većina korisnika prstom dodirnuti ekran na dijelu gdje piše “ne”, čime će aplikacijama uskratiti mogućnost da prate što rade na internetu, kakvim stranicama surfaju, kakvi ih proizvodi zanimaju itd. Bez takvog praćenja nema ni personaliziranih oglasa na kojima bi Facebook mogao zarađivati. Facebook se prvo s Appleom odlučio boriti kupovinom oglasa u novinama u kojima su pokušali objasnili da će time naštetiti malim kompanijama, ali i da ćemo zbog toga u budućnosti možda morati plaćati aplikacije i sadržaj koji se trenutačno financira oglasima.

Sada su se odlučili na drugu metodu pa testiraju slanje obavijesti za korisnike iPhonea i iPada s kojima bi korisnicima željeli objasniti prednosti prikupljanja podataka. Praćenjem korisnika i prikupljanjem informacija o njihovim online navikama, odnosno prikazivanjem personaliziranih oglasa, podržavaju se male kompanije kojima je takav tip oglašavanja jako bitan pri pronalaženju klijenata i reklamiranju proizvoda, ali se i aplikacije održavjau besplatnima, tvrde u Fejsu. Kažu da, ako se aplikacije, servisi i sadržaj više ne bi mogli financirati oglašavanjem, neće im preostati ništa drugo nego početi naplaćivati svoje usluge.

Teško je povjerovati da će korisnici, kada dobiju poruku iz Facebooka u kojoj im se objašnjava kako je za njihovo dobro da Zuckerbergova mreža prati sve što rade, zaista promijeniti mišljenje i omogućiti im da ih i dalje prate jer bi tako navodno trebali spasiti brojne male poduzetnike te održati aplikacije i sadržaj besplatnim. Osim pomoći malim kompanijama, time će pomoći i jednoj malo većoj kompaniji - Facebooku.

Izvor: CNN