S mobilnim igrama popularizirao se tzv. freemium model. Sama igra je besplatna za preuzimanje na smartphone i tablet, no ako želite igrati sve nivoe, ako želite brže skupiti resurse u igri, imati bolje naoružanje ili atraktivniji lik u igri, to morate platiti. Rezultati istraživanja analitičke kompanije SuperData pokazuju da su ljudi iz godine u godinu spremni platiti sve više novca u takvim igrama, a cijelo tržište takvih besplatnih igara prošle godine bilo je teško više od 87 milijardi dolara.

Najveći novac okreće se na igrama namijenjenim mobilnim uređajima, čak 64,4 milijarde dolara, na besplatnim igrama na računalima troši se više od 21 milijardu dolara, dok je najslabija situacija s igraćim konzolama – zarada na tom tržištu iznosi samo 1,5 milijardi.

Što se samih igara tiče, nije teško zaključiti koja je igra ostvarila najveće prihode. Iako je zarada manja u odnosu na godinu ranije, megapopularni Fortnite zaradio je 1,8 milijardi dolara, no puno lošije nisu prošli ni neki drugi, medijski manje razvikani naslovi. Na drugom mjestu po najvećoj zaradi igara koje korisnici mogu besplatno preuzeti i igrati, ali plaćaju velike svote novca unutar samih igara nalazi se Dungeon Fighter Online sa zaradom od 1,6 milijardi dolara, koliko je zaradio i Tencentov Honor of Kings (na kineskom tržištu zove se Arena of Valor). Na četvrtom mjestu nalazi se League of Legends, dok je peto mjesto zauzeo Candy Crush Saga s 1,5 milijardi dolara prihoda.



Veliki novac i dalje okreće Pokemon Go na šestom mjestu, a na popisu top 10 besplatnih igara koje su ostvarile najveće prihode nalaze se još Crossfire, Fate/Grand Order, Game for Peace i Last Shelter: Survival, svi sa zaradom većom od 1,1 milijarde dolara.

Izvor: PC Mag