FOTO Ljubav na prvi pogled? Alfa Romeo Junior definitivno ima što za pokazati

Ljubitelji Alfa Romea napokon imaju priliku ponovno se zaljubiti, jer je na hrvatsko tržište stigao novi model legendarnog talijanskog proizvođača automobila - Alfa Romeo Junior.

Branimir Vorša | 05.02.2025. / 10:28

Galerija

Bilo je sunčano i hladno zimsko jutro kad sam se zaputio u Riverside golf Zagreb, na predstavljanje modela Junior, noviteta iz Alfa Romea u organizaciji Autocommercea. Po dolasku na parkiralište, za oko su odmah zapeli Juniori u raznim bojama, spremni za vožnju pa sam nakon radoznalog razgledavanja i brzinske kave sjeo u jedan i napravio "đir". Iako jedna kratka vožnja ne čini cjelokupno iskustvo, već samo površni dojam, evo kakav je bio i taj dojam, više na razini instinkta.

Alfa Romeov Junior zapravo označava ulazak tog proizvođača u takozvani B-SUV segment automobilskog tržišta, odnosno u njegov premium podsegment. Automobil dolazi u hibridnoj i potpuno električnoj varijanti, a imao sam priliku isprobati jednog od pet hibrida koji su bili na raspolaganju u različitim konfiguracijama opreme.

Junior dolazi s prilagođenim ovjesom, odnosno čvršćim stabilizatorima te izravnijim prijenosom letve upravljača za bolje i preciznije upravljanje. Osim toga, njegov pogonski motor ima veći odziv, uparen s vrlo responzivnim kočnicama. Sve navedeno osjetio sam i u vožnji, koja je bila udobna, dok je Junior na papučicu gasa reagirao vrlo živahno. S druge strane, kočnice su vrlo snažne i doista ne treba puno da i one reagiraju te zaustave vozilo.

Automobil je dug ukupno 4,17 metara i širok 1,78 metara, što nisu dimenzije koje bi trebale predstavljati izazov pri parkiranju u gradskim uvjetima, a parkiranje unazad koje sam isprobao nije predstavljalo nikakav poseban izazov u tom smislu. Zapremina prtljažnika je 400 litra, štobi trebalo biti dovoljno za većinu gradskih potreba, ali i većih putovanja.

Iako je službeno predstavljen kao B-SUV vozilo, dizajn Juniora zapravo ocrtava više siluetu coupea, s agresivnim prednjim krajem i strmo "odrezanim" stražnjim krajem. Čak mu je i omjer površina stakala i lima sličan kao i kod coupea. Njegova linija naglašava sportski, dinamičan izgled automobila. Alfa Romeo je zadržao formulu 3+3 dnevnih i stražnjih svjetala, ali u nešto drugačijoj izvedbi od ranijih modela te klasičan izgled "Scudetto" rešetke i otvora za hlađenje motora. Sama rešetka zapravo dolazi u dvije varijante, od kojih je jedna Scudetto Progresso s amblemom proizvođača, a druga Scudetto Legend s klasičnim natpisom Alfa Romeo, koja se stilski meni osobno više dopala.

Alfa Romeo Junior Alfa Romeo Junior - 16 (Foto: Branimir Vorša/Zimo)

Razlika u opremi

Junior dolazi u dvije varijante s dvije ili tri razine opreme, ovinso o varijanti. Varijante su Ibrida (hibridni) i Electrica (električna), a razine opreme su Core i Specijale za hibridnu te Core Speciale i Veloce za električnu. Automobil isto tako dolazi u šest različitih boja, od klasične bijele i crne, preko Glorious crvene, Stone sive, sive i plave. Meni se najviše svidjela plava boja.

Pogonski motori se isto razlikuju, ovisno o razini opreme. Osnovna verzija ima 1.2 litreni hibrid E-DCT6 MHEV snage 100 kilovata, odnosno 136 konjskih snaga. Kasnije tijekom godine trebala bi se pojaviti i Q4 varijanta istog motora, a tu su i potpuno električni agregati BEV, snage 115 kilovata (156KS) i 206 kilovata (280KS), svaki koji dolazi s baterijom zapremine 54 kWh. Domet vozila u električnoj varijanti prema proizvođaču iznosi do 410 kilometara u kombiniranoj vožnji te do čak 592 kilometra u gradskoj vožnji. Prosječna potrošnje električne energije prema proizvođaču je 15-15,5 kWh/100 km za slabiji električni agregat, odnosno 17,9 kWh/100 km za jači agregat u Veloce verziji.

Hibridni motori imaju okretni moment od 230 Nm, dok je okretni moment električnih motora 260 Nm. Hibridni motori imaju ubrzanje od 0-100 km/h za 8,9 sekundi, dok električni u slabijoj varijanti do stotke ubrzava za 9 sekundi, a jači za 5,9 sekundii. Moram priznati da hibrid kojeg sam isprobao odaje dojam puno većeg ubrzanja, no s druge strane, nisam to testirao doslovce od 0-100. Uglavnom, od nekih 40km/h do stotke ćete doći stvarno brzo. Naravno obje električne varijante imaju regenerativno kočenje, koje će blago vraćati nešto struje u bateriju, dok hibridna varijanta sama puni bateriju, odnosno nije riječ o plug-in hibridu.

Kad je riječ o maksimalnoj brzini, hibridima je to 206 km/h, slabijem električnom motoru na Junioru je to ograničeno na 150 km/h dok jači električni motor ima maksimalnu brzinu od 200 km/h.

Alfa Romeo daje čak osam godina garancije na bateriju (oko 160.000 kilometara), koja je isto tako osmišljena za recikliranje nakon isteka njezina životnog vijeka.

U osnovnoj varijanti Junior ima reflektorska LED prednja svjetla, a u višim razinama opreme dolazi s projekcijskim LED matrix prednjim svjetlima.

Ovisno o razini opreme, Junior dolazi i s različitim naplatcima, od 17 inčnih u osnovnoj opremi, do više različitih 18-inčnih i jedne varijante 20-inčnih u jačim razinama opreme.

Kvaliteta unutrašnjosti

Kad uđete u Juniora, smjestit ćete se u vrlo udobna sjedala presvučena rip-stop tkaninom, kombinacijom te tkanine i eko kože ili pak kombinacijom alkantare i eko kože, ovisno o razini opreme koja za unutrašnjost dolazi u varijantama Icona, Spiga i Corsa. U osnovnoj opremi vozačevo sjedalo je podesivo u šest smjerova, a suvozačevo u četiri smjera, dok je u višim razinama opreme i suvozačevo sjedalo podesivo u šest smjerova.

Alfa Romeo Junior Alfa Romeo Junior - 2 (Foto: Branimir Vorša/Zimo)

Sam kokpit je pregledan i zapravo pun različitih upravljačkih komandi, koje su sve nadohvat ruke vozaču. Obzirom da automobil dolazi isključivo u automatik varijanti, nema klasične ručice mjenjača, već je tu srebrni eDCT 6 mjenjač koji ga mijenja i služi samo za odabir smjera kretanja vozila (naprijed, nazad i neutralno), kao i takozvani D.N.A. (Dynamic, Neutral, Advanced Efficency) izbornik načina vožnje pomoću kojeg birate želite li voziti na ekonomičniji način, normalan način ili želite li pak sportsku vožnju.

Alfa Romeo Junior Alfa Romeo Junior - 4 (Foto: Branimir Vorša/Zimo)

Gumb za paljenje vozila nalazi se na bočnoj pregradi između vozača i suvozača, taman iznad spomenutog mjenjača. iznad toga se nalazi 10,1 inčni zaslon osjetljiv na dodir ali i s dodatnim gumbima koji služe kao prečice za upravljanje izbornikom na zaslonu, ako je pipkanje po izborniku previše ometajuće za vozača tijekom vožnje. Isto tako taj je zaslon moguće u potpunosti personalizirati, što daje dojam iskustva sličan korištenju pametnog telefona. Tu je mogućnost do pet početnih stranica, digitalni prečaci, mogućnost povezivanja do 8 profila, dva mobitela istovremeno, kao i povezivanje navigacije s "Live Traffic Update" sustavom. Na koncu, vozaču je dostupan i ChatGPT, u obliku AI pomoćnika.

Iza upravljača, koji je presvučen eko-kožom, se nalazi pak 10,25 inčni TFT zaslon koji prikazuje sve osnovne podatke o brzini vozila, potrošnji, okretajima, radu ADAS sustava, putnom računalu, medijima, radu klima uređaja, potrošnji energije i navigaciji. Na samom upravljaču su dodatne komande, od primjerice audio komandi do namještanja tempomata, uz naravno ručice za svjetla i bočnu signalizaciju vozila.

Unutrašnjost Juniora u svim razinama opreme osim osnovnoj, dolazi ambijentalno osvjetljena u 8 različitih varijanti boja, oko bočnih otvora ventilacije, instrumentne ploče te rubova središnje konzole. Dijelovi unutrašnjosti isto tako imaju obloge od plave ili crne eko kože te alkantare, ovisno o razini opreme, što daje dodatni osjet ugodnosti, kvalitete i udobnosti.

Sigurnost vožnje

ADAS sustavi koji su u Junioru daju puno mogućnosti vozaču. Prednji radar automobila omogućava automatsko kočenje u nuždi, prepoznavanje biciklista i pješaka, aktivni tempomat i autonomnu vožnju drugog stupnja.

Prednja kamera isto tako prepoznaje bicikliste i pješake, služi kao pomoć u zadržavanju voznog traka, a prepoznaje i prometne znakove. Tu su i 360 stupnjeva parkirni senzori te kamera za vožnju unazad, koja radi odlično.Senzori će upozoriti vozača i na vozila u mrtvom kutu, što je dobro osmišljeno, obzirom da je vizualna preglednost stražnjeg djela vozaču djelomično opstruirana dizajnom stražnjih bočnih stakala i stražnjih stupova prema, prema mojem dojmu.

Najvažnija stavka za kraj

Za kraj, treba spomenuti i cijenu Juniora. U hibridnoj verziji s osnovnom opremom, Juniorova cijena iznosi 28.490 eura, dok je hibridna verzija s jačom razinom opreme Speciale 2000 eura skuplja.

Električne varijante osjetno su skuplje pa tako električna varijanta s osnovnom razinom opreme košta 37.890 eura, dok su Speciale i Veloce skuplje za 2000 te čak 9000 eura.

Iako doista ne mogu pričati ništa dalje od instinktivnih prvih dojmova, moram reći da su oni pozitivni i da Alfa Romeov poziv da se ponovno zaljubite i naučite voljeti u tom pogledu - ima smisla.

Zaljubljenost i ljubav imaju cijenu, pitanje je samo kolika je nečija ljubav i koliko bi se mogao zaljubiti u Juniora. Bilo kako bilo, Juniora se svakako isplati isprobati.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti