FOTO Pogledajte najnovije spektakularne slike spiralnih galaksija koje je snimio teleskop James Webb

NASA je objavila nove očaravajuće slike koje razotkrivaju tajne spiralnih galaksija i potiču nove uvide u rađanje zvijezda. Slike je snimio svemirski teleskop James Webb.

Branimir Vorša | 31.01.2024. / 12:41

Galerija

Svemirski teleskop James Webb (JWST) snimio je živopisne slike 19 spiralnih galaksija, nudeći neviđene uvide u formiranje zvijezda, galaktičku strukturu i evoluciju. Slike su otkrili znanstvenici projekta Physics at High Angular resolution in Nearby GalaxieS (PHANGS), koristeći JWST-ove instrumente NIRCam i MIRI.

Snimljene galaksije sežu od (relativno) obližnje NGC5068, udaljene 15 milijuna svjetlosnih godina, do udaljenije NGC1365, smještene približno 60 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje. JWST, lansiran 2021. godine, bio je ključan u preoblikovanju znanstvenog razumijevanja ranog svemira, fokusirajući se prvenstveno na infracrveni spektar.

Promatranja daju detaljan pogled na otprilike 100.000 zvjezdanih jata i milijune, ako ne i milijarde, pojedinačnih zvijezda unutar spiralnih galaksija. Thomas Williams, astronom sa Sveučilišta u Oxfordu, naglasio je važnost tih podataka.

Zvijezde se rađaju duboko unutar prašnjavih oblaka koji potpuno blokiraju svjetlost na vidljivim valnim duljinama, ali ti oblaci svijetle na JWST valnim duljinama, pojasnio je.

Astronomkinja Janice Lee, glavna znanstvenica projekta PHANGS, istaknula je estetsku i znanstvenu vrijednost slika, otkrivajući priču o ciklusu formiranja zvijezda i povratnim informacijama. Lee je istaknula eksplozivnu aktivnost i uklanjanje prašine i plina na različitim razinama, pružajući kvalitativne uvide u dinamički proces cjelokupnog ciklusa formiranja zvijezda.

Wolf-Rayetova zvijezda WR 124 FOTO 6 spektakularnih slika svemira koje su nas oduševile u 2023. godini

Uran FOTO Svemirski teleskop James Webb napravio spektakularnu i dosad neviđenu snimku Urana

Promatranja također bacaju svjetlo na strukturu oblaka prašine i plina na visokoj razini detalja, protežući se izvan Velikog Magellanovog oblaka i Malog Magellanovog oblaka. Erik Rosolowsky, astronom sa Sveučilišta Alberta, objasnio je kako JWST-ov infracrveni prikaz omogućuje znanstvenicima da prodru kroz prašinu, omogućujući sveobuhvatnije razumijevanje rada galaksije u usporedbi s ograničenjima svemirskog teleskopa Hubble.

Nove slike teleskopa James Webb, sa svojom estetskom privlačnošću, prenose uvjerljivu priču o zamršenosti svemira, čineći ove nalaze dostupnima i zadivljujućima čak i za širu javnost.

Izvor: Reuters