Influenceri, odnosno poznate osobe koje na društvenim mrežama imaju mnogo sljedbenika i upravo zahvaljujući tim sljedbenicima zarađuju velik novac, postali su neizostavan dio modernog života. 

Reklamiraju različite proizvode, objavljuju savršene fotografije, nagovaraju pratitelje da prate neki brand ili isprobaju neki proizvod, a sve kako bi zaradili i privukli nove pratitelje. 

I dok su neki bili slavni i prije no što su postali influenceri, drugi su postali influenceri upravo zahvaljujući svojim sljedbenicima na društvenim mrežama.

No, na društvenim se mrežama pojavljuje još jedan fenomen koji bi mogao ugroziti influencere i njihovu popularnost. Radi se o virtualnim zvijezdama - "osobama" koje zapravo ne postoje nigdje drugdje osim na društvenoj mreži.

Ne, ne radi se o "lažnim" profilima, već o virtualnim osobnostima stvorenima na računalima, u programima za animaciju, koji u pravom smislu riječi konkuriraju "živim" influencerima.

Najbolji je primjer Lil Miquela, virtualna zvijezda koja je prikupila impresivnih 600 tisuća pratitelja na Instagramu.

Tko je Miquela?

 

 

First time seeing it in print

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

 

Posjetite li Miquelin profil na Instagramu, ništa vam neće ukazati na to da se ne radi o stvarnoj osobi.

Njezin profil u potpunosti odgovara profilu bilo kojeg influencera. Puno ime joj je Miquela Sousa, ima 19 godina i trenutno živi u Los Angelesu. Obožava modu, a bavi se glazbom. Njene pjesme mogu se čuti i na Spotifyu.

No, iako djeluje poput bilo koje druge mlade djevojke, Miquela je zapravo plod nečije mašte.

Kad se pojavila na Instagramu 2016. godine, svi su pomislili da se radi o nekoj dobro promišljenoj marketinškoj kampanji za neku računalnu igru s veoma realističnim likovima.

Ali kako se ni jedna tvrtka ili brand nisu izjasnili da je Miquela "njihova", nekako je zaključeno kako se radi o zajedničkom projektu različitih digitalnih umjetnika i animatora.

Tanka linija između virtualnog i stvarnog

Iako Miquela ima impresivan broj pratitelja na Instagramu, najzanimljiviji dio ovog "projekta", ako ga tako možemo nazvati, je činjenica da je ona veoma aktivna online. Ne samo da objavljuje nove fotografije, već i odgovara na komentare pa čak i daje intervjue medijima.

Za razliku od drugih influencera, kojima je bitnija slika koju projiciraju u javnost, Miquela koristi svoje pratitelje kako bi skrenula pozornost na neke aktualne društvene i političke teme - borbu protiv rasizma, za jednakost u društvu, ali i, baš kao prava tinejdžerica, iskazuje svoje oduševljenje poznatim osobama i pop kulturom.

Za njene pratitelje Miquela je stvarna. Bez obzira na to što nije "prava" osoba, ona im pruža isto zadovoljstvo i komunikaciju kao i "pravi" influenceri i poznate osobe.

Virtualne zvijezde nisu ništa novo

 

 

stuntin

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

 

Virtualne zvijezde na društvenim mrežama mogli bi u budućnosti ugroziti popularnost "stvarnih" influencera, no one nisu novi izum.

Bend Gorillaz već godinama postoji u svojoj virtualnoj inačici, iako iza same glazbe i pjesama stoje pravi glazbenici.

Nedavno je na Novom Zelandu predstavljena SAM, virtualna političarka koja iako nema lice, zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, može razgovarati s ljudima o problemima koji ih muče.

Neki bi mogli reći kako virtualne zvijezde predstavljaju problem, jer brišu granicu između stvarnog i virtualnog te otežavaju prepoznavanje stvarnog. No, činjenica je da je danas na društvenim mrežama veoma teško pronaći fotografiju koja nije obrađena, provučena kroz nekoliko filtera i tek onda objavljena. Čak i pametni telefoni automatski uključuju filtere ne bi li fotografije bile još ljepše i bez ikakvih nepravilnosti.

Hoće li virtualne zvijezde poput Miquele ugroziti influencere? Možda. Jer virtualne zvijezde nemaju svoj život izvan društvenih mreža pa tako nisu ni sklone skandalima ili kontroverzama koje bi mogle naštetiti njihovom ugledu.

Za pratitelje, u konačnici, ništa se neće promijeniti. I dalje će na zaslonu svog računala ili pametnog telefona gledati u lijepo lice koje promovira neki cilj ili brand. Virtualno ili stvarno, u budućnosti, izgleda, neće biti bitno.