Prva poveznica za većinu ljudi kada im spomenete imena kompanija poput Applea, Xiaomija i Huaweija bit će - pametni telefoni. No sve ove kompanije razmišljaju dugoročno i o drugim tržištima na kojima mogu iskoristiti svoje tehnološko znanje i ekspertizu. Jedno od tih tržišta je i ono koje je sve donedavno bilo nezamislivo za klasične tehnološke ili mobilne kompanije - automobilsko tržište.

tri vijesti o kojima se priča Automobil, ilustracija Kako to?! Ova tehnologija u automobilima spašava živote, no mnogi je vozači - deaktiviraju Netflix, ilustracija We're goin' up, up, up… Jeste li ga pogledali? Ovo je najgledaniji film na Netflixu svih vremena Dobar bot, loš bot, ilustracija Ako ne zaštite djecu Američki državni odvjetnici poslali oštru poruku AI kompanijama: Odgovarat ćete za svoje postupke

Lei Jun (Foto: AFP) Xiaomi se širi: Nakon pametnih uređaja počinju s izradom - pametnog električnog vozila

No kaže se kako su moderni automobili, po tehnologiji koju koriste, više gadgeti, nego klasična vozila pa je jasno zašto na tom tržištu svoju priliku vide i spomenute kompanije. O Appleovim planovima, iako nisu službeni, zna se puno toga zahvaljujući brojnim glasinama koje kruže mrežom, Xiaomi je najavio kako će tijekom sljedećeg desetljeća investirati 10 milijardi dolara u razvoj električnih vozila, a sada su slične planove najavili iz Huaweija.

Kineska kompanija tako namjerava uložiti milijardu dolara u razvoj autonomne tehnologije i električnih automobila, a prilikom ove najave dotakli su se i Tesle. Naime, trenutačni CEO kompanije Eric Xu za Bloomberg rekao je kako mu se ekipa koja razvija autonomnu tehnologiju u Huaweiju pohvalila da njihovi automobili već sada mogu voziti tisuću km bez ljudske intervencije: To je mnogo bolje od Tesle, bocnuo je Muska.

Slika nije dostupna Tim Cook je napokon progovorio o Appleovim planovima za autonomna vozila te je automobile usporedio s - robotima

Plan tehnološkog diva kojeg je na pragu najvećeg uspona nokautirao Trump jest da na početku surađuju s tri kineska proizvođača automobila na razvoju samovozećih automobila. Čak i ako se automobili budu prodavali samo na kineskom tržištu, imaju veliki potencijal jer Xu kaže kako se u toj zemlji godišnje proda 30 milijuna novih vozila. Ta će brojka rasti i dalje, pri čemu će se naročito povećati potražnja za električnim vozilima koja će, s padom cijene i daljnjim razvojem infrastrukture biti sve zanimljivija kupcima.