Prva poveznica za većinu ljudi kada im spomenete imena kompanija poput Applea, Xiaomija i Huaweija bit će - pametni telefoni. No sve ove kompanije razmišljaju dugoročno i o drugim tržištima na kojima mogu iskoristiti svoje tehnološko znanje i ekspertizu. Jedno od tih tržišta je i ono koje je sve donedavno bilo nezamislivo za klasične tehnološke ili mobilne kompanije - automobilsko tržište.

No kaže se kako su moderni automobili, po tehnologiji koju koriste, više gadgeti, nego klasična vozila pa je jasno zašto na tom tržištu svoju priliku vide i spomenute kompanije. O Appleovim planovima, iako nisu službeni, zna se puno toga zahvaljujući brojnim glasinama koje kruže mrežom, Xiaomi je najavio kako će tijekom sljedećeg desetljeća investirati 10 milijardi dolara u razvoj električnih vozila, a sada su slične planove najavili iz Huaweija.

Kineska kompanija tako namjerava uložiti milijardu dolara u razvoj autonomne tehnologije i električnih automobila, a prilikom ove najave dotakli su se i Tesle. Naime, trenutačni CEO kompanije Eric Xu za Bloomberg rekao je kako mu se ekipa koja razvija autonomnu tehnologiju u Huaweiju pohvalila da njihovi automobili već sada mogu voziti tisuću km bez ljudske intervencije: To je mnogo bolje od Tesle, bocnuo je Muska.

Plan tehnološkog diva kojeg je na pragu najvećeg uspona nokautirao Trump jest da na početku surađuju s tri kineska proizvođača automobila na razvoju samovozećih automobila. Čak i ako se automobili budu prodavali samo na kineskom tržištu, imaju veliki potencijal jer Xu kaže kako se u toj zemlji godišnje proda 30 milijuna novih vozila. Ta će brojka rasti i dalje, pri čemu će se naročito povećati potražnja za električnim vozilima koja će, s padom cijene i daljnjim razvojem infrastrukture biti sve zanimljivija kupcima.