Industrija kreatora sadržaja na društvenim mrežama sve je primamljivija pojedincima koji ostaju bez posla, evo i zašto

U svijetu oblikovanom neizvjesnošću, porast onih koji traže karijeru u stvaranju sadržaja na platformama društvenih mreža simbolizira širi pomak prema autonomiji i samoizražavanju, u potrazi za boljim i punijim životom.

Branimir Vorša | 10.04.2024. / 15:11

Influenceri (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

U svijetu u kojem se sigurnost zadržavanja posla čini neizvjesnom, put Amerikanke Grace Xu (26) od tradicionalnog zaposlenja do stvaranja sadržaja na društvenim mrežama, odražava rastući trend među pojedincima koji traže nove načine zarade, neovisnosti i zadovoljstva u životu.

"Svemir je rekao svoje"

Xuina tranzicija započela je objavom za svojih 300.000 TikTok pratitelja, gdje je podijelila svoje predstojeće otpuštanje zajedno sa svojim težnjama da se odvaži na isključivo stvaranje sadržaja na toj društvenoj mreži. Njezina odluka odražava širi osjećaj među onima koji su razočarani nedostatkom stabilnosti tradicionalnog tržišta rada.

Laura Ris Nova hrvatska influencerica sve je popularnija, no ona je potpuno drukčija od ostalih zvijezda na društvenim mrežama

Svemir je rekao svoje, poručila je Xu, priznajući time životnu promjenu i okret prema svojoj novoj karijeri.

U čemu je privlačnost?

Unatoč sveukupnoj otpornosti tržišta rada, značajni sektori zabilježili su minimalan rast, ostavljajući mnoge nezaposlene osobe u potrazi za alternativnim načinima prihoda. Sarah Damaske, američka stručnjakinja za rad i radne odnose, primjećuje promjenu načina razmišljanja među zaposlenicima, koji više ne očekuju trajnu sigurnost u tradicionalnom zapošljavanju.

Privlačnost stvaranja sadržaja leži u njegovom potencijalu za unosan povrat. S globalnim stvaranjem sadržaja procijenjenim na 250 milijardi dolara, platforme poput YouTubea i TikToka nude značajne prilike za zaradu kreatorima i onima koji to namjeravaju postati.

Mnogi se ljudi okreću stvaranju sadržaja s punim radnim vremenom tek nakon što vide isplatu od uloženog rada, kaže Brooke Erin Duffy, profesorica komunikacija na Sveučilištu Cornell, ističući privlačnost takvog oblika samozapošljavanja kao održive karijere.

Nova procjena dinamike rada

Pandemija je katalizirala ponovnu procjenu dinamike rada, uz porast poduzetničkih nastojanja. Gotovo 440.000 ljudi prijavilo se za pokretanje vlastitog posla samo u veljači, odražavajući želju za autonomijom i fleksibilnošću u radnim aranžmanima.

Za Xu, pandemija je bila katalizator za samootkrivanje, navodeći je da prihvati stvaranje sadržaja na društvenim mrežama kao posao s punim radnim vremenom. Njezino iskustvo naglašava transformativni potencijal nepredviđenih okolnosti, vodeći pojedince prema nekonvencionalnim putovima karijere.

Postoji i velika međusobna podrška unutar zajednice za stvaranje sadržaja na društvenim mrežama, gdje mentorstvo i suradnja olakšavaju takav karijerni prijelaz.

Nema povratka na staro?

Dok privlačnost stabilnog zaposlenja i dalje postoji, pojedinci poput Cynthie Huang Wang važu prednosti tradicionalnih uloga u odnosu na kreativnu slobodu koju kreativcima nude platforme društvenih mreža. Kako se tržište rada poboljšava, Wang priznaje da vidi privlačnost u povratku stabilnim prinosima od tradicionalnog zaposlenja, ali ne u punom obimu.

Virtualni influencer, ilustracija Virtualni influenceri postaju sve popularniji: Mogu li zamijeniti stvarne influencere?

Promišljanje Wang naglašava evoluirajuću prirodu radnih preferencija, gdje pojedinci traže uloge usklađene s osobnim strastima i životnim preferencijama.

Vraćanje u ured svaki dan za mene ne dolazi u obzir. Mislim da možda dva ili najviše tri dana, jer još uvijek želim biti u mogućnosti stvarati sadržaj. Mislim da bi odlazak u ured svaki dan stvarno utjecao na to, kaže Wang.

Izvor: AP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti