Inovativna pametna utičnica elegantno je rješenje za modernizaciju doma i posla

Pametna utičnica rezultat je pameti i rada studenata s Fakulteta strojarstva i brodogradnje, a mogla bi pomoći Hrvatskoj da napokon uđe u Industriju 4.0.

Informer | 31.07.2019. / 11:48

Pametna utičnica PRO-S (Foto: Informer/NovaTV)

Modernizacija i digitalizacija naših životnih i poslovnih prostora ne znači samo uvođenje novih računala, već i davanje novih mogućnosti predmetima koje, u svakodnevnoj upotrebi, ne smatramo previše "pametnima". 

Taj je posao dio startupa koji se bavi kućnom automatizacijom, drugi se dio orijentirao i na industriju 4.0, pri čemu su sva rješenja vezana za Internet stvari, odnosno povezivanje raznih uređaja putem interneta.

Kada govorimo o industriji 4.0, neke starije strojeve pokušavamo napraviti pametnima, tako da ne mora neka tvrtka od 100 do 200 strojeva kupovati nove s nekim senzorima, nego mi na postojeće strojeve integriramo naša rješenja. Kada govorimo o kućnoj automatizaciji i o projektu PRO-S, pametna utičnica, tada radimo pametna rješenja za smart home sustave, pojašnjava Josip Oroz, student, vlasnik i izvršni direktor startupa.

Josip Oroz (Foto: Informer/NovaTV)

Dio je toga sustava i pametna utičnica koja je po mnogo čemu naprednija od postojećih rješenja. Primjerice, može se ugraditi u postojeće instalacije bez rušenja, kopanja ili izgradnje nove infrastrukture. Pri tome se utičnicom može upravljati bilo kojim uređajem koji ima pristup internetu. Ali i onda ako nema jer je jedno od inovativnih rješenja – off line mod.

Mi u principu 70 % mogućnosti koje nam pružaju internetski servisi s aplikacijom koju smo radili za utičnicu možemo raditi pomoću off line moda. Mi zapravo tu utičnicu možemo kontrolirati preko naših virtualnih asistenata Amazon Alexe koju smo predstavili i u prošloj emisiji. Mi doslovno s našom utičnicom možemo komunicirati pomoću ovog virtualnog asistenta Amazon Alexe, ističe Lovro Stipanović, student, vlasnik i izvršni direktor startupa.

Utičnica je potpuno sigurna za djecu i kućne ljubimce, a zatreba li, može se preko nje puniti mobitel ili neki drugi uređaj jer ima i USB priključak. I to nije sve.

Sustav ima mogućnost sinkronizacije s vremenom prognozom i kada dolazi loše vrijeme, on korisnika upozorava, isključuju se uređaji u kući, dolazi nam notifikacija na zaslon mobitela da dolazi nevrijeme i da bi bilo dobro da isključimo sve uređaje iz struje i spasimo ih od udara groma i takvih stvari, dodaje Stipanović.  

Lovro Stipanović (Foto: Informer/NovaTV)

Sve ovo što oni razvijaju može se primijeniti i u kućanstvima, ali i u gospodarstvu. Industrija 4.0 povezivanje je fizičkih sustava s internetom preko Wi-Fija, bluetootha i slično. Svi proizvodi koje oni stvaraju sustavi su koji će pomoći industriji da se modernizira, da bude uspješnija, koja će omogućiti da lakše i efikasnije radi, objašnjava profesor Nedeljko Štefanić s Fakulteta strojarstva i brodogradnje, vlasnik i direktor startupa.

Stoga se i nadaju da će razgovor s jednom indijskom tvrtkom uroditi ugovorom o serijskoj proizvodnji utičnice. U razgovoru s mladim inovatorima stječe se dojam da je Hrvatska potpuno spremna za novo digitalno doba. No profesor Štefanić, inače jedan od autora nacionalne platforme za digitalizaciju industrije, kaže da smo daleko od toga.

Hrvatska je po indeksu spremnosti između druge i treće industrijske revolucije, ne stojimo baš sjajno, ali ovakvi primjeri poput mladih kolega, poput Rimac automobila i drugih, bude optimizam. Malo u odnosu na ostale zemlje. U posljednjih nekoliko godina razvili smo strateški sustav Curis, isto smo ga predstavili u Hanoveru. To je strateška tehnologija koja omogućuje srednjim, malim i mikropoduzećima da se digitalno transformiraju, kaže prof. Štefanić. 

Transformaciji sigurno pridonosi i studentska ekipa koja je, za hrvatske prilike, doista rano pokrenula vlastitu tvrtku.

Konkretan biznis i otvaranje tvrtki nije baš popularno kod mlađe populacije. U našim krugovima jes, ali u razgovoru s nekim drugim kolegama shvaćamo da postoji strah od birokracije i teško im je samima krenuti u realizaciju svoje ideje, i onda se prepuštaju nekim poslovima s kojima nisu istaknuti, a mogli bi sa svojom idejom jako daleko dogurati, dodaje Oroz. 

99 posto svih poduzeća pripada kategoriji mikro, malih i srednjih, stoga je njihova transformacija, potaknuta i ovakvim startupovima, najbolji način da se što prije priključimo 4.0 revoluciji koja za sobom vuče stotine milijardi dolara ulaganja.

Emisiju ''Informer'' pogledajte besplatno na novatv.hr!

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti