Jayanta Jenkins je kreativac koji je u svojoj karijeri radio na nekim od najuspješnijih oglašivačkih kampanja za velike kompanije poput Applea. No, posljednje dvije godine obnaša dužnost glavnog globalnog direktora Twittera.

Imali smo priliku kratko porazgovarati s Jayantom uoči njegovog predavanja na Danima komunikacija o promjenama koje je tijekom godina Twitter doživio, ali i o tome što Twitter tek čeka u budućnosti.

Jednom prilikom ste izjavili da brand, želi li biti uspješan, mora izgraditi kulturu branda. Da li je Twitteru to uspjelo?

Naravno. Počeo sam koristiti Twitter prije sedam godina, dugo prije no što sam počeo raditi u Twitteru. Bilo mi je zanimljivo koristiti ga kako bi vidio što moje omiljene zvijezde rade. Počeo sam ga ozbiljno koristiti kad ga je počeo koristiti Kanye West. Nakon toga sam polako počeo koristiti Twitter i za praćenje drugih objava, vijesti i slično. Mislim da su brendovi iskoristili Twitter na veoma zanimljive načine. Zanimljiva je priča - bio sam velik fan Princa i dok nije preminuo najavio bi svoje koncerte samo na Twitteru. Imao je cijelu seriju "Hit and Run" koncerata koje je održavao po Londonu. Objavio bi gdje se nalazi i ja bi otrčao na tu lokaciju. Definitivno mislim da je kultura Twittera veoma fluidna, zanimljiva i u stvarnom vremenu. Zato ju brendovi, glazbenici i pojedinci koriste kako bi se informirali o tome što se događa u stvarnom vremenu.

U nekim je zemljama Facebook popularniji od Twittera, no u nekima je Twitter popularniji. Koju to posebnu čar Twitter ima?

Mislim da mu je najprivlačnija karakteristika korištenje u stvarnom vremenu, ali i što je otvorena platforma. Ako koristite Facebook nalazite se u mreži svojih prijatelja, kolega, obitelji. Kod Snapchata je slična situacija. Ono što Twitter razlikuje je upravo činjenica da je otvoren, donosi informacije u stvarnom vremenu.

Spomenuli ste da je Twitter otvoren. Bilo je mnogo kontroverze oko slobode govora na Twitteru. Često se spominjalo kako Twitter ima dvostruke standarde jer omogućava poznatim osobama poput predsjednika Donalda Trumpa slobodnije izražavanje nego običnim korisnicima.

Ja na Twitteru imam 3000 pratitelja. Mogu sad objaviti kako sam u Hrvatskoj i kako mi je dobro i možda, možda će 30-ak ljudi to vidjeti. Neki će lajkati neki će možda retvitati. Moj utjecaj na platformi nije kao onaj Kanyea Westa. Nisam politička figura tako da mnogo onoga što kažem nije zanimljivo velikom broju ljudi. Za razliku od velikih događaja ili političkih previranja koja se događaju u svijetu. Mislim da morate to shvatiti drugačije. Pojedinci i brendovi imaju puno veći broj pratitelja i ostavljaju veći trag na platformi tako da je lakše za brand poput Nikea da objavi nešto što će doprijeti do većeg broja ljudi. Kad ste šef države, ljudi su veoma zainteresirani za ono što govore, jer se to odnosi i na njih. Političke figure imaju puno veći utjecaj na platformi od običnih građana.

Mislite li da je dobra ideja da šefovi država ili vlada koriste Twitter kao službeni komunikacijski kanal?

Prije 60-70 godina pojavio se radio i najbolji način da šef neke države prenese svoju poruku svijetu je da to objavi na radiju. Pogledamo li još dalje u prošlost, to se radilo na gradskim trgovima. Ljudi koji su na čelu neke države uvijek su željeli imati neki način na koji bi se mogli povezati s ljudima. Mislim da je Twitter svojevrsna verzija povezivanja ljudi u 21. stoljeću. Ne mislim da je to loša stvar. Kao netko tko želi učiti o svom društvu, kulturi i svijetu oko sebe, mislim da je dobro što se šefovi država žele povezati s ljudima.

Kad je Twitter počeo zvali su ga mikroblogerskom platformom. No, Twitter se uvelike promijenio. Koji ga izazovi čekaju u budućnosti?

To je izvrsno pitanje i nisam siguran da mogu u potpunosti odgovoriti na njega. Twitter na početku, kad je Jack Dorsey prije 12 godina objavio prvi tvit koji je vidjela tek mala grupa ljudi i Twitter danas - zadržao je osnovnu karakteristiku - povezuje ljude i omogućava im da o događajima saznaj u stvarnom vremenu. Mislim da, kako se tehnologija promijenila, kako su naši mobilni telefoni postali napredniji i mogli su primati SMS poruke koje više nisu bile ograničene brojem znakova, bogatiji medijski sadržaj, fotografije koje su mogle biti objavljivane na Twitteru...Naši pametni telefoni sad nam pružaju mogućnost da uživo prenosimo neke događaje, a to je Twitteru omogućilo da prikazuje bogatiji medijski sadržaj. Mislim da će Twitteru uvijek u središtu pozornosti biti povezivanje ljudi i pružanje informacija u stvarnom vremenu, a kako se tehnologija bude razvijala i poboljšavala, omogućit će nam i da pričamo bogatije i vrjednije priče.

Imate li kakav savjet za nekoga tko želi biti popularna osoba na Twitteru i imati puno pratitelja?

Veliki sam zagovornik toga da ljudi budu vjerni sebi. Mislim da ne postoji tajna formula koju bi otkrio kako bi moj Twitter račun bio bolji ili lošiji. Koristim Twitter kako bi se povezao, stvorio i konzumirao medije. Nemam veliki broj pratitelja, ali ono što objavljujem važno je meni i nekoliko tisuća ljudi. Dok god ste vjerni sebi, a nema tajne formule kako da postanete vjerni sebi, bit ćete u redu.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju