Blogovi odavno više nisu novost. U svijetu je bloger zanimanje kao i svako drugo i više se nitko ne iznenađuje kada blogeri sjede u prvim redovima najvažnijih revija, pišu za utjecajne magazine, snimaju videozapise koje putem YouTubea prati pola planeta ili objavljuju svoje knjige. Iako se o blogu i blogerima sve više govori, sve ove povlastice na našim prostorima dolaze znatno sporije.
U moru wannabe blogera i influencera danas se zaista može pronaći svašta, a mi smo pronašli jedan pravi mali crveni koralj. Senzibilitet i autentičnost, zajedno s razumom i stabilnošću zrače iz njezinih postova. Nije možda ništa spektakularno, ali danas se vrlo rijetko sreće. Ona je Marija Nikšić, uspješna blogericom i influencerica, ponosna vlasnica i autorica bloga Ormar i Ja, s kojom smo razgovarali o društvenim mrežama, poslovnom uspjehu i koja je s nama podijelila sva svoja iskustva u ovom području.
Za početak, tko je Marija Nikšić? Molim te da se ukratko predstaviš našim čitateljima.
Gotovo nitko ne "poznaje" me pod tim imenom, nego je ime mog bloga postalo sinonim za mene. Čak su me i prijatelji počeli zvati Ormarija po nazivu bloga. Ormar i ja u izgovoru krije moje ime, što je bio i jedini logičan izbor za naziv modnog bloga, koji se sam od sebe nametnuo – ima veze s mojim imenom, a i sa sadržajem koji objavljujem. Kad sam smišljala ime, razmišljala sam da mora biti nešto zvučno, nešto hrvatsko i primjereno sadržaju. Mislim da sam u tome uspjela, a između ostalog, lako je pamtljivo, što je jako bitno kod brendinga.
Što za tebe predstavlja tvoj blog? Otkud ideja za pokretanje bloga i koliko dugo već postoji?
Moj blog je mali dnevnik mojih odjevnih kombinacija u kojima pokazujem svoju osobnost i kreativnost. On je dio moje svakodnevice, mala online baza lijepih priča, emocija i mjesta koja sam posjetila. Blog sam pokrenula prije skoro 5 godina iz hobija. Ljubav prema fotografiji i modi su presudile. U početku sam tek okupljala publiku, na sceni nas je bilo svega nekoliko u Hrvatskoj. Nakon toga krenula sam ubrzanije stavljati objave, a pojavom Instagrama objave su se samo proširivale na novu publiku, kojoj je sve na taj način postalo dostupnije i zanimljivije, pa samim time i lakše za proširivanje priče o mom malom svijetu. Na takav se način sve proširilo – i publika i učestalost objava. Na blog stavljam isključivo svoje kombinacije i povremeno kozmetičke izbore. Prvenstveno su to izbori i kombinacije u koje vjerujem i u kojima se osjećam ugodno, to su izbori iza kojih stojim i koje prezentiram svojoj publici.
Kako od bloga napraviti uspješan posao? Što je sve potrebno u ovom poslu i može li se od njega živjeti?
Nema magičnog recepta. Ovo je hobi koji je prerastao u posao, a iza svakog posla stoje sati i dani mukotrpnog rada i truda. Jer jedna lijepa fotografija ne nastane u sekundi i za nju se treba potruditi, provoditi vrijeme u uređivanju, odgovaranju na mailove, dogovaranju suradnji, itd. Svakome tko pokreće blog savjetovala bih da ne treba slušati nikoga nego slijediti svoju viziju i na nečije "ne možeš" i "nikada to nećeš postići" samo odmahnuti rukom i nastaviti po svom. Treba raditi, truditi se i tražiti svoje mjesto pod suncem jer u moru blogera treba se znati istaknuti. U tome biti iskren, autentičan i svoj. Naći svoju "shemu" po kojoj će vas ljudi zapamtiti. Potreban je trud, ljubav i ljudi koji će vam u tome pomoći iza objektiva. Ključno je biti uporan. Od ovog posla može se živjeti. Premda smo malo tržište, kod nas su društvene mreže i blogovi itekako postali važan medij za oglašavanje, kao i za suradnje.
Koja su bila tvoja očekivanja na početku i kakav je osjećaj nakon dugogodišnjeg rada i truda biti prepoznatljiv i poznat na internetskim prostranstvima i šire? Smatram da preda mnom stoji još mnogo rada i truda i da nisam poznata na internetskim prostranstvima, posebice ne s aspekta svjetskih blogerica. Okupljam svoju publiku, ljude koji vjeruju u mene i moj izbor. I oni su moj pokretač. Ne zamaram se brojkama, vjerojatno zato i rastem, jer mi je bitan sadržaj kojem pristupam profesionalno i s ljubavlju. Jesi li ikada pomišljala na to da bi ti blog jednog dana mogao postati izvor zarade? Znala sam da neke druge cure u inozemstvu od toga zarađuju, ali nisam se nadala da ću i ja postati netko tko zarađuje od toga. Prije nekoliko godina mami sam rekla kako bi bilo odlično da od toga mogu i zaraditi. Kad su krenuli prvi angažmani, to se pretvorilo u posao. Imaš li kakav praktičan savjet/strategiju za one koji tek namjeravaju pokrenuti svoj blog? Kako kreirati uspješan blog koji će se izdvajati u moru sličnih? To mi je uvijek najteže pitanje, ali najjednostavniji je odgovor i najbolji. Biti svoj, lagano osluškivati kako publika reagira. Vjerovati u sebe, a ako se nađete pred odustankom, obratiti se onima koji su od početka vjerovali u vas. Ako nemate takvu podršku, možete i sami! Osim uspješnog bloga, vrlo si aktivna i na popularnom Instagramu. Možeš li nam otkriti neke tajne uspješnog Instagram-profila? Nema baš tajni, na Instagramu je važna aktivnost, lijepe fotografije, otkriti vlastiti stil koji je prepoznatljiv i smisliti kratko i zvučno ime. Nitko vas neće zapamtiti ako u imenu imate puno crtica i brojeva. Koliko je Instagram važan u današnjem svijetu brendova, kompanija, pa i života općenito? Instagram je postala najjača mreža koju brendovi koriste za promocije. Na Instagramu je sve brzo, na klik i instantno, nadohvat ruke. Jedna slika velikog profila na Instagramu ima veći broj pogleda nego čitav novinski tiraž nekih časopisa. Zbog toga su se brendovi osvrnuli na ovu najbrže rastuću mrežu. Čak i kad vidite neku fotografiju na sekundu i prevrtite ju, ona ostaje zapamćena u vašem mozgu podsvjesno. To su neki brendovi jako dobro znali iskoristiti kako bi postigli bolju poziciju na tržištu. Smatram da je izvrstan primjer toga sat Daniel Wellington koji su popularizirali blogeri i Instagram. To je primjer brenda koji je pametno i strateški osigurao svoju poziciju na tržištu. Na blogu postaš gotovo isključivo svoje odjevne kombinacije. Kako izgleda tvoj radni dan, koliko traje priprema jednog članka na blogu, koliko često objavljuješ novi sadržaj na Instagramu i tko je zadužen za fotografiju? Većinom sve radim vikendom. Fotografiranje, obrada fotografije, postavljanje blog-posta, priprema fotografije za Instagram i objave za Facebook fan page ponekad traje jedno popodne, ponekad nekoliko dana. Nema radnog vremena, a nema ni šefa! Sam ste sebi šef. Na Instagramu objavljujem u prosjeku 3-4 fotografije tjedno, kad imam više saržaja i češće. Za fotografiju su zadužene moje frendice koje me fotkaju, povremeno tu uskoči i profesionalni fotograf. Koliko je biti blogericom zahtjevan i naporan posao? Pratitelji i svi mi ostali obični smrtnici uglavnom vidimo samo konačan rezultat u obliku savršenih fotografija, no koliko se zaista uloženog vremena i truda krije iza svega toga? Iza jedne fotografije krije se osoba koja fotografira, ja koja smišljam i sastavljam outfit. Fotkam se i kad je temperatura minus deset i kad je plus četrdeset. Zatim obrada fotografije, smanjivanje fotografije, uploudanje na blog, traženje svih linkova onoga što nosim kako bi čitateljima svi potrebni linkovi stajali nadohvat ruke i finalna objava na blogu, Instagramu i Facebook fan pageu. Isto tako, odgovaranje na e-mailove, dogovori i sastanci. Znam da se ponekad to čini kao lako i brzo izvedivo, ali nije uvijek onako kako se čini. Koje su tajne uspješnog blogera/influencera? Što nikada ne bi napisala ili objavila na blogu i Instagramu? Nikad ne reci nikad! Mislim da iz ove perspektive nikada ne bih koristila Instagram za širenje netrpeljivosti i mržnje. Uvijek se svi životni problemi mogu kroz šalu i sarkazam izreći pa povremeno imam InstaStoryje u kojima znam biti sarkastična. Ne bih izravno nikad nikog prozivala i ne bih Instagram zloupotrebljavala za potkopavanje drugih. To nije moj stil. Odobravam jedino humor i optimizam. Koliko na ograničenom hrvatskom tržištu uopće ima mjesta za blogere i influencere? Koliko su prepoznatljivi od strane brendova i kompanija? Mislim da se to tržište tek širi i kod nas tek dolaze neke stvari. Budući da je naše tržište malo, tako nema ni nas blogera puno. Mislim da se situacija mijenja i da se sve više brendova okreće takvoj vrsti oglašavanja i suradnje. Još dosta brendova i kompanija "ne vjeruje" u tu vrstu suradnje, ali ja smatram da će se situacija s vremenom drastično promijeniti, budući da se gotovo sve prebacuje na digitalne medije. Koji je tvoj stav o društvenim mrežama i mladima danas, misliš li da previše vremena provodimo online ili je to prihvatljivo zbog vremena u kojem živimo, razvoju tehnologije? Zbog brzine života i obveza koje imamo zasigurno smo sve više online. Ne smatram da je to nužno strašno loše, samo je drugačije nego prije kad toga nije bilo. Ipak, i sama imam trenutaka kad ugasim tonove, ugasim notifikacije i provedem vrijeme daleko od laptopa i telefona. Trend imidža veliko je polje koje se danas rapidno mijenja, pogotovo među mlađom populacijom kojoj je sve važnija vizualna prezentacija. Kako ti sebe izražavaš kroz svoj imidž, koju poruku šalješ? Smatram da kroz vlastiti stil možemo reći dosta toga. Tko smo, što volimo, kako se osjećamo. U tome nije presudno da smo skupo obučeni, nego da smo svoji. Osobno ne pratim slijepo trendove, pogledam, ali se uvijek obučem onako kako se meni sviđa. U prvih 30 sekundi ljudi o nama stvaraju mišljenje pa je tako vizualno važno, dakako nije presudno. Imaš li kakve buduće planove/ciljeve? U kojem će se smjeru razvijati tvoj blog? Imam cilj nastaviti ovim tempom dalje i marljivo raditi na svemu, kao i do sada. Nadam se da će to čitatelji znati cijeniti, podržati i da će se moje mreže samo povećavati. Planiram neke sljedeće korake, dosta sam organizirana. Smatram da svojim pratiteljima moram ponuditi nove stvari, dati im neke nove informacije i prijedloge. Volim to što radim i tome se posvećujem. Marijine modne priče, savjete i modne kombinacije možete pratiti na blogu Ormar i JA, a svima koji vole dobru (modnu) fotografiju i koji vole otkrivati zanimljiva mjesta, svakako preporučujemo da prate Marijin Instagram-profil pod nazivom ormarija, kao i njezinu Facebook-stranicu.
Mogu ti samo odgovoriti na pitanje o očekivanjima! Nisam očekivala ništa. Svaka suradnja iznova me iznenađivala, svaki novi projekt dizao me iz kreveta i davao mi vjetar u leđa. Blog sam otvorila iz hobija i mislila sam da me prate samo prijatelji, mama i tata. S vremenom je to bio pozamašan broj klikova da bi to bili samo mama, tata i prijatelji. Ima tu i publike, istinski skromno priznajem.