Poznata poslovica kaže kako ništa na svijetu nije besplatno. Ona se jako dobro može primijeniti na Facebook, čije se korištenje ne plaća, no ono svakako ima svoju cijenu koja, kada pogledamo zaradu Zuckerbergove kompanije, nije mala. U današnjem svijetu u kojem su podaci nova nafta Facebook maksimalno iscrpljuje, tj. iskorištava podatke koje mu na pladnju daje više od 2 milijarde korisnika i iskorištava ih za ciljane oglase koji mu donose ogroman profit.

No ti podaci ponekad otkrivaju i osobne i privatne stvari koje ne bi trebali/smjeli otkriti te mogu korisnike staviti u jako neugodnu situaciju. Jedna od tih privatnih stvari jest zdravstveno stanje korisnika te je takve podatke zabranjeno prikupljati i dijeliti s kompanijama kako bi se iskorištavali za zaradu. Facebook, naravno, podatke o bolestima i zdravstvenom stanju ne dijeli s oglašivačima, no na temelju brojnih podataka s te mreže farmaceutske kompanije korisnicima mogu plasirati oglase vezane za njihovo zdravstveno stanje.

Upravo je to pokazalo nedavno istraživanje Markupa. Interes korisnika, odnosno njihova aktivnost u grupama povezanim s određenim bolestima i stanjima dovoljan su dokaz farmaceutima da bi ta osoba (ili netko njoj blizak) mogla imati problema s tom bolesti, odnosno da bi mogla biti zainteresirana za lijekove za tu bolest. Iz Facebooka su za Markup potvrdili da se informacije o zdravstvenom stanju korisnika nikada ne dijele s oglašivačima, no na temelju aktivnosti u grupama, stranica koje lajkaju i oglasa na koje klikaju stavljaju korisnike u određene interesne kategorije.

Ovdje se, naglašavaju na stranici BGR, ne radi nužno o nekoj ilegalnoj praksi Facebooka, no to je svakako još jedan pokazatelj kako korisnici nisu svjesni kakve sve informacije daju Facebooku i oglašivačima i što sve oni mogu učiniti s tim podacima. U izvještaju se upozorava na velike potencijalne probleme za privatnost korisnika jer se korisniku na temelju tih informacija mogu prikazivati oglasi povezani s njihovim zdravstvenim stanjem, a ako netko koristi isto računalo, na temelju tih podataka može saznati informacije koje ne bi smio, a koje su osjetljive i osobne.