Microsoftova najava preuzimanja Activision Blizzarda za čak 69 milijardi dolara, što predstavlja najveću akviziciju na gamerskom tržištu u povijesti, nije dobro sjela konkurenciji, a i regulatorna tijela više zemalja odlučila su ispitati kako bi ova odluka mogla djelovati na tržište i hoće li utjecati na konkurentnost. Dok su regulatori EU dali palac gore za akviziciju, Microsoft ima problema u Velikoj Britaniji, a ovaj tjedan o stanju na tržištu videoigara izvršni direktor tvrtke Satya Nadella razgovarao je s članovima američke Federalne trgovinske komisije (FTC). Dotakli su se pitanja akvizicije, stanja na gamerskom tržištu, Microsoftove strategije igranja u oblaku itd.
Među inim, Nadella je komentirao i pitanja ekskluzivnih naslova za konzole jer je upravo to jedan od potencijalnih problema u ovoj akviziciji. Naime, iz Sonyja strahuju kako bi Microsoftovim preuzimanjem Activisiona najpopularnije igre ove tvrtke poput Call of Dutyja mogle postati ekskluzivni naslovi u kojima će moći uživati samo korisnici Xboxa, što bi se negativno odrazilo i na prodaju PlayStationa.
Iz Microsofta tvrde kako to neće biti slučaj te su Nintendu i Sonyju ponudili ugovore s kojima garantiraju da će, ako akvizicija prođe, igre Activisiona biti dostupne na Nintendovim i Sonyjevim konzolama tijekom sljedećeg desetljeća. Iako i Microsoft na Xboxu ima ekskluzivne naslove, odnosno igre koje se mogu igrati samo na toj konzoli, Nadella kaže kako nije ljubitelj take taktike i da bi se rado riješio takve prakse. No krivicu za to svalio je na glavnog konkurenta na gamerskom tržištu, Sony, koji je “definirao tržište i konkurentnost” koristeći ekskluzivne naslove: To je svijet u kojem živimo. Ne volim takav svijet.
Njegovi komentari dolaze samo dan nakon što je na saslušanju s FTC-om objavljena snimka komentara prvog čovjeka PlayStationa Jima Ryana koji je za najavu preuzimanja Activisiona rekao kako je “loša za konkurentnost”. Među inim, naglasio je kako je za Sony od velikog interesa masovno uložiti novac u razvoj i izdavanje vlastitih naslova kako bi stekli prednost u odnosu na Microsoftov Game Pass. Istraga FTC-a o najvećem preuzimanju na tržištu videoigara nastavlja se dalje do kraja ovog tjedna.
Izvor: The Verge