Je li ovo budućnost medicine?: Kineski znanstvenici otvorili put "proizvodnji" organa za doniranje

Znanstvenici ističu kako bi postupak još trebalo poboljšati.

Hina | 08.09.2023. / 08:59

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Znanstvenici iz instituta u kineskom gradu Guangzhou uspjeli su iz embrija svinje razviti tkivo bubrega s dominantno ljudskim stanicama, otvarajući put "proizvodnji" organa za doniranje.

Tim, predvođen Liangxue Lai s Instituta za biomedicinu i zdravlje, objavio je studiju u znanstvenom časopisu Stem Cell.

Transplantacija pluća u Španjolskoj, ilustracija - 2 Zovu ga Da Vinci i glavna je zvijezda revolucionarne transplantacije pluća: "Oporavak bi mogao biti brži nego ranije"

Operacija oka, ilustracija Nevjerojatan uspjeh talijanskih liječnika: Uz dva slijepa oka, omogućili čovjeku da progleda

Njihov rad je ovisio o "gašenju" gena SIX1 i SALL1 u embrijima uz pomoć Crispr/Cas – oruđa koji se često opisuje kao genetske škare.

To znači da embriji nisu razvili svinjski bubreg i da je nastala praznina u koju su umetnute tzv. "pluripotentne" ljudske matične stanice iz pupkovine.

Tako razvijeni bubrezi sadržavali su više od trećine svinjskih stanica, što može dovesti do odbacivanja u slučaju transplantacije, rekli su znanstvenici koji ističu da postupak još treba poboljšati.