Jedan od najuglednijih znanstvenih časopisa na svijetu uveo zabranu korištenja sadržaja generativne umjetne inteligencije

Odluka Naturea da zabrani sadržaj AI-a u skladu je s predanošću tog časopisa u očuvanju integriteta i osiguravanju da sadržaj na njegovoj platformi ostane usmjeren na istraživanje i činjenične informacije. Zabrana je postala dio njihovih ažuriranih etičkih smjernica.

Branimir Vorša | 13.06.2023. / 09:18

Zabrana umjetne inteligencije, ilustracija
Zabrana umjetne inteligencije, ilustracija (Foto: Getty Images)

Svjetski ugledan akademski časopis Nature nedavno je uveo zabranu korištenja umjetnosti ili sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom u svojim objavljenim radovima. Ta odluka, objavljena u uredničkom članku, utječe na AI tehnologije kao što su ChatGPT, Midjourney AI, Adobe Firefly i DALL-E 2, jer njihove kreacije više neće biti prihvaćene za objavljivanje u časopisu Nature.

Antonio Guterres Guterres podržao osnivanje međunarodne agencije za nadzor AI-a

Zabrana je posebno usmjerena na slikovni i video AI generativni sadržaj koji koriste znanstvenici, a Nature naglašava zabrinutost u vezi s privatnošću, pristankom i intelektualnim vlasništvom pri korištenju takvog sadržaja. Kako bi proveli tu politiku, u Natureu su ažurirali svoje etičke smjernice i učinili ih dostupnima na svojoj platformi za znanstvenike koji im šalju sadržaj za objavu.

Posvećenost integritetu, provjeri i pripisivanju rada

Prema Natureu, neriješena pravna pitanja oko slika i videa generiranih umjetnom inteligencijom sprječavaju dopuštanje njihove upotrebe u časopisu. Međutim, istraživanja i studije usredotočene na umjetnu inteligenciju i dalje su dopuštene, sve dok je navedeno ispravno citiranje. Unatoč tome, sadržaj kreiran iz ChatGPT-a ne ispunjava Natureove kriterije za autorstvo umjetne inteligencije.

Odluka o zabrani sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom ukorijenjena je u posvećenosti časopisa integritetu. Nature ističe činjenicu da postojeći generativni alati umjetne inteligencije ne daju pristup svojim izvorima, ometajući time provjeru. Pripisivanje rada, temeljno načelo u znanosti i umjetnosti, također je ugroženo nesposobnošću generativnih AI alata da se prilagode tim očekivanjima.

Utjecaj generativne AI na javnost

AI aplikacija za prepoznavanje krivotvorenih proizvoda Ova AI aplikacija navodno može prepoznati krivotvorene proizvode već iz samo jedne fotografije

Sadržaj generiran umjetnom inteligencijom stekao je značajnu popularnost u raznim industrijama, a korisnici koriste tehnologiju za stvaranje širokog raspona sadržaja. Bilo je viralnih postova koji su prikazivali hiperrealistične kreacije, pa čak i starinske polaroidne fotografije nepostojećih koncerata koje je generirala umjetna inteligencija. Međutim, upitna je točnost i pouzdanost takvog sadržaja, jer može predstavljati lažne događaje temeljene na internetskim podacima iz stvarnog svijeta.

OpenAI-jev ChatGPT već je dobio kritike zbog generiranja lažnog sadržaja. Proliferacija sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom izazvala je, istovremeno, i slavlje i zabrinutost, s obzirom na njegov utjecaj na društvo i svijet u kojem živimo.

Izbot: Tech Times
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti