Kako je mladi inovator iz Svete Nedelje upisao Hrvatsku na kartu automobilske industrije budućnosti

Rimac za svoj uspjeh smatra presudnim poticajnu radnu okolinu s jasnom vizijom stvaranja uvjeta za sretne zaposlenike koji rade odlične proizvode.

Martina Čizmić | 12.06.2019. / 10:26

Mate Rimac (Foto: Rimac Automobili)

Kad je prije deset godina, kao mladi inovator, izumio je čarobnu rukavicu koja je služila kao zamjena za miš i tipkovnicu, već je najavljivao da će izraditi najbrži automobil na električni pogon u svijetu. Danas, deset godina kasnije, za njegovu tvrtku Rimac Automobili zna cijeli svijet, a njegovi električni automobili i bicikli iznimnih performansi predmet su želja mnogih zaljubljenika u brzinu i tehnologiju.

Sve je počelo sa starim BMW-om koji je Mati Rimcu, osnivaču i direktoru tvrtke Rimac Automobili, tada služio za utrke. Njegov benzinski motor pokvario se već nakon nekoliko utrka pa ga je Rimac odlučio zamijeniti. Nakon niza dorada i pokušaja ugradio je električni motor u svoj stari BMW i zahvaljujući tome s lakoćom je pobjeđivao benzince u svakoj utrci. Danas ima tvrtku koja surađuje s automobilskim divovima kao što su Renault, Aston Martin, Jaguar, Porsche te Automobili Pininfarina. Najnovija suradnja s kompanijom Hyundai Motor Group njegovoj će tvrtki donijeti dodatnih 600 milijuna kuna ulaganja, a prvi su zajednički projekti suradnja na razvoju dva električna vozila visokih performansi do 2020. godine.

Mate Rimac (Foto: ZIMO) Porsche će surađivati s Rimcem na novoj jurilici? Mate je ambiciozan stručnjak i savršen partner!

Mate Rimac i Euisun Chung Dobar posao u Svetoj Nedelji: Hyundai i Kia ulažu 600 milijuna kuna u Rimac Automobile

Rimac Automobili bez sumnje su hrvatsko tehnološko čudo koje proizvodi vlastite električne automobile visokih performansi te razvija i proizvodi pogonske i baterijske sustave za druge proizvođače. Dizajn, razvoj i proizvodnja automobila i tehnologije u rukama je više od 500 zaposlenika iz cijelog svijeta okupljenih u sjedištu poduzeća u Svetoj Nedelji te u razvojnim uredima u Splitu, Osijeku i Kini.

I dok je prvi model Concept_One iz 2011. proizveden u svega osam jedinica, novi model C_Two, koji je predstavljen javnosti u Ženevi prošle godine, bit će proizveden u 150 jedinica kao najsnažniji serijski automobil na svijetu. Na ovogodišnjem Ženevskom salonu predstavljena je još bolja verzija koja je utvrdila Rimčevu poziciju u automobilističkom svijetu. Njegov električni hiperautomobil ima pogonski sustav s četiri motora i ukupno 1914 konjskih snaga. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je samo 1,85 sekundi, a brzinu od 300 km/h postiže za 11,8 sekundi. Ove brojke zapanjile su svijet, no Mate Rimac nastavlja i dalje marljivo razvijati svoju jurilicu. Prototipovi su u fazi proizvodnje i očekuje se da će tijekom 2020. godine model C_Two pokazivati svoju moć i raskoš na ulicama diljem svijeta.

Mate Rimac (Foto: Rimac Automobili)

Plan je razviti automobil sa svim pratećim sustavima, uključujući karbonsku šasiju, baterijski sustav, pogonski sustav te sustav autonomne vožnje. C_Two električni je automobil visokih performansi na čijoj će se platformi dalje razvijati i novi modeli električnih sportskih automobila. Iako je automobil namijenjen uskom tržišnom segmentu, ovim projektom mijenjamo svijest potrošača o performansama električnih automobila i ističemo električne automobile kao superiorne nad klasičnim benzinskim automobilima u određenim segmentima, smatra Rimac.

Mate Rimac na predstavljanju Greyp G6 Mate Rimac nakon što je svijetu predstavio svoje novo "čudo": Greyp G6 će s vremenom samo postajati još bolji

Baterijski sustavi tvrtke Rimac Automobili već su globalno prepoznati po svojim visokim performansama, a za razvoj i homologaciju modela C_Two, tvrtka Rimac Automobili ostvarila je potporu kroz različite programe agencije HAMAG-BICRO u ukupnom iznosu od 62 milijuna kuna, najvećim dijelom iz EU fondova. U sklopu posljednjeg projekta na kojem surađuju Rimac Automobili i HAMAG-BICRO, do rujna 2020. planira se razviti iznimno učinkovit baterijski sustav koji je modularan i primjenjiv kako za manja, tako i za veća vozila te za razne industrije čije će korištenje doprinijeti smanjenju utroška fosilnih goriva. Ujedno će se nastaviti s razvojem i uvođenjem tehnologija smanjenja štetnih emisija industrijskih CO2 u automobile, bicikle i ostala vozila.

Rimac C_Two (Foto: Rimac Automobili)

Poznat kao radoholičar, Rimac za svoj uspjeh smatra presudnim poticajnu radnu okolinu s jasnom vizijom stvaranja uvjeta za sretne zaposlenike koji rade odlične proizvode.

Sve to rezultira zadovoljnim kupcima i klijentima te, u konačnici, zadovoljnim investitorima. Jedan od ciljeva tijekom rasta poduzeća bio je i stvoriti vrhunska radna mjesta u Hrvatskoj, a intenzivan rast se nastavlja. Najveće priznanje za uspjeh stiže kroz rezultate, no uz to je svakom poduzetniku drago vidjeti da je nekoliko uzastopnih godina poduzeće proglašeno najboljim poslodavcem na temelju glasova zaposlenika. Smatramo da smo u relativno kratkom roku mnogo toga postigli, no i dalje smo tek na početku svoga puta, odnosno i dalje nas čeka dug put do onoga što bismo mi smatrali uspjehom, zaključuje skromno Mate Rimac.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti