Kako potaknuti zaposlenike na usvajanje novih, digitalnih vještina? Uz pomoć personaliziranih programa, umjetne inteligencije i pametnih aplikacija

Koliko je važna kontinuirana edukacija zaposlenika, vidjelo se tijekom pandemije kad su se tvrtke brzo morale prilagoditi novim situacijama. Upravo je tijekom proteklih godinu dana e-learning dobio na još većoj važnosti kako za tvrtke, tako i za njihove zaposlenike.

Martina Čizmić | 03.07.2021. / 09:11

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Pandemija koronavirusa uvelike je promijenila način na koji radimo i živimo. Brojni su zaposlenici bili prisiljeni raditi od kuće, što nije uvijek bilo ni lako ni jednostavno. Neki su tu promjenu objeručke prihvatili i prepoznali sve prednosti (ali i mane) takvog rada, drugi su jedva dočekali povratak "na staro". 

No, ono što je i jednima i drugima zajedničko je da su morali savladati nove vještine kako bi se prilagodili situaciji. Za većinu to je bila prilika da unaprijede svoje digitalne vještine, ali je i pokazala koliko zapravo treba ulagati u kontinuiranu edukaciju zaposlenika. 

Zašto je edukacija izuzetno važna i prepoznaju li tvrtke potrebe svojih zaposlenika razgovarali smo s Ivanom Jandrić, voditeljicom digitalnog učenja (Head of digital learning) u LQ-u.

Pandemija je mnogima bila prilika da dodatno usavrše već postojeće ili usvoje neke nove vještine. Po vašem mišljenju, zašto je to tako?

Određeni set vještina bili smo primorani usvojiti ili usavršiti radi novih okolnosti u kojima smo se našli. Vještine kao što su upravljanje remote timovima, vođenje sastanka u virtualnom okruženju, korištenje digitalnih tehnologija generalno. S druge strane, ono što je nam je pandemija jasno pokazala jest važnost front line zaposlenika. Slikovito rečeno, prodavači, prodajni predstavnici (sales repovi), ljudi na terenu, bili su na prvoj crti u najtežim danima pandemije. Kompanije koje su prepoznale važnost komunikacije s njima i ulagale u nju su te koje su ostvarile dobre poslovne rezultate. Upravo na tom principu počiva i Axonify platforma čiji fokus su front line zaposlenici koji svojim radom direktno utječu na poslovne rezultate.

Učenje pomoću različitih platformi posljednjih je godina postao čest način za usvajanje novih vještina. Zašto su takve platforme (među njima i Axonify) tako privlačne, ne samo zaposlenicima već i poslodavcima?

E-learning platforme omogućuju ujednačen i brz način usvajanja vještina i prenošenja informacija. Poslodavcima su korisne jer olakšavaju edukaciju i komunikaciju, poput Axonify-a koji poslodavcu pokazuje podatke što njihovi ljudi (ne)znaju i gdje mogu kao organizacija biti bolji. Zaposlenicima su ovakve platforme centralno mjesto dodira s kompanijom. Ako gledamo prosječnog prodavača u dućanu, a koji uopće nema doticaj s višim razinama organizacije, platforma kao što je Axonify omogućuje mu vidljivost, brz pristup informacijama, ali i mogućnost učenja o ključnim stvarima koje su mu potrebne da bi bio bolji u onome što radi. Prema tome, aplikacija je jednako korisna poslodavcu, ali i djelatnicima jer omogućuje edukaciju, komunikaciju – prenošenje informacija, a samim time i dodatnu motivaciju djelatnika.

Axonify koristi umjetnu inteligenciju kako bi prilagodio znanja i informacije svakom zaposleniku. No, kako Axonify točno radi? Pojasnite nam malo tehnologiju u pozadini platforme.

Axonify je zadnja generacija e-learning platformi koja nudi inovativan pristup učenju. Kako zaposlenik koristi aplikaciju tako ona uči o tome što on zna, ali i gdje su mu rupe u znanju. Umjetna inteligencija gura informacije na koje zaposlenik ne zna odgovor. Takva personalizacija pruža bolje i pozitivno iskustvo učenja. Platforma je prilagođena načinu na koji naš mozak pamti. Nudi manje komade informacija koje repetitivno vrti, a u dobrom omjeru dodaje nove teme. Na taj način kontinuirano osvježava ključna znanja i omogućuje da se tražene vještine utisnu u željena ponašanja. Osmišljena je tako da se uklapa u radi ritam zaposlenika pa tako ne oduzima više od 3 minute dnevno za trening. Axonify ima ugrađen velik broj gameing alata i metoda koje pospješuju korištenje platforme: zaposlenici igraju mobilne igrice dok odgovaraju na dnevne kvizove, skupljaju bodove, natječu se individualno i timski, mijenjaju bodove za nagrade…

Edukacija i cjeloživotno učenje postaju neizostavan dio modernog života. Koje su vještine najvažnije odnosno koje će vještine biti ključne u budućnosti?

Nije teško predvidjeti kako će vrlo važne vještine radne snage u budućnosti biti vezane za digitalne tehnologije. Pandemija nam je to dodatno osvijestila i potvrdila. Međutim, uz sav napredak tehnologije specifična znanja i vještine će uvijek biti neizostavne pogotovo kada govorimo o front line zaposlenicima. Riječ je o vještinama koje se vežu uz specifično radno mjesto, navodim kao primjer poznavanje proizvoda te proizvodnih i prodajnih procesa, ali i komunikaciju, coaching i mentoring u procesu upravljanju ljudima.

Kako potaknuti zaposlenike da se dodatno educiraju? Što se pokazalo kao najbolji motivator?

Kako bi ovako rješenje zaživjelo među zaposlenicima iznimno su važne njegove funkcionalnosti kao što su personalizirano učenje, relevantan sadržaj, natjecanje i mogućnost da treningu pristupe bilo kad s bilo kojeg uređaja i trening koji im neće oduzeti puno vremena – upravo sve su to moćni pokretači motivacije. Međutim, ljudi su najmotiviraniji kada sami primijete da svoj posao počinju bolje raditi, kada sami vide rezultate tih treninga. Veliku ulogu ima i menadžment koji ih za to treba pohvaliti i uključiti u komunikaciju.

Postoje li kakvi konkretni podaci o tome koliko je takva dodatna edukacija promijenila način na koji tvrtka posluje odnosno koliko su zaposlenici zadovoljni radom u toj tvrtki?

Postoje, imamo velik broj javnih studija slučaja različitih industrija. Izdvojila bih dva lokalna: MOL grupu i Victus grupu. Axonify se pokazao kao sjajan alat za transformaciju benzinskih pumpi MOL grupe u potpune uslužne stanice. Početkom 2021. godine Victus grupa (Galileo, Leggiero bar, Batak Grill, Food City, Torterie Macaron) krenula je u ovaj projekta, u jeku korona krize. Svima nam je poznato kako je upravo ugostiteljski sektor bio jedan od najviše pogođenih, a alat koji omogućuje svakodnevnu komunikaciju s konobarima i drugim front line zaposlenicima je u tom trenutku dragocjen. Upravo je Axonify postao glavni alat za povezivanje ljudi i spuštanje pravovremenih informacija.

Prave promjene se događaju uključivanjem i razvojem djelatnika – ljudi u kompaniji. Neophodno je naći rješenje koje će odgovarati njihovim potrebama, a koje će upravi dati uvid gdje se trenutno nalazi i olakšati put do cilja kojem stremi – a to ne možete učiniti bez uključivanja ljudi i upravo to je mogućnost koju im daje Axonify aplikacija, istaknula je na kraju Ivana Jandrić iz LQ-a. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti