Kina ima potpuno drukčiji problem s tržištem električnih vozila u odnosu na SAD i Europu

Ministar industrije i informatičkih tehnologija smatra kako Kina ima previše proizvođača električnih automobila.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 13.09.2021. / 09:26

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Prema većini automobilskih stručnjaka i analitičara, budućnost ovog tržišta je električna. Brojne države i automobilske tvrtke već su najavile kada će prestati s prodajom benzinaca i dizelaša i od kada počinje razdoblje potpune dominacije električnih vozila. Kako će se na tom tržištu okretati milijarde dolara, jasno je da sve više kompanija želi na vrijeme zauzeti svoje pozicije i uzeti što veći dio financijskog kolača na tržištu električnih vozila.

Slika nije dostupna Volkswagen najavio svoj najjeftiniji električni automobil ID LIFE

To vrijedi i za najmnogoljudniju zemlju svijeta u kojoj je zagađenje iznimno veliki problem, a jedno od rješenja tog problema također vide u elektrifikaciji. No čini se kako je previše kineskih kompanija odlučilo iskoristiti tu situaciju, barem prema riječima ministra industrije i informacijskih tehnologija Xiaoa Yaqinga. Naime, on smatra da u Kini postoji previše proizvođača električnih vozila, zbog čega će vlada potaknuti konsolidaciju na tom tržištu.

Još jedan problem koji ima Kina, a koji je u biti isti kao i na svim drugim tržištima je mreža punionica. Yaqing je najavio kako će kineska vlada poboljšati tu mrežu punioca te da će poticati prodaju u ruralnim mjestima.

Iako je u SAD-u i na europskom tržištu Tesla sinonim za električna vozila te su gotovo svi poznati i veći proizvođači automobila najavili elektrifikaciju i predstavili prve modele e-vozila, kineske kompanije poput Nia, Xpenga i BYD-a na domaćem su tržištu ostvarile odlične rezultate te su najavile širenje proizvodnih kapaciteta u Kini, što dovoljno govori o potražnji.

Slika nije dostupna Norveška priprema još jedan korak prema potpunoj elektrifikaciji

Osim oko konsolidacije tržišta, kineska vlada želi intervenirati kako bi pomogla u rješavanju još jednog problema na automobilskom tržištu - nestašice čipova. Regulator na tom tržištu prošli je tjedan tako kaznio tri proizvođača čipova za vozila koji su, uslijed velike potražnje, podigli cijene čipova. Ta nestašica, kako smo već više puta pisali, ne odnosi se na samo na Kinu, već je riječ o globalnom problemu koji bi mogao potrajati još neko vrijeme.

Izvor: CNBC

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti