Prema većini automobilskih stručnjaka i analitičara, budućnost ovog tržišta je električna. Brojne države i automobilske tvrtke već su najavile kada će prestati s prodajom benzinaca i dizelaša i od kada počinje razdoblje potpune dominacije električnih vozila. Kako će se na tom tržištu okretati milijarde dolara, jasno je da sve više kompanija želi na vrijeme zauzeti svoje pozicije i uzeti što veći dio financijskog kolača na tržištu električnih vozila.

To vrijedi i za najmnogoljudniju zemlju svijeta u kojoj je zagađenje iznimno veliki problem, a jedno od rješenja tog problema također vide u elektrifikaciji. No čini se kako je previše kineskih kompanija odlučilo iskoristiti tu situaciju, barem prema riječima ministra industrije i informacijskih tehnologija Xiaoa Yaqinga. Naime, on smatra da u Kini postoji previše proizvođača električnih vozila, zbog čega će vlada potaknuti konsolidaciju na tom tržištu.

Još jedan problem koji ima Kina, a koji je u biti isti kao i na svim drugim tržištima je mreža punionica. Yaqing je najavio kako će kineska vlada poboljšati tu mrežu punioca te da će poticati prodaju u ruralnim mjestima.

Iako je u SAD-u i na europskom tržištu Tesla sinonim za električna vozila te su gotovo svi poznati i veći proizvođači automobila najavili elektrifikaciju i predstavili prve modele e-vozila, kineske kompanije poput Nia, Xpenga i BYD-a na domaćem su tržištu ostvarile odlične rezultate te su najavile širenje proizvodnih kapaciteta u Kini, što dovoljno govori o potražnji.

Osim oko konsolidacije tržišta, kineska vlada želi intervenirati kako bi pomogla u rješavanju još jednog problema na automobilskom tržištu - nestašice čipova. Regulator na tom tržištu prošli je tjedan tako kaznio tri proizvođača čipova za vozila koji su, uslijed velike potražnje, podigli cijene čipova. Ta nestašica, kako smo već više puta pisali, ne odnosi se na samo na Kinu, već je riječ o globalnom problemu koji bi mogao potrajati još neko vrijeme.

Izvor: CNBC